luvcatz

Direktlänk till inlägg 1 januari 2015

Har ni avgett....

Av luvcatz - 1 januari 2015 18:42

...nyårslöften?? Min gissning är att folk slutar me sånt nån gång i tonåren.... Det blir juh sällan som man planerar i livet ändå. Det som sker sker av handlingar, viljor o ett jävlar anamma. Vad finns det då för anledning att avge töntiga löften man vräker ur sig på en nyårsfest? Det är väl mest bara önskningar o önskningar uppfylls endast i Disneys underbara värld, om man inte aktivt gör upp en plan o sätter mål i livet   


Jag gick igenom året som gått igår o har, enl mig, bra mål för det nya året. En av dem var att jag skulle ut på prommis oavsett väder o skick post operation idag - o voilà jag har just varit ute i vår sömniga pizzaköande by o gått. Bra start lovar för ett bra år.

Idag är det pizzabagarnas mest hektiska dag på året, det säljs fler pizzor just första jan varje år än nån annan bakisdag under hela året. Blev sugen på en men törs inte prova så fet mat än, har ju lidit av en del gallbesvär o de e bra om jag kan hålla mig till mina nya snällare vanor även efter operationen.....


Jag gissar att många med mig av nostalgiska skäl ser Ivanhoe på teven - en otroligt vacker film med för dagen aktuellt tema - klasskillnader, sökandet efter kärlek, rastillhörigheter o det goda som övervinner det onda. Visst är människor enkelspåriga? Krigar än idag om samma saker o gör nya filmer med samma tema fast nya människor o miljöer med nutidens problematik i handlingen.  Ja, cirkeln öppnas o sluts om o om igen, det är livet mina vänner - "alla dagar som kom o gick, inte visste jag att det var det som var livet".


Jag önskar alla pizzaätande o tevetittande fina läsare en riktigt fin dag. Hoppas att den börjat lika fint som min//luvcatz


       

 
 
Life of Johanna

Life of Johanna

1 januari 2015 19:27

Nej inga löften för min del.

http://lifeofjohanna.se

 
Ingen bild

Bea

2 januari 2015 00:54

Åhhh, Ivanhoe... Fasen den missade jag idag! Har sett filmen tjugo ggr men jag älskar ändå att se den!

Olala, Luvcatz har varit produktiv ser jag, du har bloggat en hel del, va roligt, ska läsa igenom nu!!!

Sov gott miss Insomnia!

Kram från Insomnia II :-)

 
Life of Johanna

Life of Johanna

2 januari 2015 11:38

Ja du har haft det kämpigt 2014, så jag önskar dig verkligen ett toppen år i år! Det är du värd :)

http://lifeofjohanna.se

 
Ida

Ida

2 januari 2015 12:06

Inga nyårslöften här. Om man inte ser min sockerutmaning som löfte. Blev varken pizza eller Ivanhoe igår. :p Men det är sällan som jag är "traditionell". :p kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

 
Ida

Ida

2 januari 2015 12:08

SV: Tack för din kommentar. Ja tyvärr finns det mycket vi borde prata mer om i vårt land. Kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

2 januari 2015 13:35

Kan aldrig hålla dem ändå så inga löften här ;)

http://nattis98.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards