luvcatz

Direktlänk till inlägg 27 februari 2016

Ikea o köpstopp??

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har fokuserat på träning, kalorier o träning - men idag ere vilodag!


Sååå då blirre Ikea visit. Eeeeeih, fast jag infört köpstopp för mig själv?? Ja har infört lite eget köpstopp för att spara ihop pengar till nästa resa som jag inte än vet vart det bär av - vet bara att jag älskar att resa o har såå många länder i min bucket list så jag inte ens vet var jag ska börja!! Såå, inga onödiga prylar eller kläder/skor för mig idag men trippen idag är inte för min skull, ja följer mest med som sällskaps-mamma. Hjärtat har fått ett andrahandskontrakt på sin första egna lya   


Ja e superhappy för hennes skull o känner att vi har lite positivt flow going on här. Så najs med lite shopping av köksattrialjer o annat man behöver när man får sin första lya.

Minns själv känslan för typ hundra år sen när jag hade min första etta o lyckan att få intreda efter eget tycke o smak, välja färger, välja stil, - tema compact living gäller idag, ettan e inte stor o det ska inredas med omsorg. Hahaha, jaa Hjärtat visste vad hon gjorde när hon bjöd med morsan på tripp till Ikea, det där med inredning gillar jag, ska bli så kul.

Vad gör ni fina läsare denna lördag?? Hoppas ni får en fin o solig dag//luvcatz



 
 
Annie

Annie

27 februari 2016 16:42

Javisst är det härligt när solen tittar fram lite och man känner att vi är på väg mot våren-även om det tar ett tag till innan vi är där, så känner man ändå hopp :)
Längtar till våren :)

Ja jag tycker det är skönt att februari snart är slut, hoppas mars blir lite bättre för mig :)

Åh Ikea .. jag handlar alltid för mycket när jag är där, och kommer alltid hem med växter och ljus ;)

Jag har kattmys, vi har 2 katter som bor hos oss ett tag ;)

Ha en fin lördag, kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

luvcatz

28 februari 2016 08:24

Ja, startstäckan inför våren e igång :-)

Ikea är verkligen värmeljus-påfyllnings affären, hahaha.

Aaaw va najs me kattmys hoppas ni får en fin helg, kram

 
Sofia

Sofia

27 februari 2016 18:35

Kan vara bra att ha det ibland så man får sparat ihop lite :D

http://bian.bloggplatsen.se

luvcatz

28 februari 2016 08:20

Ja eller hur, ja försöker tänka till här o spara lite under våren :-)

 
Ida

Ida

28 februari 2016 20:37

Åh jag vill också till IKEA. Men det kommer väl tillfälle att åka dit. Tråkigt att ha köpstopp när man åker dit...man blir liksom lite lockad att shoppa där liksom. ;) kram

http://nouw.com/lillapys

luvcatz

28 februari 2016 21:34

Hahaha, va inget ja behövde. Har ljus så de räcker ;-) de e alltid najs me tripp till Ikea.

Ha en fin kväll :)

 
Days by Johanna

Days by Johanna

5 mars 2016 12:24

Hoppas ni hittade bra saker till dotterns boende :)

http://nouw.com/daysbyjohanna

luvcatz

9 mars 2016 20:34

Oh ja, mycket lyckad shopping :-)

 
Annorlunda

Annorlunda

9 mars 2016 21:32

Kolla gärna in till min läsvärda blogg som handlar om att leva ett annorlunda liv med funktionshinder m.m http://nouw.com/annorlundamamma ARBETSLÖS 45 ÅR ÄR GIFT HAR BARN MEN ÄR KANSKE LITE UDDA Jag är en kvinna som gillar att leva livet rakt utåt hela tiden m.m Gillar att campa, krogen,träffa nytt folk m.m

http://nouw.com/annorlundamamma

luvcatz

10 mars 2016 14:20

:-) ska kika på den

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Av luvcatz - 30 december 2015 21:06

De e mycke återblickar på året som gått på teves alla kanaler nu. Jag såg SVT Nyhetsåterblickar nyss o kan inte säga att jag känner mig stolt över vår värld. Det var mest katastrofer, klimat o mord vi minns eller som rapporterades iaf. Det som var nå...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards