luvcatz

Alla inlägg den 23 april 2014

Av luvcatz - 23 april 2014 20:30

 

Av luvcatz - 23 april 2014 19:25

... idag, äntligen! Tänk att man ska dra på den skiten så länge till man bara gört... Tråkigt som fan men bara att gilla läget. Det var tur att jag börja prata om det idag på vår onsdagsprommis - min kollega hade inte tänkt så långt som att det snart är femte maj o allt ska vara inskickat o klart. Yes, jag har nog huvve på skaft ibland haha. Nu ska jag lära hjärtat att deklarera via telefon, så enkelt o hon stackarn har fått kvarskatt   Inte alls kul när man inte har någon inkomst... Skatter på skatter på sparade skattade pengar som man sen vill utnyttja, ja det ser ut så i vårt avlånga land. Bara gilla läget.


Fan vilken bra vecka det varit, fram för fler fyra dagars veckor - gillart!  Vi hade lite helgkänning på fikat idag, jag satt o lärde ut nya finska ord o tog fram lite vemodiga låtar som jag lät kollegorna lyssna till, de bröt ihop av gråt - inte för att det var tokvackert men för andra känslor - älskart. Imorron blirre utbildning mellan 10 - 15 så det ska bli skönt att lämpa över vardagssysslorna till kollegorna o utbilda sig lite. Det kostar att ligga på topp - bara gilla läget. Ha en fin onsdagkväll alla fina//fridens




Av luvcatz - 23 april 2014 13:00

... ska jag gå där, Big Sur Coastline, California - en av de ställen jag inte upplevde när jag var där i ungdomens lyckliga dár//luvcatz

 

                          

Av luvcatz - 23 april 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"Ju äldre man blir desto bättre blir livet, eller"?

 

Haha, jaa, det är nog olika för alla. Fast enligt mig så blirre bättre. Man lär förhoppningsvis av misstagen som man ändå måste göra här i livet o kan forma sin framtid till vad man själv vill. Prövningar gör oss förhopningsvis starkare o mer säkra på oss själva. Man vågar säga ifrån o säga till, odlar civilkurage när man känner sina gränser o litar på sina insikter. Ja man inser sin egen styrka efter några hårda prövningar. Rent ekonomiskt blir det tryggare när man slutat studera o jobbat några år, man blir sin egen vågmästare o det är alla förunnat//luvcatz

 

Av luvcatz - 23 april 2014 06:30

Så här var vår Alfons jämt, en låda eller en pappåse kunde roa han till han slutligen somnade i den//luvcatz


Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards