luvcatz

Direktlänk till inlägg 27 november 2013

Industristad

Av luvcatz - 27 november 2013 20:42

Jeee va förvånad jag blev i morse dåh - tio plusgrader ute :/ Herrejeee, trodde vi äntligen skulle få vitt dämpande täcke på marken o slippa den svarta blöta asfalten.... meeeh, vi får vänta ett tag till då...

Idag när jag lämnade jobbet var det en härligt lila, rosa, orange o något blåaktiga toner på himlavalvet. Det är bara höstkvällar det är så vackert kl fyra på eftermiddan. Man får vara glad för det lilla. Försökte få kort på färgerna men det blev sådär.......


Jag e född o uppvuxen i en industristad. Alla jobbade där.... När jag växte upp sa jag att jag aldrig minsann skulle jobba på bruket. Alla visste allt om alla... Jobbigt med skift o hela familjer på samma arbetsplats tänkte jag. Så jag utbildade mig till undersköterska o jobbade inom vården mina åtta första yrkesverksamma år. Men den då oroliga arbetssituationen gjorde att jag sökte mig till bruket för att få ett fast jobb. Det var 1997 o jag e kvar än. Herregud va åren går.... Jag älskar verkligen detta bruk. Området e stort som hela Monaco ungefär o vi har hela tillverkningsprocessen från kol till färdigt stål. Det är urhäftigt inom stålbranschen. Visst det var en tuff arbetsmiljö när jag började. Ja jobbade skift i skitig o skramlig miljö på en mansdominerad arbetsplats men har dock utvecklas o bytt positioner under åren. Pluggade lite på distans o gick över som tjänsteman. Nu går det trögt för hela stålbranschen men utan stål överlever inte världen. Vi har även dotterbolag som tar hand om våra utsläpp o restprodukter. Vi genererar fjärrvärme för orten, de säljer till bla tändstickstillverkning, markarbeten, ridbanor, bekämpningsmedel - det är ett kretslopp. 


   

Har varit hos frissan o satt i extensions - supernöjd. Stressa in där o var fem minuter tidig. Satte mig o fick håret tvättat o somna nästan i stolen när inpackningen verkade. Kom hem, stack iväg till itrim o kom hem till middan som hjärtat hade lagat. Nu blirre betala räkningar o gosa framför teven me kattor o hjärtat//fridens


 
 
En plats i solen

En plats i solen

27 november 2013 22:25

haha ja skumt, 4minus en dagen och 8 plus nästa.... shit liksom, bestäm dig!

Jag stressa faktikst inte, för jag visste jag hade planeringen mellan 7.15-9-15 och sen var jag lycklig över nya fina 7 (8) timmar sömn...

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

luvcatz

28 november 2013 00:00

Fint ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards