luvcatz

Alla inlägg under januari 2014

Het

Av luvcatz - 9 januari 2014 20:25

I don´t need a hero nor madness

Who am I if I don´t speak the truth

I need sunlight and gladness

Am I a hypocrite with no soul nor past youth

You asked me and I answered

The love of life is to deep//luvcatz


 

Av luvcatz - 9 januari 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här: http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html 

 

"Om du fick chansen att gå tillbaka till att vara barn igen, skulle du ta den"?

 

Nej, inte för något i världen! Jag ångrar inget - så jag kan inte gå tillbaka o göra om något.

Jag saknar inget - mina erfarenheter har gjort mig till en bättre människa vill jag tro.

Det finns bara ett sjuttiotal o vart sekel har sin utveckling o charm//luvcatz

 

 

Av luvcatz - 8 januari 2014 18:39

Same shit today, sju plus ute, regn o mörker...... Inatt vaknade jag med värken från helvetet med magsårsspöket. Kuta upp o drog i mig medicin o hjärtat som var vaken kom in med en kall handduk att lägga på pannan o en varm handduk att lägga över magen..... Har väl slarvat med kosten o det känns.... Så när klockan ringde var jag död.... Pallrade mig iväg till jobb - att sjukskriva sig é inget för mig.


Bestämde mig dock för att just idag är den första dagen på resten av mitt liv - chill - gilla läget lixom...... så plingar det till i telefonen o en påminnelse kom upp, hade bokat in ansiktsbehandling just idag.   Så jag gick från jobb skapligt, svängde förbi käre far o hjälpte han lite o kl sjutton var jag i salongen åååååååååååååh - jag somnade där...  Hehe, gör inget iof. meningen är att man ska koppla av under behandlingen. Så Aj am bjutiful today - hihi. Gick därefter o handlade middan, kom hem till ett kvittrande hjärta som börjat skolan idag o nu blirre mys o soffhäng med medicin o tv-dinner//fridens


Jag använder Dermatologicas produkter - inte jättebilliga men ger garanterat de resultat man vill ha//luvcatz

 

Avancerade produkter är bara början!

#Dermalogicas professionella hudvårdsprodukter och behandlingar ger begreppet hudhälsa en helt ny betydelse. Du kan förvänta dig verkliga resultat - både hemma i ditt badrum och hos din hudterapeut. Samtliga produkter är icke-komedogena, dvs de framkallar inte pormaskar. De är fria från tilltäppande mineraloljor, lanolin, irriterande artificiella färg- och parfymämnen samt uttorkande S.D.-alkohol.  Dermalogica har aldrig testat och kommer aldrig att testa sina produkter på djur. 


http://www.dermalogica.se/


Av luvcatz - 8 januari 2014 10:15

Jättesvårt idag...  ;)

 

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här: http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html 


"Var det något du gillade som barn som räknades "höra till det andra könet"?

 

Nä, jag tror inte det. Jag lekte med barbies och dockor.... Rockmusik o Punk är väl inte särskilt tillhörande beroende på kön,,,//luvcatz

Av luvcatz - 7 januari 2014 18:36

Plus sju o regn idag. È bara låg o lååågast.... Mörkret tär o även om det är kortvecka så känns det som det varit måndag hela dagen....  Trevligt imorse att plocka upp forna kollegan som veckopendlar o brukar åka med mig på måndagmornar.... Var kvar på kontoret till fem, åkte förbi käre far på hemvägen..... Grannen ovanför har dragit igång tvättmaskinen så det dunkar o mullrar som faen. Kisse ë sällskapssjuk som bara den. Jag har städat o tvättat o handlat på ledigheten - Nu blirre att gilla läget, andas, laga köttbullar o potatis, äta med hjärtat o krascha i soffan ikväll. - wow what a day - hey//fridens


Av luvcatz - 7 januari 2014 10:15

Bra med utmaningen när man har bloggtorka ;) Det blir mer ett nostalgiskt inlägg med glädje o vemod när man tänker tillbaka.....


Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här: http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html 


"Hur var du som barn"?

 

Hmmmm, vill nog minnas att jag var ett väldigt snällt barn ;) Rättvis, envis och otroligt sällskaplig. Jag pratade med vem som helst, min pappa tog med mig en sommar till vårt älskade Finland  o på båten blev jag vän med alla, han sa att jag inte var tyst mer än när jag sov.... Om jag inte hade nån att prata med satt jag bak i bilen o sjöng eller tjata ut min käre far. Jag var frågvis som få och eftersom jag var tvåspråkig så pratade o pratade o pratade jag med allt o alla. Jag minns lagom när jag lärt mig att läsa så ville jag inte vänta tills åk tre för att börja läsa engelska - jag tjyvtränade o frågade om alla möjliga ord, lyssnade på engelska/amerikanska band o abbalåtar på engelska.

 

Genom hela lågstadiet spelade jag alltid teater på roliga timmen som var på fredagarna.... Vi var ett gäng som alltid fick vara inne på rasterna o repa, hehe, vi hade givetvis en stor uppspelning för alla föräldrar o sånt... Jag tvingade min mamma att vara publik hemma i soffan när jag o min bästis skulle uppträda som typ Baccara eller Abba - vi sjöng i hopprep o älskade att klä ut oss. 


Har alltid varit självständig o tagit hand om mig själv, flyttade hemifrån när jag var 16 år - har upplevt alkoholism i familjen, skilsmässa o skit men ändå har vi alltid tagit hand om varandra i familjen. Nu när man har perspektiv på uppväxten förstår man bättre varför det var som det var. Jag har förlåtit mina föräldrar o de har gett tillbaka tusenfalt allt jag tycker att de missade under min uppväxt. De har varit världens bästaste morföräldrar åt mina barn o banden är otroligt starka. Man är inte mer än människa//luvcatz

Av luvcatz - 6 januari 2014 18:50

#Mange Hellberg - man blir glad av denna   skön o sanningsenlig text o såå medryckande....


Av luvcatz - 6 januari 2014 10:15

Jag var liten under sjuttiotalet o hade väl den bästa tiden under åttiotalet. Mina ungar skulle aldrig känna igen sig i vad vi gjorde o lekte med ;)

Var juh en finnunge på gården med kanske ett femtiotal andra finnungar - lärde mig svenska av de andra barnen och har gått i svensk klass hela uppväxten :) 

 

Sjätte dagen på Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här: http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html 


" Vad vad populärt när du var liten"?

 

Hehe, kan tidigast minnas saker från typ 75 - 76.... rockring eller jojo av trä på fingret o glassfavoriten Storstrut på gården med ungarna. Vi bytte idolbilder o även smurffigurer var populärt som bytesvara  o inte att förglömma bokmärken - som jag förövrigt har några pärmar kvar än idag.

Vi var ute dygnet runt o lekte röda/vita rosen o burken i våra utsvängda manchester jeans.... Undrar om inte minicykel var populärt.....

Vi hade orangea köksluckor, en fondvägg i avocadogrönt i vardagsrummet - cool med starka fäger o storblommigt eller medaljonger på väggarna   


Bee Gees "stayin alive" anno 1977 o diskomusik dunkade överallt - vi fick gå på fritidsgårn o ha disco på fredagar - alla var där. För att inte tala om Kizz - faen vilken häftig rockgrupp med platådojjor o ansiktsmålningar..... Vi köpte glaspärlor o flätade in i håret, gick i platå -träskor?? o var ambitiösa o skrev på skrivmaskiner med röda o svarta färgband....


Alla var kära i Bruce Boxlitner i tv-serien Mc Cahan o alla minns storyn om Kunta Kinte i serien Rötter som var riktigt otäck på den tiden.- Alex Haley´s skildring av slavtiden i USA. I början av åttiotalet var det populärt att hyra "moviebox"  o skräckfilmer a´la motorsågsmassakern innan var o en hade video i hemmet.... haha, ja det är vad jag minns som var populärt sent sjuttiotal//fridens

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards