luvcatz

Alla inlägg under maj 2013

Av luvcatz - 26 maj 2013 12:18

Det är mors dag hela dagen! Jag har inte mina biologiska barn hemma men dock mina studenter

Älsklingen min är uppe i sitt och nu känner jag sorg i livet, för det är slut. Jag fick nog... sex, drugs & rock´n roll baby. Vem rymmer du ifrån? Man kan inte springa ifrån sig själv.... Fast jag har ju varit beredd på detta så länge, bara inte orkat ta tag i vårt förhållande och göra ett aktivt val, har bara gått runt o väntat på rätt tid... rätt tid? Life is life o det blir var man gör det till, deal with it - så det gör jag nu   


Ok - status. På jobb är min tjänst outsourcad till indier och tjeckier. Jag blev erbjuden en tjänst att stanna kvar i företaget och jag tackade Nej.... Nej sa jag! Shit vilken utmaning, alla som redan tackat ja till sina nya helt ospecade tjänster tappade hakan att jag gick mot strömmen.... Det blev blandade reaktioner, en del tycker jag verkar otacksam men de flesta säger att de önskar de hade samma mod som jag. 

Då känner jag att det är bättre att säga nej och låta någon annan söka, någon som verkligen vill ha en sån tjänst som jag blev erbjuden.

Så jag sitter inte i sjön, blir befattningslös fom första september och då får jag erbjduande om något annat, i företaget eller utanför. Najs - jag har satt stenen i rullning och känner att jag själv påverkar mitt öde, mitt liv o mina val. Det var den här sparken jag behövde - fatta aktivt beslut, att tacka ja o nöja mig eller försöka hoppa o finna något bättre. Ironiskt nog hände det både i arbetet och i mitt privatliv samtidigt. Jag har kommit ur OK stadiet och börjat min resa att utvecklas som människa. Life is life, lalalalala som opus sjunger.


Den ljusnande framtid är snart här. Jag ska ta uppförsbackarna denna gång o inse att jag inte måste springa om jag inte orkar, man kan faktiskt gå eller lunka - huvudsaken är att man kommer upp!


Har fått styrkan efter min fantastiska resa till Australien och den känslan håller i sig, nu är det me, myself and I i fokus med hjälpen av alla underbara barn, familj, vänner och kattor//fridens


                   

Av luvcatz - 22 maj 2013 11:30

Meeeen gud vad mycket rikedomar jag har   

Inte finansiellt - där måste jag oftast anpassa och beräkna utgifter efter inkomst. Jag går till jobbet varje dag för att kunna leva som alla andra måste göra. Rikedomarna består av underbara ungar och fantastiskt goda vänner och familj. Vardagen är lite grå men den kommer nog att bli ljusare nu när jag startat en process, både på jobbet och i hemmet. Jäklar vad livet spelar mig en massa spratt och tvingar mig att ta aktiva beslut om allt och inget.

Sen jag kom hem från en helt underbar och välbehövd semester från Down Under - där jag verkligen tog vara på varje gryning och såg den som en ny utmaning för att utforska vad livet kunde bjuda på - sen den hemskomsten har mycket hänt. Nu är man tillbaka på jorden och jag gillart!//Fridens


       

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards