luvcatz

Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

Utmaning 021

Av luvcatz - 21 januari 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här: http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html 


"Vad är det roligaste du sett ett djur göra"?


Jag har aldrig haft en katt med mer personlighet än Simba. Han gick bort förra sommaren efter att ha haft ett rikt, socialt o gott liv. Han var far till Trissan o Alfons o han uppfostrade dem med lite aga o mycket noggrann pälsvård.


Han älskade att ligga på strykbordet o sova när vi andra i huset jobbade. Han var norsk skogkatt o den rasen är väldigt "pratig"  så var dag man kom hem så ropade man på Simba o han var ju för lat för att hoppa ner o komma o möta oss i hallen så man hade som vana att gå in i vardagsrummet o killa Simba på magen där han låg på sin strykbräda. Han tyckte det var sååå sköööönt att bli killad på så han sträckte o vände på sig på den smala brädan o lyckades oftast ramla av brädan - hans skämsiga min var obeskrivbar när vi fnissade åt hans klumpighet.


Han hade en fettish för cigaretthylsor, var gång mitt X satt i soffan med en tomhylsa i munnen för att börja fylla den så var Simba framme o drog ut den o började tugga på den - har ju ingen bild på det men det var tufft. Sen älskade den katten "catsticks" det ser ut typ som ölkorv för kattor o det fick han var kväll när vi satt i tv soffan :)//luvcatz

 

       



 

 

 
 
Annie

Annie

21 januari 2014 11:35

Låter som en jätte mysig katt ;-) Jag är ju en stor djurälskare och katter är så härliga djur tycker jag! dem är så söta och härliga i deras sätt :-)

http://Lifebyannie.bloggplatsen.se

luvcatz

21 januari 2014 12:03

Ja, de är härliga djur ;)

Ha en fin dag:)

 
En plats i solen

En plats i solen

21 januari 2014 16:22

åh så söt katt... :) bra och vara lat ibland med :)

Har svarat på din kommentar i det skyddade

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

luvcatz

21 januari 2014 16:58

Ja, typ Garfield :-)

 
natalia

natalia

21 januari 2014 16:35

Vilken sötis :D

http://nattis98.bloggplatsen.se

luvcatz

21 januari 2014 16:57

:-)

 
natalia

natalia

21 januari 2014 20:54

Ha en fin kväll :)

http://nattis98.bloggplatsen.se

luvcatz

21 januari 2014 22:05

Tack desamma :)

 
Susanne

Susanne

22 januari 2014 00:10

Kommer inte på något bara så här. Och ändå har man hund :) Måste säga, din katt är väldigt fin :)

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

luvcatz

22 januari 2014 05:59

Tack :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards