luvcatz

Alla inlägg den 7 november 2015

Av luvcatz - 7 november 2015 17:37

 

  

Jag smet ner runt hörnet o lunchade med lilla E o kollegan A. En ny vietnamesisk restaurang slog upp portarna idag o vi var där bland en massa asiatiska människor. De hade inte många rätter att välja mellan men vi tre valde olika rätter o blev helnöjda med våra val.

Jag ger tre stjärnor av fem till vår nya restaurang. 

Vietnam är ett land som legat på min bucket-list i många år. Vill verkligen se o uppleva det landet en dag. Ska väl planera in det, behöver semesterdagar, pengar o gott resesällskap. Plättlätt, men det lär inte ske nån resa dit i år. Har bokat tantkryzz o Island, snart är juh 2015 slut.

Efter lunchen gick vi över gatan för att avnjuta en bit kladdkaka med grädde o varma hallon, ni vet väl att de é kladdkakans dag? Inte har ni missat den? Om ni inte haft er kladdkaka än så skynda skynda till närmaste fik eller baka er egen för det är värt att fira.

Vi svenskar har ju en härlig fikakultur o kladdkaka e aldrig fel. 


Det har regnat halva dan idag o hösten hänger i luften. Plus tio grader ute, då ere gött me innesittar-aktiviteter. Har jobbjouren o bara softar. Många med mig känner trötthet så här dags på året, då ska man om möjligt unna sig stilla hemmakvällar med levande ljus o mys. Lite jobb har hunnits med o ja tänker sikta in mig på teven ikväll. De e juh "så mycket bättre" ikväll. Följer ni den serien?


Veckan som gått har varit innehållsrik, behöver tid för reflektion o återhämtning. I tisdags var jag på en grymt bra kurs i "coachande förhållningssätt" där fick ja bl.a träning i aktivt lyssnande o sen lärde jag mig en metod i att kunna nå mål eller önskat läge i livet eller arbetet, även övningar för fokus på resultat kontra problem ingick, det var intressant o givande. I onsdags var ja på bio o såg senaste Bond rullen "Spectre", jag ger den faktiskt fyra skor av fem 

 

Har varit med finaste grannen o skuffat på friskis, lunchat med mor o hälsat på min kisse som numera flyttat till mor. Vi har till o med hunnit gå en skyddsrond på jobbet. Tappade min läpp-piercing på kontoret, kröp runt ett tag, fick lov att be en kollega skruva på den, ja mycket händer på jobbet. Man tillbringar faktiskt mer av sin vakna tid med kollegor än i hemmet. En händelserik vecka till ända firas med en soft helg.

Tiden rusar goa vännor, ta vara på nuet o var er själva i alla lägen. Ha en skön lördag alla fina läsare//luvcatz 






Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards