luvcatz

Alla inlägg under oktober 2013

Av luvcatz - 31 oktober 2013 21:11

Då var den här, en lugn o stillsam allhelgonahelg. För min del blir det spa resa imorron till Tallin me kusin vitamin x 2 o två andra tjejor. - det.behöverjag.nu! Kunde inte ha planerat för lämpligare tillfälle. Glassa runt på spa, hurraaa  

Nya jobbet artar sig väl, idag åkte jag på studiebesök ner till hamnen för att se lastning/lossning av containers. Skönt med nya fräscha ansikten, uppgifter o väldigt trevliga kollegor. Det är mycket skratt o stim på gemensam fikatid. Lite rörigt, jag har ju bara varit där i fyra dagar o känt på människorna o försökt få till systemen som jag ska ha installerat för att kunna jobba. Jag har börjat boka in personer för att intervjua dem o få reda på vad folk egentligen jobbar med på logistiken :) Najs, här kommer jag att trivas.... Skönt att börja med en fyra dagars vecka. Behöver lite egentid på spa!

Tack o lov har jag inte haft fler nattliga eller dagliga attacker av magkramper, jag har hållt mig till skonkost o även klarat av utemat som sallader. Exkluderar allt som kaffe, kolsyra o starka saker, det här e bara början till superhälsan. Var dag e första dagen på resten av mitt liv.

Igår efter jobbet åkte jag hem till goa K o där blev jag bjuden på sallad. Det var länge sen vi sågs o vi hade mycket att prata om i vad som hänt sedan sist.  På väg hem så fick jag en glädjechock, mitt på repslagaregatan nära hemmet så går min förstfödde - han kommer hem helt apropå ett par dar tidigare än förväntat, snacka om glad överraskning! Det blev sent igår förstås men det var det värt   Hmmm, va ska man packa för spavistelse? Jag får tänka på saken över natten o gå upp skapligt imorron för att hinna ta frukost i lugn o ro, kolla morron nyheterna o packa. Det har ju inte blivit av någon träning denna vecka så jag bör packa ner träningskläder o badkläder o hoppas på att orka träna lite. Har förbokat kroppsmassage, manikyr, pedikyr, frans och ögonbrynsfärgning. Se om man tar några fler behandlingar när man e på plats. Guuuuud vad jag längtar.

Hjärtat e o roar sig i Danmark, hon kommer inte hem förrän måndag morron, härligt att ungarna har ett liv//fridens


 

Av luvcatz - 29 oktober 2013 20:57

Åååååååhhh, detta kommer säkert att kännas bra för de som är skadeglada men jag e helt stukad. Roligt med nytt jobb men orkar inte vara riktigt glad.... Magontet kommer varje dag efter lunch... Går på smärtisar o magmedicinenx2 meeeh vill inte riktigt släppa.... Mycket nu, mest skit men en hel del sol efter regnet förväntas. Har ordnat med banken o jag fick avsluta kontot....... No more blåskonto..... Finska SISU finns där inne o bara väntar på att orka ta tag i allt snarast, just nu blirre bara en dag i sänder, stanna upp o lukta på blommorna, se färgerna på träden, känna regndropparna mot ansiktet..... Nu är det sex dagar utan kaffe, det ni, det hade ni aldrig trott om mig, - kaffetunnan. Har vågat mig på två koppar te om dagen på nya jobbet. Funkar utmärkt hittills......  Alla ni tokgoa vännor o familj, tack för all uppmuntran och hjälp o för att ni hör av er o bara finns där, luv u, kommer snart tillbax//fridens


Av luvcatz - 27 oktober 2013 17:55

Håhå jaja, hade en fin lördag med tjejorna hos mig. Vi e ju alla blåsta av X eftersom det var vårt Köpenhamnskonto han tömde så vi fick styra upp det där och hittade en annan lösning. Vi har ju planerat att åka till våren och det ska han inte komma i vägen för. Hatar verkligen att det som drabbar mig drabbar andra, fan så det är....   Idioter överallt.... Grrrr.....

Lördagstugg i alla bemärkelser igår, köpte hem sushi o bara njöt av tillvaron med tjejmys. Vilken tur att vi alla hade samma tanke på gemensam middag. Hehe det var inte det lättaste att få tag i sushi till fem personer en fredag efter kl 19, men vi hittade ett ställe till slut. Så gott....  Givetvis vart det en hel del skratt o skvaller o jag mådde otroligt bra i min onda mage och vågade mig på ett glas julmust.... Skulle jag nog inte ha gjort.... Kramper mellan 04 till ungerfär kl 07, ont som fan idag så jag orkade bara ta mig ner till apoteket för att köpa gaviscon sen dess har jag legat still i soffan. Jag ringde mor o far som kom o handla o hjälpte till med marktjänsten... Shit det här är inte bra... En olycka kommer sällan ensam... Se om det släpper mot kvällskvisten, har ju tänkt jobba imorron. Mitt nya jobb väntar juh. 

 

Tur att fejjan finns. Har grattat min fina brorsdotter idag och igår min förstföddes vän via fejjan, orkar ju inte ta mig dit och kalasa eller vara trevlig. Magen skulle inte palla nåt fika heller för den delen. En positiv sak är att jag min tokiga kaffetunna inte har druckit kaffe sen i onsdags, kanske kan minska ner på det nurå - ett steg närmare mot sunda vanor, inte illa alls. Det gäller att hitta de små guldkornen mitt i all skit, det finns inget ont som inte har något gott i sig.//fridens 

Av luvcatz - 25 oktober 2013 20:48

"Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv" 

Sören Kierkegaard, filosof, teolog, författare, 5 maj 1813 - 11 nov 1855.

Av luvcatz - 25 oktober 2013 13:33

Fan, Fan, Fan - Apan med bokstaven X-pundaren har varit på mitt konto o tagit ut pengar, vilken gris, sånt arsle hade jag aldrig trott, inte ens om honom..... Vi hade ett konto när vi levde ihop för han kunde inte handskas med pengar.... Så han fick dispositionsrätt att se saldo på det för länge sen, nu har X-grisen gått o skapat sig ett eget konto på swedbank o fört över pengar som inte var hans - till sitt konto... Jo jag e väl dum som ser något gott i alla och tycker att alla förtjänar en andra och ibland en tredje chans, pundare, tjuvar, psykiskt svaga you name it, jag trodde han var smartare än så. Hmmmm, jag trodde jag var smartare än så med ;) men det här bättrar inte på magsåret precis... inte hushållskassan heller...... fyfan vad skit denna vecka har bjudit på men det här var bägaren som rann över.....

Blir en sen middag, har kokt torsk o ris på gång, har bytt sulorna till Lady o nu ska jag dra täcket över huvudet o komma på hur jag kommer i balans igen, jag gör mig inget besvär över spilld mjölk, jag förlåter grisen och kommer med all säkerhet att få mina pengar tillbaka, men i stundens hetta blir man ju så irriterat förbannad. Nu tar vi middagen, lite kattmys, tv-mys, tänker på andningen och det viktiga är att ha tillit till att det finns en mening med allt som sker - det måste vara meningen att det ska leda till något bättre - för det är vad vi använder tiden till, som har betydelse.//fridens

 

 



 

Av luvcatz - 24 oktober 2013 17:28

Vaknade 5,40 med fruktansvärda buksmärtor, kollade klockan o såg att det snart var dags att stiga upp. Jag kom inte upp, kramperna var fruktansvärda o kallsvetten flödade. Jag visste inte hur jag skulle kunna hitta en ställning som lättade på smärtan. Jag låg där i 45 min o försökte andas o hitta var det gjorde ont..... Gick upp efter 45 minuter o la mig i badkaret o försöke duscha varmt där det gjorde som ondast, det hjälpte inte ett skit, gick upp, kräktes och släpade mig in till hjärtat och väckte henne för att hitta numret till hälsorådgivningen. Vi ringde in o de skickade hit en ambulans för jag kunde ju omöjligt köra själv. Det kom två urgulliga kvinnliga ambulansvårdare o hjärtat o jag fick åka in till akuten. Hmmmm.... jag e sönderstucken o de har tagit alla möjliga prov. Det bästa var att de uteslöt en massa saker, så eftersom de inte hitta något mer än lite förhöjda blod och enzymvärden så fick jag recept på alvedon och omeprazol mot magsår....... Ringde far min som agerade taxi åt mig o hjärtat o var hemma igen runt lunchtid. Smärtorna var kvar men ingen kramp, tog tabletter o drog täcket över huvudet o sov till hjärtat kom hem från skolan. Mor o far kom hit o tog hand om markservisen, jag sooov!!!!!!


Tröstlösa torsdagen, skit oxå, hade juh kick out med hela projektteamet, imorron med.... sista dan på kontoret imorron oxå, jag blir nog hemma, inget kaffe idag heller.......  vad ska jag våga äta.... när släpper det onda.... skit torsdag, skit mage, skit allting som jag inte kan påverka, skit, skit, skit//fridens


Av luvcatz - 23 oktober 2013 18:28

Imorse var det samma trötta, urtrötta jag som vägrade lämna sängen. Inte så kallt idag men regn o grått, grått, grått.   Vaknade mitt i en dröm. En dröm om min döda väninna...... Minns inte vad vi gjorde i drömmen men hon o jag flyttade hemifrån efter nian. Vi delade på en lägenhet i ett område som idag är rivet, vi gick ihop skitbra men jävlar vad vi hade konflikter. När jag kom hem kunde hon ha varit o rivit bland mina kläder o lånat till sig själv eller lånat ut till sin syrra.... omg, varför drömde jag om henne o minns bara henne när jag vaknar?? - Kära L, vet att du har det bra, så fint att jag hann hälsa på dig dagarna innan du gick bort..... Livet e inte alltid rättvist.....


yo.... två dagar kvar på nuvarande tjänst på månda morron måste jag komma ihåg att parkera vid vakten, gå in på området hahaa, alzheimers light som jag har, speciellt på morgnarna - det kommer att gå bra detta - typ.... Imorron blirre start med kick outen för projektet. Fan va gött, kan nu se fram emot normala arbetstider och lära helt nytt...... Lite synd att lämna nu när systemet har satts i drift, vill gärna se fortsättningen med allt som måste till för att få det på plats och få beställare att använda det som det är tänkt ..... Oslagbara onsdag! Sista onsdagen på HK. Fick meddelande om att telefon e inkopplad på mitt nya kontor   Bye, bye old and in comes a new era.....

Lunchade i reception idag med fina G. Vi hade planerat både igår o idag att ta lunchprommis men vädret har inte varit så lockande att gå ut i, så vi har suttit i reception o tagit kaffe o snackat lite skit istället - funkar juh bra dé me. Jupp, middan e intagen o hjärtat e på rummet idag o gissa vad.... hon pluggar.... vad gör en mor då?? Eftersom jag inte behövs som support eller bollplank och inte orkar släpa mig utanför dörren igen så kollar jag ett par avsnitt av breaking bad me kattorna förstås//fridens


Av luvcatz - 22 oktober 2013 21:26

If I ever get married again, I swear it´s gonna be with Frank Phone ;) luv ya

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards