luvcatz

Alla inlägg under november 2013

Av luvcatz - 30 november 2013 19:59

Här uppe ere hjärtliga toner o kollektivtänk, en spelar gitarr o några bakar, en torkar bord o jag o hjärtat värmer oss vid elden. Fick stående ovationer för att vi bjöd på julbord med inslag av finska smaker ;) förstår att min förstfödde trivs. Alla e så kreativa ;)//fridens


       

 

 

Av luvcatz - 30 november 2013 13:41

Ro för kropp o själ. Runt tio minus o frost imorse här i Dalarna. Så tyst o fridfull morgonprommis på ett kalhygge, annorlunda start på dagen.//fridens


   

Av luvcatz - 29 november 2013 23:56

Lycklig som få med gåvor så fina. God natt//fridens

Av luvcatz - 29 november 2013 14:21

Firar vi me förstfödde ;) Nu e vi on the road. Stans bästa kattvakt har hittat hem till oss o kattorna kommer få en fin helg.
Har grundat me brakfrukost på jobb o blivit bjuden på lunch av finaste A. Fick till o med en julklapp ;) Har ja varit så snäll hehe.
A åker bort över jul o nyår, hela familjen drar till Hawaii - smart drag - vilken härlig jul va? Ha en fin fredag o var rädda om er//fridens

Fredagsfrulle på jobb ;)


 

Av luvcatz - 28 november 2013 22:28

You make me smile when I think of you

Love to live

I make you laugh when I speak to you

Love to give

From here to there

Love to share

It is back and forward

Love to care//luvcatz

 

   

 

 

Av luvcatz - 28 november 2013 16:26

Lite elr to much me julpynt i fikarummet, ere jul i antågande så ere bara att gilla läget, vi rookies fick äran att dekorera, Vi var tvingade att sätta upp allt, härligt va, eeey ;)//luvcatz

 

Av luvcatz - 27 november 2013 20:42

Jeee va förvånad jag blev i morse dåh - tio plusgrader ute :/ Herrejeee, trodde vi äntligen skulle få vitt dämpande täcke på marken o slippa den svarta blöta asfalten.... meeeh, vi får vänta ett tag till då...

Idag när jag lämnade jobbet var det en härligt lila, rosa, orange o något blåaktiga toner på himlavalvet. Det är bara höstkvällar det är så vackert kl fyra på eftermiddan. Man får vara glad för det lilla. Försökte få kort på färgerna men det blev sådär.......


Jag e född o uppvuxen i en industristad. Alla jobbade där.... När jag växte upp sa jag att jag aldrig minsann skulle jobba på bruket. Alla visste allt om alla... Jobbigt med skift o hela familjer på samma arbetsplats tänkte jag. Så jag utbildade mig till undersköterska o jobbade inom vården mina åtta första yrkesverksamma år. Men den då oroliga arbetssituationen gjorde att jag sökte mig till bruket för att få ett fast jobb. Det var 1997 o jag e kvar än. Herregud va åren går.... Jag älskar verkligen detta bruk. Området e stort som hela Monaco ungefär o vi har hela tillverkningsprocessen från kol till färdigt stål. Det är urhäftigt inom stålbranschen. Visst det var en tuff arbetsmiljö när jag började. Ja jobbade skift i skitig o skramlig miljö på en mansdominerad arbetsplats men har dock utvecklas o bytt positioner under åren. Pluggade lite på distans o gick över som tjänsteman. Nu går det trögt för hela stålbranschen men utan stål överlever inte världen. Vi har även dotterbolag som tar hand om våra utsläpp o restprodukter. Vi genererar fjärrvärme för orten, de säljer till bla tändstickstillverkning, markarbeten, ridbanor, bekämpningsmedel - det är ett kretslopp. 


   

Har varit hos frissan o satt i extensions - supernöjd. Stressa in där o var fem minuter tidig. Satte mig o fick håret tvättat o somna nästan i stolen när inpackningen verkade. Kom hem, stack iväg till itrim o kom hem till middan som hjärtat hade lagat. Nu blirre betala räkningar o gosa framför teven me kattor o hjärtat//fridens


Av luvcatz - 26 november 2013 20:24

Skrapa rutor imorse... 4 minus, huvva så kallt det blir på vår östkust... snålblåsten går genom märg o ben, trodde huvudet skulle blåsa av mig när jag gick åtta minuters promenaden från bilen till kontoret... Huuu hu det e bara att vänja sig, hade hellre haft snö nu....

Passade på att köra Lady genom biltvätten nu när det e torrt o fruset ute det var välbehövligt, hon blev så fin.   

Nu blirre chill i soffan me kattmys//fridens


"Frost är iskristaller som bildats av frusen luftfuktighet på kalla ytor som konkreta föremål".

 

Lite bilder jag hittat på Frost ;)


   

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards