luvcatz

Alla inlägg den 16 juli 2013

Av luvcatz - 16 juli 2013 09:50

Vaknade som en vanlig arbetsdag, några minuter innan klockan skulle ringt. Jag har sovit till elva hela helgen o första semesterdagen, kan jag vara utvilad, eftersom jag vaknar så tidigt? Men varför är jag då trött när jag vaknar? Sängen ser varje morgon ut som en mindre jordbävning pågått under natten. Vad är det jag drömmer?



Sträckte på mig o försökte somna om. Nä, gick upp o mata kattorna, satte på kaffepannan o börja datorisera :)

Hmmm..... tagit fram blåbär, ska gå o handla o sen baka lite idag, en fin dag blir det, redan 18 grader i skuggan. 


Utvilad? Va, det är väl inget ord? Vila, däremot är ett ord, synonymer: Träda, rekreation, ro, rast, slappa, vilopaus, tupplur och jäsa :) 

Nä, skippa uttrycket utvilad, kan inte haja den, det finns juh inte    //fridens

Av luvcatz - 16 juli 2013 09:30

Kung Liljekonvalje av dungen,
kung Liljekonvalje är vit som snö,
nu sörjer unga kungen
prinsessan Liljekonvaljemö.

 

Kung Liljekonvalje han sänker
sitt sorgsna huvud så tungt och vekt,
och silverhjälmen blänker
i sommarskymningen blekt.


Kring bårens spindelvävar
från rökelsekaren med blomsterstoft
en virak sakta svävar,
all skogen är full av doft.


Från björkens gungande krona,
från vindens vaggande gröna hus
små sorgevisor tona,
all skogen är uppfylld av sus.


Det susar ett bud genom dälden
om kungssorg bland viskande blad,
i skogens vida välden
från liljekonvaljernas huvudstad.


Av luvcatz - 16 juli 2013 00:14

Is Facebook Making Us Lonely?

Social media—from Facebook to Twitter—have made us more densely networked than ever. Yet for all this connectivity, new research suggests that we have never been lonelier (or more narcissistic)—and that this loneliness is making us mentally and physically ill. A report on what the epidemic of loneliness is doing to our souls and our society.

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards