luvcatz

Direktlänk till inlägg 14 september 2014

Låt hjärtat vá mé

Av luvcatz - 14 september 2014 17:20

idag när du röstar - låt hjärtat va me. Är du som jag en medelsvensson som har fast jobb o hyfsad bostad, inte sjuk eller utanför samhället så är det viktigt att tänka till vad man kan göra för att andra, ex din granne, din kompis, dina barn eller dina gamla föräldrar. Hur kan de få nytta av i o med ditt beslut att rösta i riksdagsvalet, kommun eller landsting. Man behöver inte alltid göra allt för sin egen skull, man bör tänka sig in i andras situation om man är nöjd med tillvaron för övrigt. Det värsta du kan göra är att stanna hemma i soffan o bara vara maktlös eller inte bry dig för att du själv e lite nöjd o likgiltig/trött på allt tjat det har varit den senaste tiden i media o i alla hushållens brevinkast. Du kanske inte vill lägga dig i hur det går för Sverige ikväll. - Tänk till en gång till då, du kan hamna utanför samhällsnormen själv o vilket trygghetsnät vill du bli uppfångad i? Hur vill du att dina barn ska ha det? Hur vill du att dina föräldrar ska få det på ålderns höst? Vill du bidra till ett mångfaldigt öppet samhälle, jobb för alla och rätten till att vara den du är - alla är unika - det handlar om ett Sverige för alla - låt hjärtat vara med.

Idag äre en härligt solig dag - gå till vallokalen - den är öppen till åtta ikväll. Läser många facebook statusar där många stolt berättar att de utnyttjat sin demokratiska rätt o varit o röstat, alla behöver inte basunera ut att de gjort det - just do it - det kostar inget o jag lovar att du kommer att känna dig nöjd med ditt val om hjärtat får vara med //fridens




 
 
Ida

Ida

14 september 2014 21:37

Jag tycker att jag röstat med hjärtat idag. Alla de frågor jag värnar om gäller barn, pensionärer, sjuka och de mindre lyckligt lottade i vårt land. Sen får vi se hur mycket min röst hjälper. ;)

SV: Ja det är en suverän låt att springa till! ;) Man blir väldigt peppad.

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

 
Margita

Margita

14 september 2014 22:02

Att rösta är viktigt. Tråkigt och skrämmande bara att SD tagit så många röster :(

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bea

14 september 2014 22:59

Bra skrivet!
Jag har i allra högsta grad röstat med hjärtat. Det parti jag fastnat för värnar faktiskt inte så mkt om just mig, för ett annat parti drev fram skolfrågorna bäst, som jag personligen brinner för. Jag röstade för ett som jag tror ett så bra samhälle som möjligt o definitivt en varm politik.
Kram ❤️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards