luvcatz

Direktlänk till inlägg 18 september 2013

Höstkväll versus hösttrött

Av luvcatz - 18 september 2013 22:11

Tänk så varm o fin kväll det blev ikväll, härliga färger syns överallt. Det blev en del publik på dansshowen med ekonomisk tillväxt temat ikväll, Najs att mingla runt med likasinnade ;)

Hjärtat o vännen skötte sig utmärkt i garderoben och som allmänna springchasar, eftersom det var en sån varm kväll vart det inte många jackor att hänga in. Härlig publik och jag blev förvånad av att se min förstföddes läromästare på vår föreställning - härligt att få träffa så sköna människor. Jag é helt klart nöjd med vår insats och den härliga ensamblen. Duktiga som fan, dansen såg så lätt o följsam ut, lite udda för mig som inte har så mycket att jämföra med men det jag hann se gillades...


Åååh jag e trött, ska bli sängen tidigt ikväll, är det inte typiskt att när hösten tar tag så kommer tröttheten. Följer den med mörkret eller vad handlar det om... Inte kan det väl hänga ihop med sena kvällar, lite sömn, stress, jäkt och full rulle i livet efter 40 väl ;) hehe,..... Kommer inte hem imorron heller förrän sent, möte med stadens evenemangsråd, vi försöker ha möten och få till föreningslivens evenemang utan att konkurrera med varandra, vi ser till att få info om kommande evenemang så vi kan hjälpas åt och stötta varandra, sprida information, känna varann o få draghjälp av varann. Najs, imorron e vi ute på fortet och fryser efter jobbet. 


Idag kom mina kära föräldrar hem från vårt fina grannland. Ska käka middag på fredag och höra senaste skvallret - Najs eller kivaa kan man säga på finska.  mmmmmm.... för folk som inte känner oss i min familj skulle antagligen skratta under våra middagskonversationer. Finska, svenska och allt mer engelska uttryck och ord blandas hejvilt. Vi verkligen älskar språk, ibland kommer en fras på spanska, nån smakar på några italienska ord, ibland några tyska ord, jaa vad kan jag säga. Vad är normalt? Huvudsaken är väl att man har trevligt och förstår varann.


Ikväll kom jag äntligen fram till vad jag ska ha på mig på kryssningen med tjejorna i helgen. Behövde checka av med väninnorna för att komma ihåg vad jag har i garderoben. Det är ju inte läge för somriga klänningar, så jag går tillbaka till basic black. Ja, fast de nya pumpsen e ju röda i sammet med lack klack.... duger, känner mig nöjd, har planerat klart med det och rafsar ner allt i vanlig ordning tio minuter innan vi ska åka. Vår kvartett har alltid kul, vi har känt varann sen vi var småbarn så det blir avspänt och äntligen, äntligen ska vi träffas och skvallra och skratta och umgås i 24 timmar. Mmmm.... Hjärtat har bett mig skriva lapp när jag åker så hon ska minnas att mata guldfisken, hehe, det blir till att skriva lappen ikväll....., fortsätt simma, fortsätt simma... har varit lite disträ hela veckan men nu har halvtid passerat och det kan bara bli bättre//fridens




   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards