luvcatz

Alla inlägg den 12 oktober 2015

Av luvcatz - 12 oktober 2015 19:02

Burr, endast två plus imorse när man släpade sig till jobbet. Har kommit hem nu o tänt värmeljus här o där.När jag var i Australien för två år sedan så samlade jag otroligt många snäckskal o korallrester på stränderna. En del av dem snäckorna har jag lagt upp på ett fat och har värmeljus i. Jag vet inte riktigt vad som tillfredsställs inom mig när jag går o plockar på stranden eller i skogen. Bär o svamp fyller ju ett primärt behov - att äta, så den känslan förstår jag.... Men snäckor o dekorativa stenar, vinkorkar?

Det är förstås en skön känsla när man går i naturen eller på en strand o plockar o samlar på saker, man varvar ner o är harmoniskt kreativ i sinnet, samlar o planerar för att göra något fint med det man hittar. Om man är utomlands kanske man vill ta med sig ett minne från den känslan hem till vardagen. Hmmm, jag måste ta mig en funderare på varför jag samlar saker så där, jag tror det är för att jag försöker inreda hemmet med udda saker, då är det ju schysst att kunna visa upp vad man hittat till hemmet från naturen. Har väl haft en tanke om att klistra upp vinkorkarna på nån bräda o hänga på väggen... typ   

Vad é det med oss människor - vi är samlare i generna. Förr i tiden var det naturligt att kvinnorna gick ut o samlade nötter, svampar o bär för att ha något att äta. Nu för tiden är det jättevanligt att vi i vackra Svedala (som har allemansrätt) går ut o plockar svamp o bär på hösten för att fylla frysen med godsaker från naturen. Men det stannar ju inte där, jag är övertygad om att många med mig är samlare, typ snäckskal, stenar, vinkorkar med mera. Så, vad samlar du fina läsare på?

Hahaha, onödigt vetande: Slog upp på Wikipedia om Samlande, där går bla att läsa att: 

  • Har man tre exemplar av något är man en samlare, har man åtta så är det en mani.

Skriv en kommentar, jag vill veta vad ni samlar på. Hur ni känner när ni samlar på era favvosaker? Vad för ni med sakerna? Det vore kul att få höra o kanske få ett o annat tips om roliga dekorativa saker man kan göra med saker man släpar med sig hem. Ha en skön kväll i höstmörket alla fina//luvcatz


 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards