luvcatz

Direktlänk till inlägg 13 februari 2014

Cannabis Ja elr Nej till legalisering?

Av luvcatz - 13 februari 2014 21:51

Jag fattar inte att frågan alltid väcks upp o lever runt ett tag på ställen som fejjan, artiklar o ställen där ungdomar rör sig. Visst har det använts som läkemedel i flera tusen år, men allvarligt ni som säger att det inte skadar hjärnan, att det inte är en utlösande faktor för ex. ångest, depressioner, minnesstörningar, koncentrationssvårigheter, seg, trög o rent ut sagt folk blir dumma i huvudet av det.


Av alla missbrukare som jag känner, har träffat elr jobbat som kontaktperson åt, har haft flera saker gemensamt. De har börjat i ung ålder, en var extrem o började i sju-åtta års åldern, det vanligaste är kring 12-14 års ålder då folk har tagit sin första spliff. De har alla haft svårt att minnas dagliga "måsten"de har alla ångest o lider av depressioner i vuxen ålder. De fattar inte byråkratisk svenska - är rent ut sagt tröga, har aldrig blivit vuxna o tagit ansvar över handlingar - bara lullat runt o rökt på när det har blivit jobbigt o sagt - det ordnar sig, det fixar vi imorron . o de har inte tagit sig vidare i livet från det de var typ 16 år!!!!


Kära ungdomar, börja inte med skiten, tänk om #alkohol hade varit förbjudet idag - ingen skulle vilja legalisera det när vi idag har så mycket studier o fakta på hur det förstör folks liv, förgör familjer o skapar våld. Vill ni läsa mer om unga som inte förstår riskerna med #cannabis kan ni klicka här 


Bob Marley o Rastafari i all ära, låt han stå för musiken - inte drogerna - dagens unga är för smarta för att gå på drogerna, tiderna är inte så dåliga o kunskapen om skadligheten är oss vuxnas ansvar att lära ut!//luvcatz



 
 
natalia

natalia

13 februari 2014 22:37

Så bra skriver av dig!!

http://nattis98.bloggplatsen.se

luvcatz

13 februari 2014 22:52

Tack! :-)

 
Ingen bild

Bea

13 februari 2014 23:47

MYCKET BRA!

Jag har själv aldrig rökt på, på vår tid gjorde ju inte "vanliga" ungdomar det, vi drack sprit istället när vi festade, fast det var väl inte så klokt det heller. :/

Numera är det ju många unga som "inte tror det är så farligt".
Men det är som du skriver REN SKIT o man vet aldrig om man provar, en del kan vara fast redan vid första blosset, så var det för mig när jag började röka (ja, vanliga cigaretter)

NEJ till legalisering av cannabis!!! NEJ NEJ NEJ!!!

luvcatz

14 februari 2014 08:04

Bra där :-)

Våga ta ställning:)

 
freja

freja

14 februari 2014 08:57

förstår helt hur du tänker, men jag själv tror att samhället kommer bli bättre som det legaliseras. Många unga dras ju till det för att det är just olagligt och "spännande". Sedan hoppas jag på att de tyngre drogerna ska minska. Jag anser att alkohol är mer farligt än cannabis. Ingen har dött av bara cannabis, man får inte baksmällor och minnesluckor. Men bara man röker i en liten mängd någon gång ibland så tror jag det hade varit lugnt. Depressioner behöver man inte få av det. Det är många som redan är deprimerade innan och inte får den hjälp de behöver eller så hjälper inte medicinerna. Men cannabis gör. Och de har ju faktiskt hjälpt mot sjukdomar. Vanliga cigaretter som förkortar livet och gör att man får sjukdomar och dör borde inte få vara lagligt. Det borde vara det farligaste som inte är lagligt och de mildare som är lagligt, tycker jag iallafall.
Ha en bra dag!

http://frejamarley.blogg.se

luvcatz

14 februari 2014 09:59

Sant, starkt att du vågar ta ställning!

Jag som anser att det är en inkörsport till tyngre droger o om man ska ha det i medicinskt syfte är det endast ok för palliativ vård :-)

Ha en fin dag :-)

 
Annie

Annie

14 februari 2014 09:26

Jag kan Verkligen INTE förstå tjusningen med cannabis eller nån annan form av droger! Har aldrig provat nån form av knark och kommer aldrig göra det heller! När jag var ung och växte upp och var på fester så fanns det dem som provade/ använde droger. Det var tom nästan vanligt att folk provade på tex hasch .. säger bara Aldrig!

Så NEJ till legalisering såklart!!

http://Lifebyannie.bloggplatsen.se

luvcatz

14 februari 2014 09:55

Bra där :)

Våga ta ställning :-)

 
Ingen bild

Tomas

15 februari 2014 01:29

Det är självklart att cannabis är skadligt. Vatten är skadligt i för stora mängder. Jag skulle välja att legalisera cannabis över alkohol alla dagar i veckan, men det kommer inte att hända, så i frågan om att endast legalisera cannabis skulle jag rösta nej.

I frågan om det ska vara tillåtet i medicinskt syfte så röstar jag ja. Jag ser ingen skillnad på THC och morfin som verksamt ämne. Om cannabis skulle visa sig ha bättre verkan än befintliga läkemedel så är det ju vår skyldighet att inrätta cannabis istället för mindre potenta läkemedel. Forskning och åter forskning är den enda vägen framåt.

luvcatz

15 februari 2014 09:12

Bra där!

Jag håller med, forskning i medicinskt syfte, fast om det är beroendeframkallande? Vilka kan få det som medicin?

Ha en underbar dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards