luvcatz

Alla inlägg under februari 2016

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har fokuserat på träning, kalorier o träning - men idag ere vilodag!


Sååå då blirre Ikea visit. Eeeeeih, fast jag infört köpstopp för mig själv?? Ja har infört lite eget köpstopp för att spara ihop pengar till nästa resa som jag inte än vet vart det bär av - vet bara att jag älskar att resa o har såå många länder i min bucket list så jag inte ens vet var jag ska börja!! Såå, inga onödiga prylar eller kläder/skor för mig idag men trippen idag är inte för min skull, ja följer mest med som sällskaps-mamma. Hjärtat har fått ett andrahandskontrakt på sin första egna lya   


Ja e superhappy för hennes skull o känner att vi har lite positivt flow going on här. Så najs med lite shopping av köksattrialjer o annat man behöver när man får sin första lya.

Minns själv känslan för typ hundra år sen när jag hade min första etta o lyckan att få intreda efter eget tycke o smak, välja färger, välja stil, - tema compact living gäller idag, ettan e inte stor o det ska inredas med omsorg. Hahaha, jaa Hjärtat visste vad hon gjorde när hon bjöd med morsan på tripp till Ikea, det där med inredning gillar jag, ska bli så kul.

Vad gör ni fina läsare denna lördag?? Hoppas ni får en fin o solig dag//luvcatz



Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56

Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termometern pekade på minus 17. Återhämtning o sooool var temat, lyckades väldigt bra där tycker jag    Fast allt har sitt pris.... Yes, det föranledde verkligen överskriften på dagens inlägg.. gick ju upp ett par kilo som jag surt hade jobbat hårt på att få bort.  

I november förra året gjorde jag något jag länge funderat på men aldrig riktigt kommit mig för... Skrev in mig på ett Gym!! - Mitt i stan!! - anlitade en PT!!!!..... Min skräck växte inom mig... Vad kan en PT ge mig för råd?? Nån sån där stöddig "vältränad - know it all" Ska jag gå o väga mig inför en helt främmande människa?? Träning, vad kan hen lära mig som funkar på min överviktiga gamla kropp, jag är ju egentligen ingen gymmare.... - blotta mina svagheter??.... ojojoj, vad nervös jag var, visste inte om jag skulle fixa det överhuvudtaget, kände mig svag o omyndig!! 

Sagt o gjort, ni som känner mej vet att jag är all in när jag väl börjar med nåt o de hade en bra o lockande kampanj o jag tyckte att det skulle bli mindre läskigt om jag typ hade en instruktör i starten. Mina fördomar om gym var som många andras antar jag... - de som går på gym är ju redan vältränade o starka o så står de där o glor o småler åt nybörjare som mig som inte ens hajjar hur en endaste jävla maskin funkar   eller inte förstår sig på nåt begrepp, hade väl hört orden bänkpress och styrkelyft o hantlar, meeeeh, benböj visste jag inte ett squat om.... o heeey, sånt sysslar ju bara de stora killarna med!!! Varför ska jag behöva en PT?? Överklassfasoner, det är väl bara att börja äta mindre o träna mer... Motivationen kommer väl med tiden?? Bara gört, tänkte jag... meeeh - hur gör man, vad ska man tänka på? Hur ska man lyfta för att inte skada sig? Jag vill juuuu gå ner i vikt, ge mig en quickfix!!!! Jag är ju en mästare på att banta!! Senast 2013 gick jag på en pulverdiet i tre månader o gick ner tio kg...  jag har testat allt, kom igen....


Hur svårt ska det vara??

 

Joo, de kan jag lugnt påstå, att efter 40 fyllda så är inte allt så lätt som det var en gång i början. Funkar min ämnesomsättning? Jag går inte ner ett kilo i veckan, vad gör jag för fel? Jag svälter mig i veckorna o tränar som en tok, springer på friskis o sitter hela dagarna på kontoret o helgerna är man helt slut o tar kanske en after work, nåt glas vin o unnar sig..... vad i he---te ska man göra nu?? Hahahaaa, finn fem fel.....


Så jag tröttna på mig själv, resonerade med min PT, som jag felaktigt bedömt o redan efter första mötet omvärderade jag situationen o insåg att endast min egen rädsla hade skapat fördomar om nån uppblåst typ som bara skulle komma med pekpinnar. Såå fel jag hade - jag är den första att erkänna detta misstag!! Ber hemskt mycket om ursäkt att jag ens tänkt så o e glad att jag trots allt vågade ta steget    Det är ju tur att man som kvinna alltid har rätt att ändra sig o jag lär så länge jag lever - det är det som är så fantastiskt!!



Sååå, nu förklaringen på uttrycket fettförbrännar-februari, ja går på lågkaloridiet o vill se hur mycket jag kan gå ner i vikt genom att äta mindre o mer rätt, jaaa - äta, inte svälta mig med pulver, äta mycket o mättande proteiner.... iaf 1000 kcl/dag - det är den tuffaste månaden hittills men nu är det en vecka kvar på februari -  all in on this diet.. Det konstiga är att jag inte är direkt hungrig, proteiner mättar o det går att göra hur kalorisnåla kombon som helst med grönsaker, kokta, råa o ugnsstekta med kyckling, tonfisk, räkor, fisk eller vilken proteinkälla som passar smaklökarna. 


Trots en hektisk period på jobbet, Unionens årsmöte avklarat, tunga besked om varsel på både kollektiv o tjänstemannasidan, spekulationer o oro så är det alltid en ny dag nästa morron. Ok, det har hänt att nån stackare i min omgivning på grund av underskott av kalorier råkat ut för min vassa tunga.... Eeeeyh alla kan juh ha en dålig dag!! Nu ere en vecka kvar på denna korta månad, wiiiii, fan vad skönt, tänk om jag klarar februari ut på denna diet o detta träningstempo? Har jag tänkt rätt som tagit hjälp av en expert för att få en starkare o friskare kropp? En jättebonus är väl om man kommer i vårkläderna nån gång i mars-april?... vad blir nästa steg, när ska jag må målet, vad är målet?? Hälsan versus skönhet - skönhet kommer inifrån, så jag ska kolla kolesterolet o se hur vacker jag är - hahahah. Den som lever får se! Vad blir härnäst, muskelbyggar-mars?? Närå, jobbar faktiskt neråt på vågen tålamoood, tåååålamood! 

Trevlig måndagkväll alla fina//luvcatz

 

Var det nån som kände så här i morse?                     Min kyl innehåller en hel del nyttigt faktiskt :)

                                                                     


 

      


Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards