luvcatz

Alla inlägg under augusti 2014

Av luvcatz - 17 augusti 2014 10:15

Sköna söndag, jag har stuckit till Spanien för att sola, bada, shoppa o träffa trevliga spanjorer. Vad gör ni andra en trevlig dag som denna   

Bloggutmaning365 se gärna alla utmaningar här


"5 ämnen du skriver mest om i din blogg"


Jag gillar verkligen att lägga ut tokroliga eller tänkvärda quotes i bilder, jag skriver om kattor jag har eller minns, vad mina egna ungar eller mina fina lånebarn gör o åstadkommer, vilka tokigheter jag hittar på med mina tokgoa väninnor o vardagen i allmänhet. Oftast toppar jag inläggen med en låt som jag tycker är bra o passar min känsla just när jag skrivit inlägget//luvcatz

 

Av luvcatz - 16 augusti 2014 16:00

One day baby we will be old - ut o njut o ta vara på dagen idag//fridens


Av luvcatz - 16 augusti 2014 10:15

Nu kommer vi till lördags hiss o -diss igen, erkänn det är juh lördag hela tiden hahahaha


Bloggutmaning365 se gärna alla utmaningar här


"Hiss & Diss - Din blogg"


Oj, det är ju tufft att dissa sin egen blogg men jag ska försöka   

 

Hiss för min blogg för att det är just min blogg o ingen annans o jag skriver ärligt 

Diss för min blogg för att jag är en så lat/dålig fotograf o hellre lägger ut lånade bilder o hellre smyckar mina inlägg med skön musik//luvcatz

 

Av luvcatz - 15 augusti 2014 21:40

Tror ni kära läsare o bloggare på karma? Visst äre väl så att den som skrattar åt andra oftast ramlar i gropen själv - naturlagen är enkel, ingen idé att komplicera till saker o ting. Behandla din näste såsom du själv vill bli behandlad o ändå råkar oskyldiga ut för oförrätter - när får de upprättelse? Är det karma eller bara lagen om alltets jävlighet?   //fridens

 

"Karma (sanskrit: karman, pali: kamma, "handling") är ett centralt begrepp inom österländsk religion och filosofi. I filosofiskt/religiöst hänseende har karma snarare betydelsen lagen om orsak och verkan. När en varelse agerar med tankar, känslor och handlingar lämnas ett spår både på omgivningen och i den egna organismen. Avtrycket får både omgivningen och varelsen att reagera i enlighet med naturlagarna. Naturlagarna sörjer alltid och överallt för att varje orsak får sin bestämda verkan och dessa kallas sammantagna för karma". - källa Wikipedia

 

 

Av luvcatz - 15 augusti 2014 18:53

Utmaningen fortsätter i ett rasande tempo, dagarna går så fort o fortare när man har roligt. Det verkar som många tagit lite bloggpauser   

Bloggutmaning365 se gärna alla utmaningar här


"Länka ett gammalt inlägg du skrivit som borde läsas igen"


Jag har ett gammalt inlägg sen ett år tillbaka som jag känner är utlämnande o ärligt jag. Det handlar om utanförskap o jag bara vaknade en morron o kände att jag behövde skriva av mig detta - trevlig läsning//luvcatz

 

Mitt utanförskap har följt mig


Bjuder på en stor låt från en stor finsk röst - Ville Valo - kärlek till alla!

Av luvcatz - 15 augusti 2014 07:00

 

Av luvcatz - 14 augusti 2014 22:28

I give a lot of me to many of you, because my life is an open book
No hideaways and no shames or regrets
Yet I´m just a woman that believe in humanity, beyond races, beyond colors
I have skeletons I have anxiety but still I like giving more than taking

I like love before war making//luvcatz

 

 


Av luvcatz - 14 augusti 2014 20:05

jag har haft o har fortfarande en underbar semester. Den inleddes med tropisk värme o ett kärt besök från Oz. Ingen stress, ingen press bara återhämtning. Har njutit av stranden, barer, fester, vännor o dejter om vartannat. Sen blirre väl aldrig som man planerat men nu har jag iaf hittat en sista minuten resa till Alicante. Sista veckan kommer jag att bada i medelhavet. Det är nog inte varmare där än vad vi har haft men jag förlänger soltimmarna med en vecka iaf  Alicante ligger vid kustremsan Costa Blanca och är känt för sina milsvida vita stränder. Så nu bär det av o jag måste packa o planera lite tider - har juh varit utan klocka i snart tre veckor hahaha. Så idag blev det till att tvätta upp sommarkläder o allt det där andra praktiska jag skulle göra hemma när det regnade - ja det får vänta till jag börjar jobba igen. Livet är här o nu - kör bara kör. Hoppas vi får till en trevlig tantkväll innan helgen är över - sista chansen innan semestrarna är slut - sen börjar juh våra sedvanliga kryzzningar igen. Trots att vi har umgåtts rätt mycket i sommar så får man inte nog - ni é min familj tjejor - jag längtar alltid efter er   

 

Hjärtat har jobbat med det hon älskar idag - grafisk design, hon hade turen att bli uppringd av ett av våra partier på orten o hjälpa dem designa div material inför det stundande valet, "det är roligt när det dyker upp jobb som man faktistkt är bra på" sa hjärtat kvittrande när hon kom hem, hahaha underbart att höra men de jobben växer inte på träna o hon får nog snällt kavla upp ärmarna o ta tag i skitigare jobb för att få till en vettig försörjning - sån´t é livet. 

 

Min förstfödde var som vanligt hemma ett par dygn o vände igen, äre inte medeltidsmarknader så äre annat - ljuvligt - lev när ni är unga, ut o upplev, få vännor o minnen för livet o erfarenheten den kan aldrig gå på förlustkonto. Jag tycker det är synd om nittitalisterna - de är lite av den glömda generationen - har så svårt att ta sig in på arbetsmarknaden. Men jag förespråkar mer utbildning, ströjobb - vilket som helst o pendla om så krävs för mina ungar. Var sak har sin tid o ni är inte mindre värda som medborgare för det - plötsligt händer det   Jävlar va jag sväva iväg där då, nu äre väl dags att börja packa lite eeeyh - vad gör ni andra fina en torsdagskväll//fridens

 

"När du förändrar ditt sätt att betrakta saker, förändras de saker du betraktar"//Max Planck

 

 

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards