luvcatz

Direktlänk till inlägg 3 februari 2014

Dimma

Av luvcatz - 3 februari 2014 19:34

Härligt -  imorse var det ljust när jag kom till jobbet :-) temperatur runt nollan o hopp om livet.

Snön hade smältit undan från vägarna o hade det inte varit mulet o dimmigt hade det varit bästa måndagen hittills i år   Nu ljusnar det för var dag o Lady o jag längtar efter att få dra av vintersulorna. Ja, det är dags för nya sommardäck så det är bara att börja planera för den utgiften.....  

Finska uttryck på jobbet fortsätter, dagens ord: sammakko o etana, haha ja alla var lika trötta så det blev mest garv på fikapauserna som vanligt.

Fick ett tråkigt besked om ännu en bekants död idag, självvalt??Jo, tyvärr - tragiskt o orättvist! Faen vad livet är hårt ibland - fånga dagen, lev livet för du har bara ett <3

Nu é måndagen äntligen snart över o det kan bara bli bättre. Nu blirre historiepluggande mé hjärtat o lite kvalitetstid//fridens


"Dimma innebär att luften är så bemängd med små vattendroppar att sikten är mindre än 1 km. Är sikten mellan 1 km och 1 mil talar man istället om dis. Om dimman består av iskristaller kallas den för isdimma. Mellan dimma och moln finns ingen principiell skillnad, endast att moln inte når marken.

Advektionsdimma bildas när fuktig luft förs ut över en kall land- eller vattenyta. Den hör samman med frisk vind och till skillnad från strålningsdimman täcker den ofta stora områden och kan ligga kvar i flera dygn exempelvis efter en varmfrontspassage under våren eller försommaren. Till havs är den vanligast i samband med frånlandsvind".

 


 

 
 
En plats i solen

En plats i solen

3 februari 2014 20:38

jaså ni har med dimma! Vi med, hela dagen

ja vi skall dock bara sova en natt så de städar ochbäddar när jag är på kurs :)

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

luvcatz

3 februari 2014 20:55

Ja, så dystert :)

Oki, trevligt med hotellvistelse ändå :)

 
natalia

natalia

3 februari 2014 20:48

Ha en fin kväll nu då<3

http://nattis98.bloggplatsen.se

luvcatz

3 februari 2014 20:54

Tack desamma :)

 
En plats i solen

En plats i solen

3 februari 2014 20:59

ja jag körde genom halva skåne idag till Ystad, jag hann tänka flera gånger tur vägarna är bara och att det inte snöar....

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

luvcatz

3 februari 2014 21:07

Ja, nu räcker det med halka o snö tycker jag :)

 
natalia

natalia

3 februari 2014 21:01

Ja den har alltid gjort det o kommer nog alltid göra de <3

http://nattis98.bloggplatsen.se

luvcatz

3 februari 2014 21:06

Ja, sant :)

 
En plats i solen

En plats i solen

3 februari 2014 21:10

Fram till sportlovet är det okej, men från v 9 kan det töa och bli vår :)

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

luvcatz

3 februari 2014 22:38

ok då :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards