luvcatz

Direktlänk till inlägg 22 februari 2014

Hej hopp, flaggan i topp :)

Av luvcatz - 22 februari 2014 18:09

Idag hade vi äntligen sol. Var på en efterlängtad å-promenad i gympaskor, fiskare stod utefter ån o en hel del folk satt med näsan upp mot solen o kikade. Fåglarna kvittrade o man börjar tro på en vår. Härligt!


Igår kväll var jag ute med tidigare kollegor o käka, min lärling, som varit vikarie hos oss i snart två år ska sluta o satsa på en karriär hemmavid, så hon slipper veckopendla o äntligen får vara hemma mer med sina nära o kära   Jag é så glad för hennes skull, samtidigt som det alltid är lite vemodigt med farväl. På måndag blirre väl sista gången jag svänger förbi tågstationen för att plocka med henne till jobbet.... 


Nu ere lördag o det är äntligen dags för delfinal fyra, yess #mellotime kl 20 på SVT1, direktsänds ikväll från Örnsköldsvik. Vad tror vi på ikväll?? Ni kan gå in o se oddsen här


Linda Bentzing som är såå sockersöt anspelar på lite rockig sexighet, kommer hon att gå direkt till final?? Fast nä, det är inte min stil, tycker den låter enformig. Jag gillar Anton Ewalds bidrag, Natural borde gå vidare (tycker jag) sen har vi några debutanter med ikväll, det kan bli skrällar - Raise your hands med Ammotrack e oxå kandidat för att gå vidare, för att inte snacka om Alcatraz medryckande bidrag - fast den har vi väl hört förut... eller vad tycker ni? Må Svenska folket rösta medhjärnan ikväll, med omvärlden i åtanke. Låten ska hålla länge o för en väldans stor publik.

Kan ni inte hålla er till kl 20, gå in o tjuvlyssna här

Ha en fin #mellokväll alla glada sköna bloggare o läsare//fridens


 
 
Annie

Annie

22 februari 2014 18:56

Låter som en härlig dag! Underbart när man hör fåglarna kvittra och kan börja hoppas på en vår ;-)
Ja jag ska också kolla på mello ikväll :-)

Ha en mysig lördagkväll ;-)

http://Lifebyannie.bloggplatsen.se

luvcatz

22 februari 2014 19:25

Tack detsamma :)

 
natalia

natalia

22 februari 2014 21:08

Haha ja PLL är verkligen super bra! :D
Helt fast i de nu :D

http://nattis98.bloggplatsen.se

luvcatz

22 februari 2014 22:09

Oki, har hört de med :)

 
Ida

Ida

22 februari 2014 22:52

Missade kvällens mello! :( Men ska kika reprisen imorn.
Härligt med vår....hoppas det blir lika fint här snart. Idag har det bara regnat här. :(

SV: Ja det låter bra. (Y) Kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

luvcatz

22 februari 2014 22:59

Åh, du gick inte miste om nåt stort :/

 
Ingen bild

Bea

23 februari 2014 00:03

Nu får jag skämmas lite för jag har inte varit hemma under kvällen å sett det. =(
Underbart med åpromenad. Nu vill vi ha vååår!!!
Kram

luvcatz

23 februari 2014 08:58

Du missade inget :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards