luvcatz

Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

crazy catlady

Av luvcatz - 21 januari 2014 20:51

Minus två men blåser småspik... Jag blir så deprimerad! Var trött hela dan efter en natt med insomnia igen. På jobbet hade nån glad kollega ändrat allas namnskyltar - anagram på namn, hehe, trevligt. En annan hade haft med mig i sin (mar)dröm - jag hade tydligen lånat ut nävertofflor till en kollega o det var två högerskor, när hen påtalade det i drömmen hade jag blivit sur o visat hur enkelt det var att gå i dem....  hehe jösses så härliga kreativa människor jag har omkring mig.... Tur är väl det, annars hade jag lätt blivit galen i mörkret. Fast, nu äre faktiskt ljust ända till fyra på dagarna... Det finns hopp om ljuset!

Efter jobb var det att springa iväg på möte med kära teaterföreningen o vi har kris, saknar ersättare till suppleantroll och kassör... Vet inte riktigt vilket spår vi ska ta för 2014. Vi har ju haft ungdomar o barn i fokus o nu kanske vi ska satsa på att värva nya o yngre medlemmar. Marknadsföring alltså... Ja, vi behöver tillskott av nytt folk som orkar och brinner för kulturen. Total idétorka på hela styrelsen   


Ringde en gammal kollega idag, i ett annat styrelseuppdrag o hon saknade en dirigent till deras kör... Jo, om jag kommer på nån så ringer jag, eeeyh, hehe så det är med föreningar. Var har föreningsandan tagit vägen - är alla individualister o hellre sitter hemma på kammaren o kurar o räknar med att någon "annan" ska se till att det händer något i byn? Var finns medborgarna o framförallt var är kårandan - en för alla, alla för en.... De som är engagerade ideéllt orkar inte ta på sig mer, för man vill ju göra ett gott avtryck och man jobbar i föreningar för att det är roligt o man har intresse för det. 


Det var iaf gött att komma hem idag för hjärtat höll på med middan o kisse var så kelsjuk så hon o jag hade en lång konversation om hur tråkigt hon har det när hon går hemma ensam om dagarna o guldfisken inte vill laja med henne. Hjärtat bara undrar - den som talar med o svarar en katt - hur står det till egentligen?    Nu ere redan sent - vart tar tiden vägen? Det blir till att somna tidigt till en film ikväll//fridens


Hehe, kul med anagram, testa själva: http://www.arrak.fi/sv/ag


 
 
En plats i solen

En plats i solen

22 januari 2014 06:31

Låter som du haft fullt upp igår..

Ja katter skall vara lata :)

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
Margita

Margita

22 januari 2014 12:30

Härligt du skriver!
Samma här...insekter har jag ingen känsla för, åtminstone inte myggor...
Det där med föreningsliv. Har det inte alltid varit så att det är ofta en kärngrupp och det är de som är aktiva, resten flyter med liksom?

http://sengas.bloggplatsen.se

luvcatz

22 januari 2014 13:09

Tack :-)

Jo, instämmer helt i det resonemanget om kärngruppen.

Ha en fin dag :-)

 
Margita

Margita

22 januari 2014 21:13

Jag sitter i styrelsen i vår lokala hyresgästförening och det är verkligen jättesvårt att få ihop folk, till och med till "roliga" saker som att vi har en fikastund varje onsdagkväll dit alla är välkomna. Det är oftast vi som kommer...styrelsen allstå...men kors i taket, idag kom det faktiskt 3 nya!!! Då är det roligt! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

luvcatz

22 januari 2014 21:57

Härligt, har oxå suttit i hyresgäststyrelsen på förra stället jag bodde på. Men grattis då är det roligt att jobba, kul att det kom nya. Har ni gjort något annorlunda eller så för att locka nytt folk? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards