luvcatz

Alla inlägg under februari 2014

Av luvcatz - 28 februari 2014 23:10

Det är lagom ett år sen jag  började packa för resan till Down Under.... Tiden går juh så fort, har många goa minnen från den resan. Fem veckor på den kontinenten gick undan. Träffade så fina människor som jag har kontakt med flera gånger i månaden. Tänker b.l.a på mästaren som lärde min förstfödde att spela didgeridoo. De träffades på ett ställe som heter "the whispering wall" det är en stor damm o vid muren på ena sidan kan man stå o viska o ljudet fortplantar sig ca hundra meter bort till andra sidan, där satt min son o spela på sin ockarina o Willy han härmade ljuden på diggeridoon - vilket möte, så otroligt häftigt minne - o garanterat vänner för livet. Willy kommer att komma till oss i sommar. Han é en skön kille som lever outback o blev som ung adopterad o accepterad av aboriginer, hans berättelser om aborginisk historia o seder tog andan ur oss. Hans kamp för delfiner o hans musikskapande är något särskilt. Ni kan alla kolla in han på fejjan, se själva på Willys profil. 


Längar ut i världen igen, nästa drömresmål är faktiskt Vietnam. Tänk er södra halvklotet, månen är vänd åt fel håll innan han blir full, vintergatan - är den största revan i himlen jag någonsin sett o southern cross, stjärnkorset som vi inte kan se - fast vi har ju polstjärnan o midnattssol - det e lite exotiskt för de som kommer upp hit.


Vår vän Willy från Adelaide - vi fick en egen konsert när vi var i Barossa Valley, gissa vad han spela för mig? - Men at works "Down Under" förstås :)

 


Surfade in på Resia o blev juh helt sjuk. Längtar så ut i världen igen. Det har blivit både kortisar o långisar under mitt liv. Jag bodde i Manhattan Beach, CA,  åren 90-91. Jag var nyligen fyllda 19 o drog iväg för att jobba som au-pair. Det var väl ett av de bästa åren i mitt liv. Jag hade hand om två busfrön som hette Bryce o Beau o mötte fantastiska tjejor o killar o såg allt från stränder till nattklubbar, Universal studios, Disney world - var ända upp till Utah för att åka skidor. Vägen dit gick genom Las Vegas, åkte Pacific coast highway, var ner till Blythe i Arizona o simmade o åkte vattenskidor i Colorado river. Jeeez, vad det är dags för långtrippar igen.

Har juh haft utbytesstudenter från Australien, USA - Florida o Alaska, o en tjej som är i vår stad nu är från Californien. Har även inbjudan till Brazilien, Caruaru hos sötaste lilla E som talade portugisiska o engelska när hon bodde med oss   

Resor berikar mitt liv, de kulturella och kulinariska upplevelser man får bär man med sig - de upplevelserna är värda så mycket mer än allt materiellt i världen. Jag har ett genuint intresse för människan o kan inte stilla nyfikenheten om nya kulturer eller möten. Man berikar sinnena något så härligt mycket.


#ResiaBeskriv din drömresa

 

Vietnam o Kambodja känns som ett exotiskt mål som jag é sugen att besöka. Visst, det är en enpartistat, med endast kommunistparti, det är begränsade press och -yttrandefrihet men jösses vilken historia o vilket landskap! Jag hörde av vännor i Australien att de hellre åker till Vietnam på sina semestrar före Thailand. De menade att Thai var så exploaterat o sönderturistat. Det vackra genuina folket o naturen, djungeln o stränderna finns i Vietnam. Dessutom äre fortfarande billigare där. Eftersom det är begränsat med press från Vietnam så vet jag inte så mycket om landet. Det väcker min nyfikenhet o därför måste jag bara åka dit. Vad sägs - resesällskap sökes, har börjat spara för nästa livserfarenhet     Skulle man åka i lågsäsong, april - maj, typ de börjar ju få lite vinter o vi tycker det är högsommar, då kommer man dit o hem för dryga 6 000 sek - inte illa alls.//luvcatz


Kolla in bilder jag hittat på gogle pictures Vietnam - äre inte helt fantastiskt?

 

             

Av luvcatz - 28 februari 2014 19:08

oki, två platser till finalen återstår. Imorron lördag kan ni se den tuffa, tuffa fighten mellan så många goa artister. Kikade in på braodds för att se hur det ligger till. Men ni ska få läsa om vad jag tycker. Som vanligt har jag juh favoriter o åsikter om andra chansen   


Skandalen om att artisterna kunde köpa fler röster med hjälp av dataröster via en telefonrobot har väl inte förvånat någon? Hallå, det har juh varit usla låtar som gått direkt till final - jag trodde väl inte att vi - folket som kan det här med musik har tagit fram så många konstiga finalister, huh...


Vi får se om Anders o Nour klarar punchlines i skämten imorron eller om SVT helt enkelt strukit dem o de får sjunga istället för att prata....


Jag tror helt klart att LinusSvenning o State of Drama går till finalen - eller att Ammotrack tar en skrällvinst - varsågod, här fick ni mina glassiga tips   Förlåt mig ursnygge Martin o lika snygga Helena - men släpp fram lite nyheter, ok? Haha, ja, vad som händer på riktigt imorron får ni väl kolla själva. Det é direktsändning. Vill ni se säkrare eller kanske osäkrare tips ska ni klicka här

Vill ni läsa alla tokiga åsikter o kommentarer via twitter, kolla in #melfest

 

Startordning andra chansen:

Ammotrack - Raise your hands

Linus Svenning - Bröder

JEM - Lovetrigger

State of Drama - All we are
Ellinore Holmer - En himmelsk sång
Martin Stenmarck - När änglarna går hem
Helena Paparizou - Survivor
Outrigger - Echo

Guuuud, jag får gåshud av hans röst//luvcatz



Av luvcatz - 28 februari 2014 18:37

Man blir juh så sugen på solen när meteorologerna har pratat om sol o lite varmare grader på nyheterna, gäller väl inte hemma hos oss förstås//luvcatz


    

Av luvcatz - 28 februari 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"Länka en städprodukt du tycker är bra"


Ja, nu ska ni höra, jag é skitsugen på en batteridriven fönsterskrapa, har hört av fler som jag känner att den e guld. ska väl köpa en sån här så småningom, nu finns det lixom annat att lägga pengarna på//luvcatz

 

     

 

Av luvcatz - 27 februari 2014 21:14

Jupp, torsdan är tll ända - har jag talat om för er att jag tycker att tiden bara rusar iväg   Jo, tusentals gånger antar jag, men det är förskräckligt vad den rusar.... Trötta torsdagen, kom hem o sov faktiskt middag... tog sen en pw längs ån i dimman o bara kände saknaden av mina tokgoa tjejor, sån tur man kan ha i livet ibland, att ha vännor som finns där dag som natt, i gråt o i skratt. 


Jag tror minsann att vårtröttheten smugit sig på, lite smådepp mellan varven oxå. Fattar inte att jag har tid till sånt - jag menar, tiden rusar juh o jag é jämt på språng. Fast om man jämför för typ två år sen så var jag inte alls så medveten om stressen eller lugnet, så reflektionen över vårdepp är nog en ganska sund reflektion. Relationen med vännor o familj ska man vårda o nära med närhet, skratt, omtanke o ibland sorg. Man måste våga ta emot o ge. Män kommer o går, äkta vännor består! - The story of my life    Men jag é aldrig ensam. Hjärtat sitter på rummet med plugg, kisse ligger med mig i soffan o kurrar o nu blirre att somna till en film//fridens


   



      

Av luvcatz - 27 februari 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"Om någon hälsar på oannonserat, får du skämmas för hur det ser ut hemma"?


Haha, vilken märklig fråga. Nä, verkligen inte, jag har ingen anledning att skämmas för hur det ser ut hemma   Jag håller ordning o hare så fint jag hinner. Det ramlar ofta in besökare på en snabb kopp kaffe o gillar de inte att jag ibland har disk ståendes eller lite dammtussar så får väl de städa åt mig eller gå hem//luvcatz

 

Av luvcatz - 26 februari 2014 19:11

Ja, då var onsdagen gjord. I morse när jag kom till jobbet mötte jag en glad kollega. Hon hade drömt om att jag körde henne planlöst runt på en flakmoppe   Haha, det är andra kollegan jag spökar hos på nätterna, den första drömde juh att jag lånade ut ett par näbbstövlar till honom, kruxet var att det var två högerskor o när han påpekade det i drömmen så hade jag blivit sur o visat hur man kunde gå rakt i dem - jösses, man undrar ju vad man ger för intryck på jobbet. Var inkallad på R O P hos chefen idag. Har jobbat dryga fyra månader på logistik o det var dags för Resultat och -Planeringssamtal. Det gick över förväntan, har faktiskt en chef som både ser o hör sina medarbetare. Det är gott att känna att man har stöd o att någon uppskattar ärlighet o uppmuntrar en att tänka utanför den berömda lådan.


Jobbade till halv sex idag, min mejl pajjade igår innan jag skulle gå hem så halva förmiddan gick åt att sitta med supportern o fixa med lådan.... drygt - men nu verkar den funka. Sen gick jag hem o jaga rätt på teaterföreningens mötesprotokoll för året som gått, bokade in tider för att få påskrifter så jag kan lämna in årsberättelsen o protokollen till revisorn. Ordning o reda till slut. Ska bara komma ihåg att beställa smörgåstårta till årsmötet. Vi kommer att erbjuda medlemmarna en bussresa för väldigt reducerat pris till vår kära hufvudstad o se musikalen Evita med Charlotte Perelli inklusive middag på Göta Lejon i höst. Så, vi har redan satt igång o börjat boka o planera. Ska även sätta mig o göra ett medlemsbrev i helgen så vi får ut lite info om årsmötet o hur vi tänkt att lägga upp 2014. Vårt huvudmål i år får bli att rekrytera nya medlemmar o gärna ett par nya styrelsemedlemmar.... Ja, det finns att göra.... hela tiden. Var faktiskt lite lat när jag kom hem, skippade itrim, satte igång bloggen, läste ett fint inlägg o hon hade tagit en kvällsjogg - blev inspirerad o tog mig en riktig långpromenad längs ån, skönt för tankarna att skingras på en frisk p.w Ni kan själva gå in o läsa o bli inspirerade av Natalias blogg här.


Har bokat nästa tjejkryss oxå. Jupp, denna gång med skaldjursplatå i á la carten o en spabehandling - nån algmassage kostade jag på mig. Givetvis är fina Gretchen på Cinderella som d.j Känner mig nästan som en stalker.. Haha, närå, ingen fara, vill ni se Gretchens turneplan kan ni klicka här.

Ja, onsdagkväll, har landat i soffan me kisse o teven, hjärtat stökade äntligen undan disken - som jag tjatat. Har även bokat in uppföljning med hjärtat, hennes far o lärare för w 14 - tiden går, studenten hägrar.


Tokgoa väninnan ramlade in på en snabbtitt o vi fick prata av oss lite - najs, synd att vi inte orkar eller hinner ses oftare - vi har ju en kryss att se fram emot. Då tar vi igen förlorad tid. Har betalat räkningar o skaffat #swish, bra tjänst det där - föra över pengar till telefonnummer, det som krävs är ett bank-id, gratis första året - det måste juh testas, uppföljning kommer//fridens


Av luvcatz - 26 februari 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"Vem är det som städar hemma hos dig"?


Det är jag, hjärtat hjälper till med disk o matlagning, kattlådan o tömmer sopor, men det är jag som drar det "tunga" lasset   Det är konstigt att hon som é så lik mig inte har ärvt mitt ordningssinne//luvcatz

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards