luvcatz

Alla inlägg under november 2013

Av luvcatz - 7 november 2013 19:08

Jag ser det jag ser o jag ler åt det jag ler

Härligt folk omkring mig, sann harmoni inom mig

Jag är den jag är och för det har jag gått igenom eldhärdar, ramlat ner i avgrunder 

Trott på lögner uthärdat svek tagit tillbaka o förlåtit

Jag har stapplat, snubblat och fallit för att resa mig, le igen o ta emot det livet erbjuder

Utan bitterhet ser jag tillbaka o undrar vad fan var det som hände

Utan återvändo med fast mark under fötterna står jag stadigt även när det stormar

Jag undrar när det vänder o tar en dag i sänder

Trött o svag, smärtan är vag - Mina ögon är öppna o hjärtat slår

Jag tar emot kärlek o hetta och ger det jag ger med livlig lust

Jag ser det jag ser o jag ler åt det jag ler//luvcatz

 

 

 

Av luvcatz - 6 november 2013 20:59

 

Av luvcatz - 6 november 2013 19:08

Om drömmar

  • Drömmen är en nyckel till självkännedom på många plan.
  • Drömmen är en gåva från dej själv (drömkällan), till dej själv (ditt vardagsjag), om dej själv.
  • Drömmen är en oändlig källa till kunskap om vem du är, din attityd mot dej själv och vad som händer just nu i ditt inre.
  • Drömmen ger ibland information om vad som gömmer sig i ditt undermedvetna.
  • Ibland får du också information från ditt övermedvetna. Drömkällan har inga gränser. Inget är omöjligt!
  • Att drömma är ett sätt att bearbeta traumatiska händelser tills du är beredd att gå vidare. Bearbetning sker till viss del även om du inte lyckats analysera drömmen till fullo utan bara tagit den till dej och vågat känna.

Drömmen är ett verktyg för att nå din innersta kärna och förstå din del i helheten – alltet – universum. Drömmen ger möjligheter att nå nya höjder.

Att drömma kan innebära Ut-ur-kroppen resor, Nära-döden-upplevelser och Efter-döden-upplevelser.

Det finns en ändamålsenlighet med drömmar, eftersom de alltid visar på möjligheter, antingen på möjligheten att se dina hinder och därmed vända dem till resurser, eller direkt på gömda talanger eller potentialer.

Drömmar och drömarbete bidrar till medvetandeexpansion på många olika sätt, varav några är listade här nedan:

Drömmar och drömarbete kan
- visa på och lösa problem
- ge uttryck åt förträngda känslor
- ge perspektiv och överblick
- ta fram talanger och förmågor
- ge inspiration, entusiasm och kreativitet
- ge insikter och svar på frågor
- avspegla kroppens tillstånd
- ge vägledning i livssituationer
- ge undervisning, kunskap och vetskap
- förutsäga framtiden
- öppna dörrar till större/flera verkligheter
- ge budskap från flera skikt av psyket
- ge budskap från olika dimensioner
- ge kontakt med allt mellan himmel och jord och bortom

 

Källa: http://www.dromcentrum.se/dromtydning.htm

 


 

Av luvcatz - 5 november 2013 19:58

Den som vill mycket är rikare än han tror. 

// Camille Goemans 

 

Tillfällen är ofta förklädda till hårt arbete, så de flesta människor känner inte igen dem. 
// Ann Landers 

 

Av luvcatz - 4 november 2013 19:07

Mörkret är här. Kylan börjar smyga sig på, idag var det runt sju grader när jag åkte till jobbet, fast solen kom fram under dagen. Gick o luncha med kollegorna idag, hade slarvat med matlåda. Hmmmm.... Nu har jag gjort storkok, tre lådor till veckans jobbluncher. Gött, lika bra att göra flera när man ändå är igång. Hjärtat kom hem idag från en fantastisk upplevelse o kärt återseende med utbytesstudent i Danmark o hon ville inte ha fisk till middag, så det blev hemmagjorda tunnbrödsrullar me mos o korv o fisken får jag till lådor. Funkar kanon juh.... 

På nya jobbet är det kebabtorsdag o fredagsfrukost, det betyder att man klarar sig på tre lådor i veckan.... Fick idag access till systemen jag ska jobba i så nu börjar inskolningen, logistikplanerare, speditör o vad mer... har inte fått kläm på uppgifterna än. Många möten har det varit, ska inte klaga, har ju inte telefonmöten som under projekttiden.....fast jag hade ju en bra första kortvecka, fyra dagar på nya jobbet sen ledigt för spa-weekend. 

Ordningen e återställd, hjärtat e på rummet med kompiseen o skratten hörs ut till mig som ligger på soffan o bloggar - Höstpepp - Härligt!!


Helgen var underbar, vilket hotell - allt inom samma byggnad - shopping, spa, restauranger, bar, nattklubb, sauna med bubbelpool. Jag unnade mig många måbra behandlingar och god men skonsam mat. Skönt att bara vara. Vi hade så trevligt o smidigt att flyga från Skavsta. Skönt att bara haka på o ta hand om sig själv med ett gäng tjejor. Magen e inte i balans än, har fortfarande sveda o värk på eftermiddagarna med jag har inte vaknat av kramper o det är ju bra. En får vara glad för det lilla. Jag tror att skrattet är helande, för guud vad vi har skrattat denna helg. Jag var verkligen där, i nuet o känner mig utvilad o fräsch. Var dag är den bästa dagen o den kommer inte åter. Igår var bra o om imorron kommer så ska jag göra det till den bästa som jag förmår.... Höstpepp i höstmörkret....


Min fina vän har idag fått ett positivt besked från onkologen, tänk vad många människor genomlider den fördjävliga cancern. Hur orkar de ta tag i vardagen o vara så starka. Det är fantastiskt vad forskningen har tagit fram för behandlingar mot skiten. Härligt om sjukdomen går att bromsa eller få ur kroppen.... Har skänkt pengar till cancerforskning i många år och jag tror att Sverige ligger i framkant på den forskningen, läste nyligen om att de tagit fram en metod för att blockera spridning eller förebygga metastasbildning, det är visst oftast det som är det farliga, dvs cancern kommer åter. Kan man minska den risken så är det väl skönt om människor som redan tagit fighten en gång slipper få tillbaka sjukdomen om igen... Ja forskningen går iaf framåt o jag gläds med vännen som kämpat med cellgifter att hon fått positivt besked o svarat på behandlingen. Nu blirre kattmys o tv:n//fridens


Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards