luvcatz

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2015

Fåfänga? Neeej men öga för det sköna!

Av luvcatz - 17 oktober 2015 21:12

Imorse vaknade man upp till ett tjockt dis, fyra plus o härlig höstluft. Soligt men höstigt disigt. Så skönt att det är lördag - veckorna bara rusar förbi, då ere skönt med en slö ledig dag med tid för promenad, fika o lite shopping. 

En hel dag med egentid o ja boostade självkänslan med ett par snygga stövlar, för ett par veckor sen var jag o gjorde naglarna, på vår sedvanliga tjejkryzz senast så köpte jag en skiitsnygg ögonskugga, då kom jag att fundera på om jag räknas in i nån klunga som fåfäng? Fast näää, jag gick in på wikipedia (som vanligt) o slog upp ordet fåfäng. Ska man gå på den beskrivningen så är jag absolut inte fåfäng - skönt för jag är djupare än så, skulle aldrig välja exempelvis ett par nya skor eller fixa naglarna före att hjälpa en vän i nöd.   

"Fåfänga är ofta förknippat med utseende, men yta kan även handla om förenklingar eller andra sätt att bortse ifrån helheten och djupet. Enligt många etiska läror är fåfänga dåligt, synonymt med flärdfullhet, flärd, prålsjuka, inbilskhet, egenkärlek och högfärd. Fåfänga har fått uttryck i konsten med påfågeln som vanlig symbol"

.

Jag älskar att göra mina naglar, jag har extensions o gillar skönhet, smink o såna där måbra-tjejgrejjer. Men fåfäng, de é jag faktiskt inte, jag har bara ett öga för det sköna. Man lever här o nu, ingen kan göra det åt dig, vem jag är o vad jag gör måste jag o endast jag stå för, idag står jag för egenboost genom att promenera i vackert soldis o köpa mig ett par höstiga jävligt snygga stövlar. För att jag kan! Imorron ska jag boosta kroppen med finaste grannen - det är visst träningens dag så kl elva drar vi ut i våra joggingdressar. Vad gör ni fina läsare för att boosta ert välmående//luvcatz


                                                                       



 
 
Ida

Ida

18 oktober 2015 12:54

Fåfänga för mig är när det går till överdrift. Du är ju bara normal!

Sv: friskis har mycket bra utbud. Påminner om det vi har på gymmix.
Hoppas du får träningsvärk då. Det är härligt!

Ha en fin söndag du också. Kram

http://nouw.se/lillapys

 
Annie

Annie

18 oktober 2015 17:10

Jag håller med Ida helt! :)
Såklart du ska fixa naglarnna då och då, vad härligt ;)

Sv: Tack så mycket fina du<3
Inte direkt samlar, men jag gillar doftljus, så har några stycken hemma ;)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
lev-i-nuet88

lev-i-nuet88

20 oktober 2015 23:03

Fint med fixade naglar och hårförlängning :)

http://lev-i-nuet88.bloggplatsen.se

 
Margita

Margita

21 oktober 2015 08:49

Skönhet är viktigt, men fåfänga är väl så där...men frågan är ju hårfin egentligen. Huvudsaken är väl ändå tycker jag att man får se ut hur man vill bara man är snäll....haha...och det verkar ju du vara! :)
Jag har själv aldrig sminkat mig så mycket, är inte så intresserad helt enkelt, men märker att jag blir mer intresserad ju äldre jag blir....se där! Fåfängan vettu....hehe

Tack för svaret om chillin. Jag har gjort som du gör och nu ligger de i köksfönstret och mognar.

Hittade du nån rolig träningsform? Zumban går jag på varje måndag och jag bar ÄLSKAR det!!

Ha en bra onsdag!
Kram

http://sengas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards