luvcatz

Alla inlägg under februari 2015

Av luvcatz - 28 februari 2015 09:11

   

  

Mulet idag, trist, disigt o endast två plusgrader ute denna sista dag i årets kortaste månad. Dricker morronkaffe o slöglor på nyhetsmorron, dagens triss skarpare drog fram trettitusen i tio år, schysst me tre mille bara sådär.... Vinnarens önskan var att kunna åka till Nya Zeeland för vinstpengen, det borde väl gå..... 

Veckan har som vanligt rusat, har klarat av det fackliga årsmötet o tagit på mig styrelseuppdrag i massor, man tackar verkligen för förtroendet, de känns så jävla bra 


Jag hann med kvalitetstid me gudbarnen, bastu o tokgoa tant 3, nagelfix hos finaste C o ett fint möte hos grannen, Legolas mor o jag funderar på att byta lägenhet. Jag vill verkligen ha den tvåan, balkongen är lika stor som vardagsrummet, Hajja vilka balkongfester man kan ha. Så veckan har varit givande o toksnabb.



Lördagkvällen inleds med tanträff, blir nog en töntig groupie uppdatering på fejjan ikväll, de e ju lixom våran grej. - Tantmaffian in action.

Vad gör ni fina läsare ikväll??//luvcatz



Av luvcatz - 21 februari 2015 10:11

  

   

Idag ere en gråmulen morron, en plusgrad o grått, grått, grått. Lördag o ledigt hela helgen, de känns välbehövligt. Ska ut på puben med Tant 1 ikväll, blir nog en najs kväll me lite tjejsnack, lokala band, god öl o trevligt sällskap. 

 

Tiden går så fort, visst har jag nämnt det tidigare.... Har haft lite bloggtorka, eller, de beror mest på avsaknad av PC för de e inte så smidigt att blogga via telefonen eller paddan, layouten blir lite fyrkantig. Har även haft fullt upp både på the office samt i livet utanför jobbet, nu har juh vardagen verkligen dragit igång. Enligt mig är februari månad till och med april månad bara en evig jobbcykel, inga röda dagar, varierande väder med mycket regn o snöblandat slask o allmänt trist tid. Har dock roat mig med musikaliska evenemang som en konsert me Dropkick Murphys i Stockholm o Movitz, Hoffmaestro, crusified Barbara m.fl i Norrköping på evenemanget " where is the music". Så helgerna försvinner fortare än de hinner börja känns det som. Goa mysiga vänner ska man aldrig försumma, vad man ger får man igen.

Alla dagar som kommer o går, de är det som kallas livet. Idag är det dags att gå till finaste C o fixa naglarna, har försummat dem o haft allvarligt nagelhaveri så idag blirre till att korta ner dem rejält, vill ha rosa glittriga naglar, de får hålla till semestern i mars.


Har börjat nedräkningen till Floridaresan - 22 days today. Jaa, tiden går. Jag lovade att lägga ut bild på min sjätte tatuering, nu e den på plats, vad tycker ni?//luvcatz

 

 

 

Av luvcatz - 8 februari 2015 16:42

Är ganska spänd av förväntan. Bokat tid för tattoo nr sex imorron   Körsbärsblommor blirre, har bara inte bestämt riktigt hur de exakt ska se ut. Antar att jag bestämmer mig i morron dåh   Vad tycker ni fina läsare om tatureringar?

//luvcatz

"För mycket av det goda kan vara underbart//Mae West 

 

       


Av luvcatz - 7 februari 2015 11:40

Så vare dags igen. #Mello 2015, yes, vilka stjärnfighter. Nytt för i år är att man kan rösta via en app alldeles gratis - Härligt   

För egen del så missar jag första deltävlingen - kommer att följa den via @SVTmelfest på Twitter. Molly eller Rickard Söderberg med Elize borde gå vidare, det andra var inte mycket att hänga i granen va? Kolla in förhandsvisningarna

Jag vet att Erik Saade verkligen är i ropet o en säker flickidol, fast tänk på att låten ska hålla ända till Eurovision i Wien.... Hmmmm, nu börjas en intensiv men rolig teveperiod, brukar ni fina läsare kolla på #Mello//luvcatz


 



Av luvcatz - 6 februari 2015 18:37

Så vare helg igen, tiden går fort. Idag hare varit sol ute, meeeh så skönt, tre minus imorse, snövitt på marken o de börjar ljusna ute när man brummar iväg runt sjuish - me like   

Efter jobbet åkte jag o var moraliskt stöd åt goa kollegan som smyckade kroppen med två tatueringar, det blev toksnyggt o på måndag äre min tur att lägga mig under nålarna. Dags för tattoo nr sex, jag måste även kolla upp Miami Ink på Washington street i Miami när jag åker dit, det vore najs om de hann å göra någe litet, litet när jag ändå är där. Har nämnligen bokat en liten resa till soliga Florida för att hälsa på grabben, min sötaste lilla utbytesstudent som inte är så liten längre... Han går på college, har juh flyttat hemifrån o allt - längtar redan.... Har hyrt en Mustang convertible o ska vara on the road i två veckor   

Så, idag inhandlade jag en hula hoop - en rockring, fast lite tyngre än den plastiga jag hade som liten, denna väger 2,3 kg. Har använt en sån på itrim o nu när jag slutat där saknade jag den... Har juh några kilo som jag ska ner innan Florida, måste komma i sommarklänningarna o har verkligen inte kommit igång med nån träning sen operationen. Nu är jag helt återställd o behöver inte oroa mig för gallstenar eller nåt så det finns inga ursäkter längre.


Imorron blirre en tripp nästan ända till vår vackra hufvudstad. Jag åker med finaste till globen o spanar in Dropkick Murphys, har velat se dem så länge o äntligen bär det av. Helgen blir soft, har jourhelg men några timmar tar min goa kollega över så jag kan njuta av konserten. Vad gör ni fina läsare i helgen?

//luvcatz


Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards