luvcatz

Alla inlägg den 26 oktober 2014

Av luvcatz - 26 oktober 2014 20:44

... att tantorna fick till tema ruggugla på helgens kryzz. Vi ville ha in lite glamour i vårt annars så hektiska vardagliga liv så vi prydde oss med en varsin klatschig boa. Man kan påstå att det glatt uppmärksammades av medpassagerare som nyfiket gärna kom fram o kände på boorna vi slängde runt oss o på de tydliga spåren vi lämnade efter oss på dansgolv o var vi än gick. Det låg svarta o röda fjädrar överallt.

Självklart var dans till Gretchens grymma musik huvudändamålet o vi förärade henne med en flaska Champagne o givetvis en boa så hon oxå fick känna värmen o flärden av en sådan kreation. Det var smockfullt på båten (lönehelg) o alla typer av människor befann sig på Östersjöns svallande hav, det var väldigt mycket sjögång men jag har aldrig haft anlag för sjösjuka o festen fortsatte hela natten. Gretchen bjöd på sig själv o var verkligen i sitt esse hela kvällen. Bandet som varvade showen föll mig inte i smaken så jag kunde lugnt o fint få välbehövlig vila från dansgolvet o sitta o njuta som åskådare, det var min bästa huskur för att samla kraft o energi efter sjukskrivningen. Bäst av allt var att ändå Gretchen efter sitt tuffa arbetspass kom ut o minglade med oss o bjöd på goda skratt o fina diskussioner om allt möjligt. Hon är väldigt lätt att umgås med o vi tantor fylldes av energi. Vi fick en gratistimme tillgodo tack vare omställningen till vintertid så det var skönt att sova ut i vågornas vagg o vakna upp som fräscha nyponrosor o bara njuta av god mat o gott sällskap o shopping.

Imorron äre business as usual - nästan.... fast på vårt fackliga kontor, det ska bli roligt att överta den rollen o jag behöver lära mig lite skit innan H går i pension. Ny dag - Nya utmaningar. Vad har ni fina läsare gjort i helgen?

//fridens


   

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards