luvcatz

Direktlänk till inlägg 12 april 2014

Nätdejting?

Av luvcatz - 12 april 2014 12:21

Bra eller dåligt? Har ni läsare erfarenhet av nätdejting? Skriv o berätta, jag vill höra riktiga storys    Nyligen kom det ut en undersökning från Sifo som konstaterade att hela 23 % av svenskarna har träffat sin partner via dejtingsajter.

 

Jag är själv med på två dejtsijter. Det är gratis att vara på dem. Det är utmanande o slappt att ha en app i mobilen o jag har kommit på att man måste våga satsa för att vinna något. Man ska inte döma hunden efter håren o att börja chatta med människor via nätet kan leda till god vänskap o nya fina bekantskaper. Jag jobbar inom en väldigt mansdominerad industri o folk undrar varför jag inte träffar någon där? Nä, när jag är på jobbet är det jobb o proffession som gäller,det finns inte ett uns av romantik i luften o jag kanske trots allt är en romantiker? 

 

Har bestämt möten med några av mina nätchattande män. Åldersspridningen har varit plus minus tio år från min ålder räknat. Meeeh, jag undrar hur jag funkar egentligen.... jag vet bestämt vad jag inte söker o har därför avslutat relationen brutalt ärligt efter första mötet när jag känt att det inte funkar... otåligt, jag vet för egentligen är jag av den människosynen att alla förtjänar en andra chans. En dejt satt o talade om sitt ex o sitt jobb i två timmar, fick knappt en fråga om vem jag var så den kvällen avslutade jag tidigt   gick hem o undrade lite bitterljuvt om jag är osynlig o tråkig. En dejt gjorde jag misstaget att bjuda hem mannen till mitt o hjärtats hem - när jag kände att kemin inte stämde hade jag jättesvårt att få honom att gå hem... visst han hade åkt några mil för att träffa mig o det var juh smickrande men jag blev bara stressad av att han verkligen hade mer känslor än jag inför vår första träff....  En annan dejt var så där jämställd, vi åkte några mil en varsin gång, möttes på fik o bjöd på fikat o det rann ut i sanden, lika barn som inte alltid leker bäst.

 

Män som ställer in dejten i sista minuten går bort.... en del som har en riktigt bra ursäkt kan få en andra chans. Meeeh, heeey, jag har hört de flesta ursäkter nu o jag är jävligt snabb att döma - trots att jag jobbar stenhårt med mig själv att vara öppen o lita till männsikor så går jag numera på magkänslan - känns det rätt äre ok att komma mer ursäkter, känns det lite osäkert så hoppar jag. Sexdejter är ganska rakt på sak, det är skönt att slippa allt jidder o bara ta, ta, ta det man är ute efter - varför hyckla när det ändå är så vanligt??

 

Kan man bli för gammal för dejting? När jag träffade mina barns far träffades vi på krogen - typ fem i tre ragg - haha, sånt håller aldrig fick jag höra då, vi gifte oss, fick två barn o var tillsammans i 18 år... Håller inte?? Min nästa sambo mötte jag på en dejtingsida, vi var vännor via sociala medier o chattade i två månader innan vi sågs irl... det höll av o till i tre år, människan är inte skapt för att gå ensam genom livet - fantastiska möten o upplevelser binder oss samman - bitterljuvt... Man är sina erfarenheter o förhoppningsvis inser man sin egen makt att påverka sitt liv o sina val. Upp o ner går känslorna - är man en Singemorsa? Milf? Ensamstående? För stark? För svag? Karriärist? Kräsen? Tråkig? Sökande?

Idag när jag går på krogen är det för att dejta o umgås med mina vännor, äta, dansa o skratta, inte för att ragga, är jag gammal? Eller är det så att vi hellre lär känna någon i lugn o ro i hemmets trygga vrå o sen när man möts irl så har man ändå en grund att starta från? Lathet eller trygghet? Vad anser ni kära läsare?


Det värsta jag vet är ändå frågan - varför är du singel? - du som verkar så trevlig, ser bra ut o har ett välordnat liv med jobb o socialt umgänge?? Jösses, då undrar man verkligen vad det är för fel på en o börjar granska sitt liv igen...

I Aftonbladet läste jag att svenskarna har flest ensamhushåll i Europa. Visst äre så, vi har bra jämlikhet, social väldärd o är inte beroende av varandra för att klara uppehället.


Ja, jag kommer nog att fortsätta nätdejta o den som lever får se vad som kommer i min väg. Älskar dock möten med människor av olika slag - kvinnor, män, unga, gamla - alla lämnar ett spår o delar med sig av sina erfarenheter.... Mmmm.. det märks att jag har en ego helg - tid att fundera på relationer, tid att ifrägasätta nätdejting, ensamhushåll. Ha en fin lördag alla galna//fridens


 
 
En plats i solen

En plats i solen

12 april 2014 13:44

Jag har både bra och dåliga erfarenheter av nätdejting, vissa dejter har varit helt katastrofala. En jag träffade vi nätet, hade redan flickvän, märkte jag när jag sprang på dem på rusta hand i hand.... sen har jag ju en jätte bra med, jag träffade Erik via en dejtingsida :)

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
Petri Torvinen

Petri Torvinen

12 april 2014 14:05

Sämre erfarenheter kan en person aldrig få. Hade en långdistansrelation med en tjej i Herrljunga som dock visade sig vara ALLT annat än den hon påstod sig vara. Dels var jag en av hennes 3 ragg som hon hade på gång samtidigt, och att bli ljugen rakt i ansiktet om att hon inte var otrogen, och att hon skulle träffa "vänner" (som visade sig vara hennes ragg, och ja, det hände en del!). Att hon även lånade pengar, och begärde nästan att jag skulle stå för alla resor, och löften om att hon skulle betala tillbaks sin del "senare" (hälften skulle hon stå för av alla resor mellan Herrljunga och Luleå!). Idag har jag än inte sett röken av pengarna. Det tog henne mindre än en vecka att finna en ny, och givetvis "älskade hon mig". Man beter sig inte så mot personen som man påstår sig älska!

Andra erfarenheter inkluderar att någon tjej blir förbannad för att jag haft en åsikt, men att blockera mig från allt verkar vara lösningen. Någonstans drar jag ändå gränsen gentemot någon som tror sig äga mig, så det är helt lugnt på den fronten!

Ja, ingen nätdejting här. Hellre ensam än i sådant umgänge!

Ha en fortsatt fin lördag!

/Petri Torvinen (http://reconstrucdead.bloggplatsen.se/)

http://reconstrucdead.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

12 april 2014 20:03

Både bra o dåligt ;)

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
pellep

pellep

12 april 2014 21:47

Jag ska skriv till dig en annan kväll och berätta lite.

Ha en bra lördagskväll !!!

Kram Pelle.

http://www.pellep,bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards