luvcatz

Alla inlägg under juli 2015

Av luvcatz - 30 juli 2015 23:13

lite åttiotals nostalgi så här på en torsdag - heeeey, de eh juh semester  //luvcatz 


Av luvcatz - 30 juli 2015 19:49

Låt ingen säga åt dig vad du klarar. Du sätter dina egna gränser o snälla, var inte för snäv. Öppna ögonen o se att himlen är taket. Det finns väl gränser i tid o rum men det du åtar dig kan du klara med lite jävlar anamma, god planering o gott humör. 

Denna bild är fin o ganska talande tycker jag, man småler o inser sin egen dumhet ibland när man uttryckt - "Nä, inte kan väl jag....." Klart du kan - finns viljan så finns modet, ut o lev o älska livet.

Skippa jantelagen - ingen kan bötfälla dig.....


Jag filar på min livsdröm, tänk att kunna skriva en bok eller åtminstone en novell - vad är din dröm??//luvcatz


                                      

Av luvcatz - 30 juli 2015 17:40

Förgyll din vardag med härligt röda elle rosa läppar. Jag hör till den skaran typ Maria Montazami, har ett läppstift i bilen, i ett par i väskan o gärna ett på kontoret så jag inte råkar bli utan. Om jag inte använder läppstift så är jag totalt beroende av läpp balsam, klart ful ovana men har inte bekymrat mig med avvänjning.   Lite beroende på humör så använder jag oftast rött, rosa o korallrött är somrigt så det är fint när man är brunbränd.


Heeey tjejer, sätt färg på läpparna, man behöver inte så mycket mer för att få en sminkad look. Try it - feel sexy.

Min favorit för tillfället är faktiskt en läpp-penna från maybelline - hur kunde jag leva utan den??? Det är ett mysterium...


Använder du fina läsare läppstift?//luvcatz


                                                 

Av luvcatz - 30 juli 2015 17:05

... hade pluggat ihop, eller näääh, fel grupp... Såg Billy Idol på Grönan i somrar, en tischa på honom var det närmast jag kom, det duger väl an   

Han levererade grymt bra. Inledningsvis lite gamla hits, nån från den nya skivan o sen en tidig låt från hans första band med Generation X som fick punkarna i oss alla att börja hoppa i extas. Publiken var ca sjuttontusen fans så hela Grönan gungade.

I slutet log han o sa till sin alldeles eminenta gitarrist Steve Stevens - "let the audience hear what a hit sounds like" - Jupp, där kom White Wedding i en alldeles fantastisk tappning o två timmar av Billy var slut. What a moment//luvcatz

 

                 

Av luvcatz - 29 juli 2015 23:10

... gjorde gott idag. Fjorton grader o skurar till o från. Ingen idé att planera för stranden, hade ingen lust med vindsröjning (även om det skulle behövas). Det blev skogen, finaste grannen, Legolas mor o jag styrde kosan mot det gula guldet. En otroligt lugn o fin kvällstur i en grön mossig lövskog med kantareller gömda i här o var. 

Nickleback på stereon, ett glas vin o svamprensning, det är terapi för själen   .


Vi kom iväg lite sent, hade juh tvättat o powerwalkat o bara slappat, men blåbär ska det oxå bli, fast det får vänta till en annan dag, det är juh för sjutton semester. Fick en fråga på bloggen om naglarna klarar skogsplock - det gör de garanterat, lacket är juh härdat o det ska fan gå lös om det skulle lossna eller ens skrapas av, no worries, nagellacket sitter som berget samt stenen på nageln//luvcatz


 


Av luvcatz - 28 juli 2015 09:19

.... så hänger hösten i luften, 13 grader o regn, fy fan vad kallt o emligt det är. Men heeey, det är juh semester, finns inte mycket att klaga på. Igår var jag o fixade naglarna hos finaste C, en trevlig stund att snacka om allt o inget o på köpet fick jag lite enkla höstiga antracit-grå naglar med en enkel liten pärla, mycket nöjd nu   

Idag fåre nog bli en tur till svampskogen, eller ska man röja på vinden?? Åh vilka värdsliga problem man kan ha på en regning semesterdá //luvcatz


                                          

Av luvcatz - 27 juli 2015 11:10

Hmmmmm, endast tolv grader, blåst o regnet hänger i luften. Lika gött att ha en tid hos finaste C o fixa med naglarna. Mina har växt som ogräs o jag har filat ner dem så gott det går, nu blirre till att klippa ner dem o få nån burrig höstfärg kanske??

Så här ville jag ha dem innan jag gick på semester, jag sa till C att hon skulle gå loss med silver o korall, vilket hon lyckades bra med, Idag känns det som att det ska bli något mörkare, höstigare o det ska bli spännande att se vad C o jag kommer fram till, svart, mörklila eller mörkrött - vad tror ni fina läsare?//luvcatz


         

Av luvcatz - 26 juli 2015 21:44

... vi brukar ge varann fulklappar när vi hittar nåt som vi vet att någon av oss i vänkretsen skulle uppskatta.Man ska uppskatta sina vännor när som helst, inte spara sig till jul eller födelsedagar, då kan det vara försent. Alla tillfällen att glädja någon är i nuet, vänta inte.


Tjejorna hittade något som jag alltid har tjatat om att köpa när vi är på våra kryzzningar o jag måste låna tops för att klara sminket. Igår fick jag en egen liten söt topz-necessär - Hur har jag klarat mig så här länge utan topz-necessären, det är ett under   Söt va?//luvcatz


                                           

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards