luvcatz

Direktlänk till inlägg 3 december 2014

Oj oj oj Vilken fisktank jag lever i?

Av luvcatz - 3 december 2014 18:09

Total #regeringskris i Sverige. Löven kommer att utlysa ett omval till riksdagen den 29 december. Det finns ingen klar majoritet för budgeten som föreslogs så i mars får vi medborgare gå till valurnorna igen o jag undrar redan nu vad utfallet ska bli? Vilket parti gynnas av detta? Vilka missgynnas, vad betyder allt det här?

22 mars 2015 när det blir nyval, vilka partier har vi då? Vilka går o röstar? Har vi nya 18 åringar som kommer att rösta, kommer missnöjesrösterna öka? Jeezus - ett historiskt ögonblick för oss medborgare idag, blirre bättre eller sämre för mig nu är nog en fråga många ställer sig. För hur som haver så står man sig själv närmast o vi kommer att få ytterligare ett viktigt uppdrag - utnyttja vår demokratiska rättighet en gång till Inom en alltför snar framtid.


Ibland undrar jag vilken värld jag lever i. Ingen, allra minst politikerna - tror jag, ville detta. Jävlar, jag e förvirrad, jag gör som Doris i Filmen "Hitta Nemo" påminner mig själv om att fortsätta simma framåt - vilken (fisk) soppa!!!

Jag önskar alla fina en trevlig lill - lördag// fridens

 

 

 
 
Mizca

Mizca

3 december 2014 20:22

Svar: Tack för din kommentar! Det är roligt att hjälpa =)

Lycka till i tävlingen =)

http://www.mizca.se

 
natalia

natalia

3 december 2014 20:29

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!
Nu är tävlingen av lucka 2 avslutad men glöm inte att det kommer upp en ny lucka redan imorgon, kan avslöja att den kommer innehålla en tävling. Kika in då! :D
Tack så mycket för att du var med! :)
(Du måste kolla videon för att se vem som vann)
Kram

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bea

3 december 2014 20:32

Jaa du, luvcatz... Vilken soppa!!! Det här blir verkligen historiskt. Känns bara underligt alltsammans...

Hoppas du mår gott i decembermörkret! :)

Jag har försökt muntra upp mig med en klippning av håret idag. Jag har långt o klipper mig jättesällan, fast idag rök några cm o så klippte jag upp det. Känns roligt med lite förändring.:)

Sköt om dig!
Varm kram❤️

 
trollet

trollet

4 december 2014 08:38

Blir en spännande tid framöver

http://lchftrollet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards