luvcatz

Alla inlägg den 5 oktober 2013

Av luvcatz - 5 oktober 2013 11:04

Leave it be! Jag kan släppa allt o bara hänge mig åt det jag vill, ibland - det händer inte ofta, men nu så,har jag kommit itakt, gött!

Plus åtta imorse. Det har regnat inatt och det är disigt över hustaken. Men brittvärmen är på g tillbaka, säger aftonbladet. Man känner att deppmånaderna är på väg!

Igår kom jag hem skapligt, städade och unnade mig hämtmat och egentidsmys. Tackade nej till dejt, ville bara vara själv - inte ensam, valde mitt eget sällskap och manikyr, kattmys, tända ljus och bra serier. Ååååhhh vad jag behövde detta. Känner verkligen att jag landade lite i mig själv. Man klarar inte av att leva i förändringar hela tiden, nu har jag känt mig rastlös och frånvarande en stund så jag måste, måste varva ner. Tänt ljus till kaffet denna morgon med, vaknade lite på sniskan idag, vet inte riktigt vad jag drömt - vaknar till med nyhetsmorgon och datorn.

Igår hade grannen ovanför inflyttningsfest, har inte fått kläm på vilka de är, har varit mycket spring under flytten och alla har verkat trevliga. Bra musiksmak och det lät som att de steppade eller trummade i takt där uppe - Helt ok, de sänkte efter elva o när jag somnade framför tv:n hörde jag inte mer än lite skrammel.

Tokgoa väninnan var här idag med min tokgoa gudson o hans söta syster. Så mysig familj   så mysigt sällskap. Plockade fram papper, tuschpennor o givetvis datorn, de vet ju vad de vill pyssla med. Härliga ungar! Fick lite energi, fast jag har inte duschat eller gjort annat än ätit frukost än.... Det är en sån dag idag, leave it be bara, så blirre bättre imorron. Ikväll blirre krogen med utemat och trubadur. VIll dansa och skratta. G, min nya bekantskap som jag ska gå ut med har bestämt att hon kommer in lite skapligt så vi slipper köer, börjar med att äta, trubaduren som spelar ikväll e bra så vi räknar med att träffa mycke trevligt folk. Se om tokgoa väninnan kommer in ikväll för kvällsmys med vuxna. Det vore trevligt. Sisters are doin it for them selves.... Skönt med tjejsnack, vi e i olika faser i livet så det är verkligen ge o ta som gäller. Man lär sig något varje gång. Jag e så glad att ha vännor av alla åldrar av bägge könen. Lite myssnack här o lite där, ge o ta energi och prata av sig och lyssna, träffas, umgås...

Var hos käre bror i torsdags efter jobbet, trevligt, det är go energi och alltid lika givande. Har ju liten familj i Sverige oxå ;)

Chattat med ex svägerska, med min förstföddes ursöta flickvän, de har ju uppehåll nu, tufft för alla o jag kan bara vara här o lyssna o finnas till. Det är deras liv, så tufft ibland. Vill hinna meeeer, men måste ju även vara helt osocial o komma ifatt mig, det är ju inte en dans på rosor.... Mmmmm tillåta sig att känna känslor och släppa känslor....

Faen att man inte hinner med allt man vill hinna med..... Hjärtat e iaf glad, vi försöker hinna med så mycket det går om kvällarna här hemma...

Satt o kolla igenom vännor på fejjan, 276 st, som jag mött och/eller känner irl. Har aldrig accepterat en vänförfrågan från någon jag inte känner, tänk vad många människor passerar ens liv och fejjan e det bästa för att hålla kontakten. Igår tog jag kort på en blomma som jag fick av grabben från Alaska på svenska mors dag, eftersom den blommar än så tänkte jag på honom och blev så glad. Tiny shit that makes your day. Delade en låt med grabben från Florida, så fint att se att han mår så bra, saknar dem allihop. Fick bild av lilla E från Brasilien, hon har gjort en ny tatuering - som hon ville dela med mig, chatta me juristtjejjen från Down Under, chatta med min förstföddes bäste vän o läromästare i musik från Down Under, kommenterade min norska väninnas status, vi sågs senast i Los Angeles över tjugo år sen, goa goa människor o ungar, överallt och ingenstans, hela tiden omkring mig, jag e inte ensam, men väljer att vara själv emellanåt, för att jag har en höstdipp...... Sörjer, ångrar och e förbannad, glad å lättad, allt på samma gång..... Leave it be, har dippat imorse, nu e´re dags att fånga dagen, även om den är gråmulen o disig, har lett åt en del härliga meddelanden nu, leave it be, cheer up o nu kattmys och snart varmt skumbad med tända ljus o ett glas vin//fridens



 

     

Av luvcatz - 5 oktober 2013 10:28

"Om du lever ett aktivt liv så utsätter du dig för olika saker varje dag!" - Leif GW Persson, Nyhetsmorgon 5 okt


Predators at daytime disguise behind happy faces - but their eyes reveals that they are hiding secrets from others//luvcatz

 

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards