luvcatz

Alla inlägg under augusti 2014

Av luvcatz - 27 augusti 2014 19:27

 

Av luvcatz - 27 augusti 2014 10:15

Det här med ekonomi är inte alldeles okomplicerat....

Bloggutmaning365 se gärna alla utmaningar här


"Vad är det mest ekonomiska du gjort i ditt liv"?


Meeeh guud vilken fråga... det mest ekonomiska jag gjort är nog mitt semestersparkonto som jag öppnat o inte kan ta ut något på mer än om jag personligen går till banken   Alla andra konton idag kan man juh föra över pengar mellan kontona via internet eller telefon - men på detta konto måste man alltså tänka till en gång extra o så ere lite bättre ränta än vanligt sparande - de é ekonomiskt för att vara jag//luvcatz

 

Av luvcatz - 26 augusti 2014 21:38

... business idag. Jävlar i gatan vad dagen gick fort. Fick snabbinfo i morse om organisationsförändring from första september. Träffade nya chefen kl tio, får nytt möte personligen imorron, vet inte än var vi ska sitta fysiskt, får nya kollegor o annat nytt spännande främmande arbetsliv. Kl 16 var det trerättersmiddag inbokat med avdelningen för vi hade två fina medarbetare som har gått/ska gå i pension. Därifrån direkt till möte med teaterföreningen o puh, hemma vid åtta.... Helt ok tisdag med andra ord. Tiden går fort o jag me den, bara gilla läget o inse att hösten är här, det innebär långa arbetsdagar o en spännande kulturell höst. Vi har alltså köpt hem tre föreställningar till vår lilla by. En ståuppare, en nostalgisk musikalisk teater om en "Elvis" som finns i alla småbyar o en rysarfars lagom till halloween. Jag har bokat buss inför vår teaterresa vi arrangerar för medlemmar o nu ere en himla massa jobb med marknadsföring, info, biljettförsäljningar o allt som hör till.... Sova tänker jag göra när jag blir gammal o jättetrött, det finns så mycket annat att fylla dagarna med   


Min tokgoa kollega är hemma, saknar henne så men jag kom på idag att vi skulle kunna skicka ett blombud för att visa vårt deltagande till henne o försöka visa att vi finns här när hon väl orkar med oss galningar på avdelningen igen. Får ta tag i det imorron, hann juh inte med allt sådär första dagen på the office - det blev verkligen en rivstart efter en tokhärlig semester... Idag var en dag med tunga besked, tuffa men väntande besked, ingen vet vad morrondagen har med sig. Håll i era vännor o familj, inget varar för evigt o vi alla finns här för en mening. Du är viktig idag, imorron o var det även igår//luvcatz


"Framtiden oroar oss, det förflutna håller oss fast. Därför går vi miste om nutiden"//Gustave Flaubert 

 

Av luvcatz - 26 augusti 2014 10:15

Bloggutmaning365 se gärna alla utmaningar här

 

"Vad tycker du om att låna pengar till att köpa saker"?


Jag har själv haft huslån o amorteringar på bilar. Det är ett nödvändigt ont att låna för att har råd med en del standard. Jag ser inget fel i det. Kan dock tycka synd om en del som tar snabba krediter för att köpa ex: kläder, telefoner o annat materiellt som man faktiskt kan spara till//luvcatz

 

Av luvcatz - 25 augusti 2014 15:09

Denna veckas utmaning har temat Ekonomi

Bloggutmaning365 se gärna alla utmaningar här


"Tycker du det är fel att fråga hur mycket någon annan tjänar"?


Absolut inte. Jag är för lika lön för lika arbete så jag frågar ofta vad folk tjänar. Det är intressant att jämföra o diskutera löneskillnader//luvcatz

 

Av luvcatz - 24 augusti 2014 10:15

Söndagmorron o sista inlägget för veckans tema "klädstil"

Bloggutmaning365 se gärna alla utmaningar här


"5 stilar du tycker är snygga"


Hmmmm, Jag gillar alla stilar. Folk är så olika o de bär upp sina kläder vare sig de é typer i jeans o väst med boots eller kvinnor i kostym. Ja gillar även vintage, bär ofta urringat med nån snygg assecoar runt halsen o självklart lösa o lediga mysplagg som folk ser så där jättebekväma o tillfreds ut i//luvcatz



Av luvcatz - 23 augusti 2014 15:43

Jag befinner mig i Desiguals hemland o kunde inte låta bli att köpa mig en höstkappa. Smakar det så kostar det, men tjejor, hade ni kunnat låta bli?//fridens

Av luvcatz - 23 augusti 2014 10:15

Sköna lördag - vad gör alla fina människor idag? Bloggutmaning365 se gärna alla utmaningar här


"Hiss & Diss - Din egen klädstil"


Hiss för att den är så sjukt bekväm o självklart snygg

Diss för att jag inte är så färgglad på vintrarna//luvcatz


Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards