luvcatz

Alla inlägg den 27 januari 2014

Av luvcatz - 27 januari 2014 19:05

Gaaah, vad det har snöat o yrt hela da´n. En del kallar det lappmögel - vilket fult ord på något så vackert som en snöflinga kan vara. Minusgrader o hur mycket snö som helst, halt o dålig sikt. Blåsten går genom märg o ben och balkongen är helt insnöad, inge skönt att ta rökpaus där ute - blir ju mindre röka då. Se där - inte endast dåligt, det har något positivt med sig - ! Lämnade jobbet rätt sent o hade väl tänkt att gå till itrim - fast nä, ville inte gå ut i snöyran igen.


Tuff dag att vara inom transportbranschen idag - hur det än är så ställer halkan till det för många tunga fordon. Idag var jag ändå rätt nöjd med att vara kontorsråtta.   


Vårt företag är på G att köpa ett konkurrerande bolag på andra sidan pölen, inget är solklart eller färdigt än men vi spånar rätt mycket om hur det kommer att bli framöver. Väldigt vad seriösa vi kan vara ibland. Idag har uttalen övats på intelligenta finska ord som: håll käften - köttbulle - älg - skål - får inte övertäckas - hackapelittaa, typ ni fattar - förra veckan var det artigare fraser som tack så mycket, håll i huvet, fredags ruukkost o namn på de nya ledarna som präntades in. Joo, det är kul nästan jämt, man tar sig tid att gå till fikastunderna iaf, så kan man skratta en stund. Äntligen är måndagen avklarad, hoppas på tö imorron/fridens


Ni kan läsa om affären här: 

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/industri-och-fordon/ssab-tar-over-rautaruukki_8917712.svd


"Acti labores iusundi" - Efter slutat arbete är vilan angenäm!!

Källa: Cicero
 

Av luvcatz - 27 januari 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här: http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html 

 

Ny vecka o vi går snart in i februari månad, denna vecka handlar utmaningen om sociala medier :-)

 

"Är du noga med vad för slags bilder och information du delar med dig av (och inte) på sociala medier"?


Absolut, det är var och ens ansvar att inte stjäla material och bilder från andra utan att ange källan. Det är också så att en bild du delar på nätet finns där för evigt och vem som helst har tillgång till den. För mig är det viktigt att allt jag lägger ut vågar jag stå för!


Jag skulle aldrig hänga ut någon med bild eller text för jag vill inte att någon gör så mot mig, simpel etik o en nypa moral, så enkelt är det//luvcatz

 

   

 

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards