luvcatz

Alla inlägg den 12 april 2014

Av luvcatz - 12 april 2014 21:41

på teven... #Erik ska försvara sin EU-titel. Han är en liten #Nyköpings pojk, vår stads storhet - Lycka till säger jag   //luvcatz

 

       



Ja, han vann kan jag lägga till såhär efteråt   Vilken talang//luvcatz

Av luvcatz - 12 april 2014 20:18

Av luvcatz - 12 april 2014 13:51

Av luvcatz - 12 april 2014 12:21

Bra eller dåligt? Har ni läsare erfarenhet av nätdejting? Skriv o berätta, jag vill höra riktiga storys    Nyligen kom det ut en undersökning från Sifo som konstaterade att hela 23 % av svenskarna har träffat sin partner via dejtingsajter.

 

Jag är själv med på två dejtsijter. Det är gratis att vara på dem. Det är utmanande o slappt att ha en app i mobilen o jag har kommit på att man måste våga satsa för att vinna något. Man ska inte döma hunden efter håren o att börja chatta med människor via nätet kan leda till god vänskap o nya fina bekantskaper. Jag jobbar inom en väldigt mansdominerad industri o folk undrar varför jag inte träffar någon där? Nä, när jag är på jobbet är det jobb o proffession som gäller,det finns inte ett uns av romantik i luften o jag kanske trots allt är en romantiker? 

 

Har bestämt möten med några av mina nätchattande män. Åldersspridningen har varit plus minus tio år från min ålder räknat. Meeeh, jag undrar hur jag funkar egentligen.... jag vet bestämt vad jag inte söker o har därför avslutat relationen brutalt ärligt efter första mötet när jag känt att det inte funkar... otåligt, jag vet för egentligen är jag av den människosynen att alla förtjänar en andra chans. En dejt satt o talade om sitt ex o sitt jobb i två timmar, fick knappt en fråga om vem jag var så den kvällen avslutade jag tidigt   gick hem o undrade lite bitterljuvt om jag är osynlig o tråkig. En dejt gjorde jag misstaget att bjuda hem mannen till mitt o hjärtats hem - när jag kände att kemin inte stämde hade jag jättesvårt att få honom att gå hem... visst han hade åkt några mil för att träffa mig o det var juh smickrande men jag blev bara stressad av att han verkligen hade mer känslor än jag inför vår första träff....  En annan dejt var så där jämställd, vi åkte några mil en varsin gång, möttes på fik o bjöd på fikat o det rann ut i sanden, lika barn som inte alltid leker bäst.

 

Män som ställer in dejten i sista minuten går bort.... en del som har en riktigt bra ursäkt kan få en andra chans. Meeeh, heeey, jag har hört de flesta ursäkter nu o jag är jävligt snabb att döma - trots att jag jobbar stenhårt med mig själv att vara öppen o lita till männsikor så går jag numera på magkänslan - känns det rätt äre ok att komma mer ursäkter, känns det lite osäkert så hoppar jag. Sexdejter är ganska rakt på sak, det är skönt att slippa allt jidder o bara ta, ta, ta det man är ute efter - varför hyckla när det ändå är så vanligt??

 

Kan man bli för gammal för dejting? När jag träffade mina barns far träffades vi på krogen - typ fem i tre ragg - haha, sånt håller aldrig fick jag höra då, vi gifte oss, fick två barn o var tillsammans i 18 år... Håller inte?? Min nästa sambo mötte jag på en dejtingsida, vi var vännor via sociala medier o chattade i två månader innan vi sågs irl... det höll av o till i tre år, människan är inte skapt för att gå ensam genom livet - fantastiska möten o upplevelser binder oss samman - bitterljuvt... Man är sina erfarenheter o förhoppningsvis inser man sin egen makt att påverka sitt liv o sina val. Upp o ner går känslorna - är man en Singemorsa? Milf? Ensamstående? För stark? För svag? Karriärist? Kräsen? Tråkig? Sökande?

Idag när jag går på krogen är det för att dejta o umgås med mina vännor, äta, dansa o skratta, inte för att ragga, är jag gammal? Eller är det så att vi hellre lär känna någon i lugn o ro i hemmets trygga vrå o sen när man möts irl så har man ändå en grund att starta från? Lathet eller trygghet? Vad anser ni kära läsare?


Det värsta jag vet är ändå frågan - varför är du singel? - du som verkar så trevlig, ser bra ut o har ett välordnat liv med jobb o socialt umgänge?? Jösses, då undrar man verkligen vad det är för fel på en o börjar granska sitt liv igen...

I Aftonbladet läste jag att svenskarna har flest ensamhushåll i Europa. Visst äre så, vi har bra jämlikhet, social väldärd o är inte beroende av varandra för att klara uppehället.


Ja, jag kommer nog att fortsätta nätdejta o den som lever får se vad som kommer i min väg. Älskar dock möten med människor av olika slag - kvinnor, män, unga, gamla - alla lämnar ett spår o delar med sig av sina erfarenheter.... Mmmm.. det märks att jag har en ego helg - tid att fundera på relationer, tid att ifrägasätta nätdejting, ensamhushåll. Ha en fin lördag alla galna//fridens


Av luvcatz - 12 april 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"Hiss & Diss - Bloggvärlden"

 


Hiss för att alla - vem som helst kan blogga idag oavsett ålder,  kön, sexualitet. Kändisar o icke så kända kan göra sina åsikter hörda o det är för många en terapi att skriva av sig känslor. Man får vara anonym (till viss del så länge man följer spelreglerna) eller så får man uttrycka sig o visa upp sig hur mycket som helst - luv it//luvcaatz

 

Diss för allt näthat - att människor ska bära så mycket hat o idioti för att orka mobba o näthata någon som har annorlunda åsikter eller ideér än de trångsynta nättrollen - whatever, jag anser att de som nätmobbar är ynkliga miffon som aldrig skulle våga stå upp o säga det de skriver i ansiktet på den de valt att nätmobba. De behöver verkligen hjälp att inse att ingen, ingen är osynlig i cybervärlden - gillar Aschbergs program #trolljägarna där får de fatt i de ynkliga nättrollen o det är ännu ingen som vågat stå för sin mobbing//luvcatz

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards