luvcatz

Alla inlägg under januari 2015

Av luvcatz - 5 januari 2015 22:04

Tokstor fullmåne o åtta minus ikväll. Vackert men gnistrande kallt ute. Nu ere dags för alla varulvar att visa upp sig i sina vackraste skrudar. Blir nog en lång natt..... Har just varit hos finaste C o stylat naglarna. Totally satisfied. Vilken härlig måndag. årets första tantkryzz bokad - nu börjar säsongen, hurray   Hare fint alla goa läsare, hur var er måndag?//luvcatz

Av luvcatz - 4 januari 2015 23:18

 

Av luvcatz - 4 januari 2015 16:30

Har börjat komma igång med livet igen....  hade tänkt städa men min nyopererade kropp kände för bio istället - smart val, imorron blirre till å göra naglarna, de kostar å ligga på topp   Året har börjat bra, lite krämpor o mycket glädje. Vad gör ni fina läsare en söndagkväll//luvcatz

Av luvcatz - 3 januari 2015 23:14

.... var på lokalrevyn ikväll. Klockrena skämt, härlig musik o fantastisk show. Magmusklerna fick göra sig påminda o de var länge sen ja skrattade så intensivt. Gick ner i logerna i pausen o hälsade på talangerna, en stackare hade knäckt ryggen mitt i ett nummer o satt me akupunktur nålar o tog igen sig..... Allt för konsten, haha, underbara människor.
Två tanter av vår kvartett råkar juh även vara divor i ensamblen. Fick inga bra kort me telefonen ( som vanligt ?) men väl en suddig en av den fina inramningen av scen i slutnumret. Har ni lokalrevyer i era hemstäder?//luvcatz

Av luvcatz - 2 januari 2015 12:28

... tog min förstfödde sitt första andetag. Han föddes strax efter midnatt o hade navelsträngen virad runt sin lilla hals, de slet ut honom o drog iväg för rensning av luftvägar, jag hörde från där jag låg när han tog sin första ton. Dramatiskt ögonblick både för mig o för honom o det finaste jag som mor nånsin har fått. Åren går o kärleken består, du sprider lyckan var än du går. Kan bara inte fatta att det var 22 år sedan//luvcatz

- Grattis älskade son, må din dag bli alldeles underbar.    "Kärleken ser inte med ögonen utan med själen"

 

 

 

 

Av luvcatz - 1 januari 2015 18:42

...nyårslöften?? Min gissning är att folk slutar me sånt nån gång i tonåren.... Det blir juh sällan som man planerar i livet ändå. Det som sker sker av handlingar, viljor o ett jävlar anamma. Vad finns det då för anledning att avge töntiga löften man vräker ur sig på en nyårsfest? Det är väl mest bara önskningar o önskningar uppfylls endast i Disneys underbara värld, om man inte aktivt gör upp en plan o sätter mål i livet   


Jag gick igenom året som gått igår o har, enl mig, bra mål för det nya året. En av dem var att jag skulle ut på prommis oavsett väder o skick post operation idag - o voilà jag har just varit ute i vår sömniga pizzaköande by o gått. Bra start lovar för ett bra år.

Idag är det pizzabagarnas mest hektiska dag på året, det säljs fler pizzor just första jan varje år än nån annan bakisdag under hela året. Blev sugen på en men törs inte prova så fet mat än, har ju lidit av en del gallbesvär o de e bra om jag kan hålla mig till mina nya snällare vanor även efter operationen.....


Jag gissar att många med mig av nostalgiska skäl ser Ivanhoe på teven - en otroligt vacker film med för dagen aktuellt tema - klasskillnader, sökandet efter kärlek, rastillhörigheter o det goda som övervinner det onda. Visst är människor enkelspåriga? Krigar än idag om samma saker o gör nya filmer med samma tema fast nya människor o miljöer med nutidens problematik i handlingen.  Ja, cirkeln öppnas o sluts om o om igen, det är livet mina vänner - "alla dagar som kom o gick, inte visste jag att det var det som var livet".


Jag önskar alla pizzaätande o tevetittande fina läsare en riktigt fin dag. Hoppas att den börjat lika fint som min//luvcatz


       

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards