luvcatz

Alla inlägg den 10 januari 2014

Av luvcatz - 10 januari 2014 20:00

Fredag kväll minus tre hepp, ja minus tre ute.... Snön försvann o det e bara kallt o halt. Meeeh va trött jag var imorse, hade insomnia o låg o vände på mig till halv tre imorse. Var inte alls glad när klockan ringde tio i sex, snoozade till sju o hasade mig upp till morronnyheterna me yoghurt med flingor. Har inte druckit kaffe alls sen i tisdags o det känns ok - framförallt i magen.....

Fredagsfrukost på jobbet idag, det blev mackor till fikat o till lunch - man har jobbat sig varm idag - jösses vad det ringde o en hel del ändringar skulle göras, men jag blev klar med allt jag hade tänkt mig o det är inte ofta man känner att man har gjort "färdigt" när man går hem. De é första gången jag har jour, var sjunde vecka har man jour utöver arbetstiden, med trettio minuters inställelsetid ska man vara redo att hjälpa till.... Eftersom jag e så ny så har jag självklart en bakjour att ringa till när jag inte kan lösa eller hjälpa till där det sitter fast med transporterna från vårt fina plåtverk. Jag gick på igår o går av nästa torsdag, fick faktiskt mitt första samtal idag halv sex lagom jag kommit hem.... Nu är det löst o jag har förberett mig till tänderna för att kunna lösa det mesta hemifrån, känns inte alltför lockande att åka till kontoret när det är helg..... Man arbetar för att leva, inte tvärtom....

 

Kommer att arbeta en del idéellt denna helg, har ju haft juluppehåll med teaterföreningen o jag ska kalla samman till årets första möte - men det arbetet é juh bara roligt. ... Hepp, ha en fin helg alla fina//fridens

 

"Arbete är en mänsklig verksamhet som genererar ekonomiskt värde i form av varor eller tjänster. En människas resurser för att utföra arbete kallas arbetskraft. Ur ekonomiskt perspektiv skiljer man mellan förvärvsarbete och obetalt arbete. Till det obetalda arbetet kan man beroende på hur generös man vill vara med definitionen av arbete, bland annat räkna ideellt arbetehushållsarbeteoch studier. Det finns även sociologiska perspektiv på arbete, där man skiljer mellan lönearbetekarriärsarbete etc".

Av luvcatz - 10 januari 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här: http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html 

 

"Tipsa om en lek du lekte som du tycker barn idag borde testa på också"

 

När jag var liten o vi hade sommarlov hade vi på vår gård ett stort hus med ute-leksaker som någon kommunanställd fritidsledare öppnade varje förmiddag på vardagar.

Det var styltor, hopp-bollar - (såna med öron som man sitter o hoppar fram på), långrep, sparkcyklar, rockringar och fotbollar, bandyklubbor, badminton rackets och twist-band. Värsta bästa lekstugan för alla som hade sommarlov.


Vi var alltid ute o när man gick i skolan var det långrep med vändåttan som var favoriten. Twistband var sånt man kunde sätta runt en stolpe om man var åtminstone två som skulle hoppa. 

Var man ensam ute tog man fram kritan ur fickan o ritade upp en hage o hoppade var som helst o rätt vad det var stannade grannungen till o frågade om hen fick vara med o man lekte ute hela dagarna//luvcatz

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards