luvcatz

Direktlänk till inlägg 30 december 2015

Återblickar

Av luvcatz - 30 december 2015 21:06

De e mycke återblickar på året som gått på teves alla kanaler nu. Jag såg SVT Nyhetsåterblickar nyss o kan inte säga att jag känner mig stolt över vår värld. Det var mest katastrofer, klimat o mord vi minns eller som rapporterades iaf. Det som var några guldkanter var i så fall idrottsprestationer...... Kära läsare, tiden går fort o var dag som kommer o går kallas livet... vad gör vi?

Kan ju inte göra annat än att kika på mitt eget år, som jag anser varit trist o mörkt men vet ni vad? När jag kollar bakåt så har jag hunnit med en hel del roliga saker oxå   


Jag har varit i Florida, där träffade jag finaste utbytes-grabben, fick se hans universitet o träffade även hans fina mor o syster, träffade en gammal au-pair kompis i Fort Meyers vi hade inte setts på 20 år, ja hittade nya vänner från Arizona  på beach-hotellet vi bodde i, ja körde min drömbil Camaro convertible i nästan 400 mil, såg Key West, Miami, Orlando, Sarasota med omnejd. Jag har hunnit se Island med dess fantastiska natur, heta källor o gejsrar. Jag har hunnit med kanske 10 ålandskryzz med de härliga tokgoa tanterna för att dansa till finaste dj Gretchen o oftast skrattat så jag har fått ont i magen. Tanterna är som min familj, hade inte orkat med allt roligt eller tråkigt om jag inte haft dem. Jag känner mig oerhört privilegiad för att ha så fina vänner o familj.En liten skara som bara är så galet, tokroligt undrbara o alla är alltid sig själva - liiiivet!! 


Jag har njutit av Billy Idol på grönan o klämt på Anders Bagge i Nypan. Mitt hjärta flyttade hemifrån o jag tjackade en ny lya med terass-liknande balkong.Min förstfödde flyttade till Uppsala o ja varit där o botaniserat i deras vackra parker..... Har mött otroligt fina människor under året. Ja, livet är vad man gör det till . därimellan kan de faktiskt vara skit-trist...... men det hör till, livet pågår varje dag, även de dagarna jag kommer hem från jobbet o bara drar en filt över huvudet o bara vill gömma mig. Då ere skönt att ha en fin granne som ibland kommer o drar av filten o kommer med lite klokheter - eller mest tokigheter faktiskt, hahaha, så man landar på fötterna igen o ger sig ut i det vardagliga igen.

De e tur man har humor o i grunden en positiv inställning till livet....... o visst har jag kloknat med åren o lärt mig att andas o leva i nuet - uppskatta det lilla i vardagen o rå om mina nära o kära.


På tal om humor, igår var jag o såg genrepet på Oxelörevyn, det måste jag säga var en återblick med härlig twist på året som varit. Jag rekommenderar föreställningen varmt - varning för skrattatacker samt grymt nynn-vänliga låtar som fastnar i skallen 

Så sitter man här, dagen innan nyårsafton o det är nollgradigt ute - klimatpåverkan? Jaa, vad ska man göra? Orkar inte med återblickandet mer. Nu börjar Falkenbergsrevyn på teven, jag struntar i allt elände ikväll o nördar mig in i revyvärlden en stund.


Nästa år ska bli ett roligt, hälsosamt o kärleksfullt år - om jag får bestämma!

Gott Nytt År alla fina - vi hörs o störs igen 2016.

 
 
Annie

Annie

1 januari 2016 11:51

Ett Gott nytt år till dig i efterskott och God fortsättning :)

Hoppas du har en bra början på 2016! :)
Jag har inte heller varit helt nöjd med 2015 .. men 2016 ska bli bättre :)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

luvcatz

2 januari 2016 00:34

Tack desamma fina du ?
2016 ska bli bättre ?

 
BellsHell - Rakbladen och Drogernas drottning

BellsHell - Rakbladen och Drogernas drottning

16 februari 2016 06:36

Jag är tillbaka på bloggen, och lever, typ.

Många återblickar, men sådant försöker jag alltid att undvika, mina år är bara en stor dimma av självskadebeteende och droger...
Stor kram.

http://bellshell.blogg.se

luvcatz

17 februari 2016 12:21

Härligt kämpat ;)

Sant, strunta i backspegeln du, styr framåt. Kram :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards