luvcatz

Alla inlägg under december 2015

Av luvcatz - 30 december 2015 21:06

De e mycke återblickar på året som gått på teves alla kanaler nu. Jag såg SVT Nyhetsåterblickar nyss o kan inte säga att jag känner mig stolt över vår värld. Det var mest katastrofer, klimat o mord vi minns eller som rapporterades iaf. Det som var några guldkanter var i så fall idrottsprestationer...... Kära läsare, tiden går fort o var dag som kommer o går kallas livet... vad gör vi?

Kan ju inte göra annat än att kika på mitt eget år, som jag anser varit trist o mörkt men vet ni vad? När jag kollar bakåt så har jag hunnit med en hel del roliga saker oxå   


Jag har varit i Florida, där träffade jag finaste utbytes-grabben, fick se hans universitet o träffade även hans fina mor o syster, träffade en gammal au-pair kompis i Fort Meyers vi hade inte setts på 20 år, ja hittade nya vänner från Arizona  på beach-hotellet vi bodde i, ja körde min drömbil Camaro convertible i nästan 400 mil, såg Key West, Miami, Orlando, Sarasota med omnejd. Jag har hunnit se Island med dess fantastiska natur, heta källor o gejsrar. Jag har hunnit med kanske 10 ålandskryzz med de härliga tokgoa tanterna för att dansa till finaste dj Gretchen o oftast skrattat så jag har fått ont i magen. Tanterna är som min familj, hade inte orkat med allt roligt eller tråkigt om jag inte haft dem. Jag känner mig oerhört privilegiad för att ha så fina vänner o familj.En liten skara som bara är så galet, tokroligt undrbara o alla är alltid sig själva - liiiivet!! 


Jag har njutit av Billy Idol på grönan o klämt på Anders Bagge i Nypan. Mitt hjärta flyttade hemifrån o jag tjackade en ny lya med terass-liknande balkong.Min förstfödde flyttade till Uppsala o ja varit där o botaniserat i deras vackra parker..... Har mött otroligt fina människor under året. Ja, livet är vad man gör det till . därimellan kan de faktiskt vara skit-trist...... men det hör till, livet pågår varje dag, även de dagarna jag kommer hem från jobbet o bara drar en filt över huvudet o bara vill gömma mig. Då ere skönt att ha en fin granne som ibland kommer o drar av filten o kommer med lite klokheter - eller mest tokigheter faktiskt, hahaha, så man landar på fötterna igen o ger sig ut i det vardagliga igen.

De e tur man har humor o i grunden en positiv inställning till livet....... o visst har jag kloknat med åren o lärt mig att andas o leva i nuet - uppskatta det lilla i vardagen o rå om mina nära o kära.


På tal om humor, igår var jag o såg genrepet på Oxelörevyn, det måste jag säga var en återblick med härlig twist på året som varit. Jag rekommenderar föreställningen varmt - varning för skrattatacker samt grymt nynn-vänliga låtar som fastnar i skallen 

Så sitter man här, dagen innan nyårsafton o det är nollgradigt ute - klimatpåverkan? Jaa, vad ska man göra? Orkar inte med återblickandet mer. Nu börjar Falkenbergsrevyn på teven, jag struntar i allt elände ikväll o nördar mig in i revyvärlden en stund.


Nästa år ska bli ett roligt, hälsosamt o kärleksfullt år - om jag får bestämma!

Gott Nytt År alla fina - vi hörs o störs igen 2016.

Av luvcatz - 19 december 2015 12:20

 

Oh lord. När ja kom hem från Island hade finaste grannsonen mer än matat fisken som jag hade bett om. Jag vaknade måndagmorronen o skulle ta fram rena jeans ur garderoben, döm om min häpnad när självaste mr Clooney hängde där ? shit, han var läskig men ja vaknade till rejält iaf, kanske var en bra hjärtstartare sådär på morronkvisten. ?

Snart ere jul hörrni. Tio grader varmt o gröna gräsmattor syns i min lilla by.
De ska bli gött me lite ledighet. Har iofs speditions-jouren mellan jul o nyår men de blir soft ändå.
Idag e bästaste dagen på länge, har klarat av träningspass o en balja kaffe o finaste grabben från Florida är snart på ingång till Nypan, de ska bli ett kärt återseende så ja borde nog börja göra mig i ordning innan jag ska ut på fikat ? speciellt kul ere att hjärtat, min dotter inte träffat grabben från Fl än, hon var ju i Australien de året han var hos oss.
Ikväll ere dags för vår stads box-hjälte att försvara sin boxningstitel, heja Erik Skoglund säger ja bara. Vinstdoft över staden, ni måste kolla på kanal 10 ikväll runt kl 22 (om ni inte e på plats förstås).

Tiden rusar, ta hand om er, ni fina läsare. Hur ser er helg ut? Adventskram//luvcatz



Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards