luvcatz

Alla inlägg den 30 mars 2014

Av luvcatz - 30 mars 2014 21:26

Hade bokat tid för nagelfix idag. Visste bestämt att jag skulle ha svart, matt o blankt  o vitt - catnails - hmmmm.... vad hände? Jo C visade vårens nya kulörer o jag blev tokkär i korallfärgen... Så det fick bli graffittigrått o korallrött med lite glitter   Sån é jag, flexibel o med rätt att ändra mig. È iaf supernöjd, hon é verkligen tokduktig. Idag var lilla chiuauan med, jag hörde någon skälla när jag kom in i salongen men såg inte lilla B förrän hon pekade ner i knät o där satt en liten toksöt vovve o lät farligare än han var. Jag fick aldrig chansen att klappa på B, han é lite blyg o väldigt speciell, vi får se nästa gång vi möts - han kanske inte gillar att man luktar katt - Trissan e ju med mig överallt o hennes hår finns även på insidan av smörpaketen ibland..... omg   

Är ni sugna på nagelfix till våren? Kika in på Beautiful Hands sida här o boka tid meddesamma/fridens


   

Av luvcatz - 30 mars 2014 14:11

Min tokgoa katt Simba var en härlig personlighet, det har jag sagt förut. Han hade många nicks - Fule Gul, Gummiankan, knappöga, redhead, punapää, tjockis, Pumbaa, Pimbaa o han lyssnade till dem alla   Idag har jag planterat blommor på balkongen o det fick jag göra själv. Förr om åren var alltid min bästa blomkritiker med i planeringen av blommor på balkongen. Simba kunde sitta med näsan i jordpåsen o älskade när det prasslade. Han ville dock inte få jord på sig så han satte sig på avstånd o tog in doften av blommorna jag skulle sätta i jord. Han höll med mig i hur vi skulle blanda färgerna på blommorna i krukorna o placeringen av krukorna. De skulle stå tillgängligt för honom att sitta o insupa doften, kunna smaka på bladen när han helst behagade. Simba uppskattade skönhet, vårbrisen o framförallt solvärmen på balkongen. Han kunde ligga där o vakta blommorna i timmar - han låg ofta o kisade med sina söta bruna kattögon o han lärde faktiskt mig att njuta av nuet. Sitta stilla i solen, verkligen ta in dofter o ljud.

 

Det var lite ensamt idag o jag hade inte så mycket inspiration att fixa de första våriga krukorna, men det blev iaf penséer i krukorna o de tål juh lite om det skulle komma lite köldknäppar på nätterna.//fridens

 

     

    

 

 

Av luvcatz - 30 mars 2014 10:15

My god - 89 dagar har passerat på 2014 - vart tar tiden vägen?//


Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"5 ställen du brukar kika på för att få reda på nyheter"

 

Jag startar morronen med frukost-teven när jag åker till jobbet är det nyheter på radion - man blir ärligt talat överinformerad o slutar att ta in nyheter till sist//luvcatz

  • Tv
  • Lokaltidningen
  • Internet
  • Dagstidningan
  • På jobbet - kollegor, intranät

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards