luvcatz

Alla inlägg den 13 april 2014

Av luvcatz - 13 april 2014 17:42

... som det är. Inte alltid rättvist, en del får kämpa hårdare än andra o en del bara glider igenom livet utan att fatta hur lyckligt lottade de är. Har iaf varit hos en govän idag o fått en rejäl powerboost av god energi. Så härligt det var att träffas igen, för vi har inte setts sen förra året. En solig dag som denna ger energi i sig men att även möta R o J var dagens boost. Skulle väl ha tagit med en fin blomma men jag hade tablettaskar från Finland, Sisu o tjärpastiller - jag tyckte det var en trevligare gåva att ge idag. Har även talat i telefon med den härligaste rösten jag vet - våren spirar o livet är som det är o just idag är jag glad att jag finns här o nu//fridens


Av luvcatz - 13 april 2014 12:25

Av luvcatz - 13 april 2014 12:05

Det här klippet kunde likaväl illustrera mig för två år sedan - haha - lovely//luvcatz

Av luvcatz - 13 april 2014 11:04

Bra inlägg imorse på #tv #4 om #självskadebeteende, bra att det uppmärksammas ofta för det är enligt min åsikt fler ungdomar än vad vi tror runt oss som mår dåligt. Blev spontant glad imorse när jag gick in läste på en fin blogg, kika in hos en flicka som är stark o se hennes positiva resultat efter många års kamp.


"Självskadebeteende kan innebära att skära sig själv, bränna sig själv, förgifta sig själv eller utsätta sig för smärta. Nio av tio som vårdas på sjukhus för självskadebeteende har skadat sig själv genom förgiftning, till exempel med läkemedel. Många med självskadebeteenden saknar dock uppsåt att skada sig själva så mycket att det uppstår behov av att söka sjukvård. Personer med självskadebeteenden är ofta ungdomar av båda könen".

 

Det här drabbar oss alla eller någon i vår närhet varje dag. Jag minns för många år sedan när jag o hjärtats far skilde oss. Då hade vi vuxna så jobbigt med oss själva så vi missade signalerna som hjärtat sände ut o fick ett tufft uppvaknande. Jag kan med ångest se tillbaka på händelsen o är bara så tacksam att hennes rop på hjälp gjorde att vi reagerade, fick proffessionell hjälp o pratade om det i familjen. Vi fick härlig stöttning av min förstfödde o hans dåvarande fina lilla flickvän (som hade egna erfarenheter av självskadebeteende) o min underbara finska tokiga familj o mina tokgoa väninnor. Det stärkte våra band o än idag känner jag att jag o mina barn står varann så nära, vi accepterar varandra som vi är o kan prata om allt. Vi är en oslagbar trio - kärlek   Jag kommer att anstränga mig o ge av mig själv så mycket jag orkar för att det ska fortsätta vara så, så länge vi lever. Det finns inget ont som inte har något gott med sig - så äre.

 

Vilken härlig dag det blev idag, solen skiner o vinden mojnar, ska strax ut för min pw. Hjärtat o jag tog en middag ute igår - hamburgermeny. Så idag kämpar jag på med motionspassen o är bara så glad att min mage inte ballade ur för att jag valde att stoppa i mig friterade strips igår. Har juh utredning på G för att se om man kan hitta orsaken till kramperna jag får o kanske jag kan sluta proppa i miig omeprazol o alvedon i daglig kost.... men det är ett förbannat bra läkemedel - har läkt ut de flesta såren på tolvfingertarmen o magsäcken - en får va glad för det lilla. Min ego helg har gjort gott för mig, mindfullness i fokus o så hade jag en härlig telefondejt igår kväll - lärt känna en ny fantastisk männska, såg Skoglunds vinnarmatch o har nästan kommit ikapp min själ. Tänk att jag trivs så bra i mitt eget sällskap, haha - galen?? - Jag?? Moi?? Me?? Ich?? Minä?? - Nääää, bara lite ego. Ha en underbar söndag alla goa//fridens 


Av luvcatz - 13 april 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"5 tips för en bättre blogg"

  • Skriv positivt o peppande eller ärligt
  • Var regelbunden - gör inlägg varje dag
  • Var nyfiken o våga fråga/kommentera i andras bloggar
  • Utmana dig själv - var lagom personlig, spy gärna galla men älta inget skit
  • Var lyhörd - fråga gärna läsarna vad de tycker/anser ibland - skapa engagemang//luvcatz

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards