luvcatz

Alla inlägg under juli 2014

Av luvcatz - 23 juli 2014 10:15

Bloggutmaning365 se gärna alla utmaningar här


"Vilka hoppas du vinner valet i höst"?

 

Ouch, het fråga, jag tycker det är dags för regeringsskifte mer än så tycker jag inte just nu//luvcatz

 

Av luvcatz - 22 juli 2014 16:31

Av luvcatz - 22 juli 2014 10:15

Bloggutmaning365 se gärna alla utmaningar här


"Röstar du på samma parti nu som första gången du fick rösta? Om inte, vad fick dig att ändra dig"?

 

Nä, inte har jag röstat på någe annat än det jag började med, inte vad jag minns iaf, hahaha//luvcatz

 

Fem

Av luvcatz - 22 juli 2014 00:00

jobbat hårt idag, två som täcker fem - funkar bra o de e juh lite semesterpuls

Fem tappra av arton kvar på the office o vilket jävla team vi är - vi äger   Hmmm... Dags för lite skönhetssömn så vi kan va lika glada, proffsiga o glada imorgon//fridens


 

Av luvcatz - 21 juli 2014 10:15

Ojojoj vad tiden rusar. Vi går nu in i w 30 på året o de har lovat att vi ska få värme över 30 grader även på östkusten. Sommaren är ljuvlig o veckan i Almedalen har passerat. Jag vet inte hur många av er som följt det på teven, det är juh mycket pladder där, man ledsnar rätt fort om man försöker följa det, men en o annan aha upplevelse bjöd det på. Denna veckas utmaning handlar om Politik. Sverige har ju demokrati o det är härligt att vi har vår rätt att göra oss hörda i valet vart fjärde år.

Bloggutmaning365 se gärna alla utmaningar här


"Vilket år var det första då du fick rösta och minns du hur du kände då"?

 

Jag tror det var 1989 - det var val vart tredje år när jag växte upp. Så klart att det var stort att gå till röstlokalen o utnyttja sin rösträtt o göra sig hörd. Valet var inte så svårt då jag tidigt gjorde mitt val som var vanligt antar jag i en arbetarkommun uppväxt av finska föräldrar. Jag hade aldrig undkommit med att inte rösta. Min far kom o hämtade mig med till vallokalen o såg till att jag verkligen utnyttjade min åsiktsfrihet  o det har jag gjort med bägge mina barn - vi föräldrar ska vara förebilder o soffliggare ger jag inte mycket för//luvcatz

 

Av luvcatz - 21 juli 2014 06:30

Idag är sista måndagen på minst fem veckor som jag åker till jobbet. Semestern hägrar o denna vecka kommer att gå i glädjens tecken. Jag kommer inte att tappa humöret för något, jag lovar//luvcatz

 

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards