luvcatz

Alla inlägg under juni 2014

Av luvcatz - 12 juni 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"Om du fick säga något till en idrottsman / kvinna - vad skulle du säga och till vem"?

Jorå, jag skulle gå fram till Beckham o säga - if you ever get bored on your wife - here´s my number   //luvcatz

 

Av luvcatz - 11 juni 2014 21:23

Igår var en tuff dag - jag var på gränsen till medvestlös när jag kom hem. Handlade hem det sista inför studentskivan o nu har jag bara den finfina efterrätten kvar att hämta imorron som tokgoa Tant 3`s mor har bakat. Hjärtat bara önskade sig den fantastiska cheezcaken till dessert o jag har varken fantasi eller tid att baka såna mästerverk   


Acti labores iusundi Betyder "Efter slutat arbete är vilan angenäm". Så på måndag ska jag att återta kontrollen över livet. Jag kände igår att det dippade lite o jag kände mig sådär apatiskt trött - men ändå - jag é så tacksam att vi får vara friska o krya o har varandra. Tiden på jorden är kort - vi har våra barn till låns till de en dag flyger från boet. Jag var som en zombie igår kväll tills dörren öppnades o in kom min försfödde - på en minut vakna energin i kroppen o vi åkte o tog ett nattdopp så nu é vinterpälsen av. Det hann inte bli många timmars sömn innan klockan ringde o det var dags för "the office". Sova är ofta överskattat o man måste ta tillvara på de små tillfällena i livet.

 

Min fina väninnas man har fått cancer - fick slutligt besked om det idag efter en lång tid av alla möjliga tester. Ibland känns livet orättvist o oftast kan man inte finna nån mening i allt som sker - man måste bara acceptera det för vad det är när det inte blev som det skulle. 

Man kan säga att jag liksom vände på timglaset igår o idag fick min fina väninna vända på timglaset - man omvärderar o förhandlar med sig själv om livet varje dag. Mina tankar går till er fina - ni kommer att ta er igenom det här, ni har gjort det tidigare så det gör ni denna gången med   Det é inte enkelt eller självklart att leva - gör det bästa av det//fridens

 

Försök att göra någon glad varje dag, om det så bara är dig själv//Okänd 

 


Av luvcatz - 11 juni 2014 20:25

Varje sommar på vår parkeringsplats får en liten måsunge växa upp. På taket på grannhuset finns ett bo med ungar. Var år ramlar en unge ner lagom tid efter kläckning näre börjar bli trångt i boet. Av nån fantastisk anledning så överlever ungen fallet, den är ju typ två-tre veckor från flygfärdig. Varje sommar ska ungen vandra på vår parkering dag ut o dag in o favoritstället för skydd från all fara är under min bil.

Jag har p-platsen längst in mot stenmuren o där e ungen trygg. Alla vi som bor här é givetvis måna om att inte köra över ungen men det är ett helvete att ta sig till eller från bilen för lillmåsen har tre - fyra "barnvakter" som turas om att mata ungen o skydda den mot faror o människor. Vi människor blir fullständigt bombarderade med måsskit när vi tänker ta oss till bilarna. Bilarna är nerskitna o många på gården går med paraply till sin bil. Det ser säkert helt sjukt ut för utomstående som ser oss boende på väg till bilarna - alla springer o håller skydd för huvud o ögon ungefär som om vi skulle bli anfallna som i filmen "fåglarna" med #Hitchcock.

Meeeh jeesus vilken traumatisk uppväxt för de små dunbolstrena som landar på vår parkering. Maskrosungar som ändå återvänder hit när det är dags för dem att lägga ägg nästa år.

De envisas med att upprepa sig - äre så att måsar lägger ägg där de själva växt upp? Eller äre ett nytt måspar som flyttar in i ett övergett näste o inte vet bättre att en av deras ungar ska bli en "streetsmart maskrosunge" - fostrad av tre - fyra tuffa ansvarsfulla måsar o de enda leksakerna han har är bildäck. Hmmmm... man undrar juh.//fridens


Av luvcatz - 11 juni 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"Vad tycker du om att idrottsmänniskor tjänar mycket mer pengar än människor som jobbar med att rädda liv"?

Det hör juh till spelets regler att vi människor hyllar en sportidol    o  på den marknaden finns det pengar! Att någon som jobbade inom ex. ambulansen skulle tjäna de pengarna så skulle hen inte jobba kvar så länge antar jag   De é helt ok att en unik person blir uppmärksammad för sina skills men summorna är ju larvigt höga//luvcatz


Av luvcatz - 10 juni 2014 21:59

... idag. Behövs rensas lite. Känner att kropp o psyke är ifrå själen i 180, måste ta fatt den - sinnesnärvaro - "Mindfulness handlar om att vara närvarande i nuet. För det är i nuet vi lever; det förflutna är förbi och framtiden har ännu inte inträffat. Det låter enkelt, men kräver träning". - källa-mindfullness

Imorron é en ny dag o vad den bär med sig är det ingen som vet - karma//fridens


Livet är som ett timglas. Man måste vända det upp och ned lite då och då//Loesje 

 

 

 


Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards