luvcatz

Alla inlägg den 8 mars 2014

Av luvcatz - 8 mars 2014 16:04

#Rosenström gapar för fullt i köket, eeeh ja på mobilen, hade varit kul att ha han här på riktigt   men får ju höra han live snart.


Shopping är en flickas bästa tröst - har haft en fin dag på stan ihop med hjärtat. Hon var först iväg o talade på #Rotarys infodag för nya utbytesstudenter o deras familjer, - har jag berättat hur stolt jag är över henne    sen möttes vi på stan för seriös shopping. Jupp, det var ombyggnadsrea på #intersport, hittade billiga nya walking shoes, kul med fynd.


 Taggar  vidare, snart kommer folket för förfest o då ska man väl ha gjort sig lite fin//fridens


 

Nöjd med dagens fynd - visst ser jag löjligt nöjd ut//luvcatz




Av luvcatz - 8 mars 2014 11:01

Oh nej, jag försöker inte påverka er läsare ett dugg, vill bara göra min röst hörd, älskar Linus fina låt, den har tryck, djup o mening. Det är ändå den store Fredrik Kempe som skrivit text o musik.

Det kanske är dags för en balladvinst i Eurovision - tänk när Johnny Logan vann med "hold me now" - vilken plåga, den gick på alla radiokanaler hela det året, minns ni 1987? Ok, Sannas "undo" är en god tvåa enl min mening om det är balladernas år. Äkta smärta i den låten. 


Helena är ju toppnominerad, vad tror vi? Ja hon kan ta hem denna kväll, ganska mäktig låt faktiskt men jag har en annan favorit om vi ska ha en låt med lite tempo så väljer jag Ace Wilder med "busy doin nothing at all" - den é ju för trallvänlig   Alcazar "blame it on the disco" hör ju till favoriterna som é trallvänliga, men ärligt talat, visst har vi hört den låten förut? Vi kan inte skicka dem till Danmark....!


Ni som är intresserade av bättre tippningar än mina kan kikka in på braodds


Ikvälll kommer jag inte att se #melodifestivalen på teven. #Björn #Rosenström kommer till vår lilla by o jag ser hellre musik live när jag får chansen. Älskar ironin i texterna - så jävla klockrena!


"Björn Rosenström, född 8 augusti 1970 i stadsdelen Tynnered i Göteborg, bosatt i Bollebygd, är en svensk låtskrivare som tidigare också har uppträtt som trubadur. Numera har han Det Jävla Bandet med sig under konserterna och på de senaste skivorna. I Det Jävla Bandet spelar även hans bror Markus Lindvall.

Förutom att Rosenström är låtskrivare och artist är han också jurist; han har en jur.kand-examen från Handelshögskolan i Göteborg. Rosenström läste juridik 1991-1996, samtidigt var han aktivt engagerad i högskolans pubverksamhet där han snabbt blev känd för sina ironiska och humoristiska visor som han framförde på gitarr på olika fester. Han säger själv att han är den personen som gillar att studera andra, speciellt i pubmiljöer bland fulla människor".

 

Idag äre #internationella #kvinnodagen - tänk att man fortfarande år 2014 måste uppmärksamma en sån dag? Vi é juh hundra år från jämlikhet o ärligt talat så förstår jag inte varför vi ska fortsätta kämpa för detta, vi är ju olika som individer - det kan lika gärna kallas internationella människodagen, så kan vi kämpa för o uppmärksamma mänskliga rättigheter istället.... Fan kolla in homo-lagarna i Uganda, stening av kvinnor i arabländer, våldtäkter av barn i Afrika o unga kvinnor i Indien,  ja i Sverige dåh, vi ska köpa tårta o fika för internationella kvinnodagen??

 

Ok, åter till ämnet mello, låt Sverige skicka en ballad i år o den kan lätt ta tillbaka vinsten från Danskarna//luvcatz


Här é startlistan

1. Anton Ewald – ”Natural”
2. Ellen Benediktson – ”Songbird”
3. Alcazar – ”Blame It On The Disco”
4. Oscar Zia – ”Yes We Can”
5. Linus Svenning – ”Bröder”
6. Helena Paparizou – ”Survivor”
7. YOHIO – ”To the End”
8. Sanna Nielsen – ”Undo”
9. Panetoz – ”Efter solsken”
10. Ace Wilder – ”Busy Doin’ Nothin’”


Ni kan gå in o kolla alla bidragen här


Bjuder på en mästerballad//luvcatz

Av luvcatz - 8 mars 2014 10:49

Äntligen vår på riktigt ute - inte värme än men gott o väl sol. Man får ha lite tålamod - våren börjar vakna ur sitt slummer - visst gör det ont när knoppar brister, som Karin Boijje har skrivit. Så skört o vackert, det ger hopp om livet o nu kan det bara bli bättre. En dag i sänder, ibland en timme i taget, vi har ett liv o det är nu det blommar igen för oss i Norden. Gå ut o gör din dag till den bästa stunden i ditt liv. Ingen annan kan juh göra det åt dig//fridens


"Alla djur, utom människan, vet att livets huvudsakliga mening är att man ska njuta av det".

Källa: Samuel Butler

     

       

Av luvcatz - 8 mars 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här


"Hiss & Diss - Melodifestivalen"

Hiss för alla fanastiska artister ger järnet vid varje deltävling o andra chansen - att de orkar   

 

Diss för just det är så långdraget jippo - är det endast till för att dra in pengar via telefonröstningarna, man undrar?   Tacka vet jag förr i världen//luvcatz

 

 

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards