luvcatz

Alla inlägg den 21 januari 2014

Av luvcatz - 21 januari 2014 20:51

Minus två men blåser småspik... Jag blir så deprimerad! Var trött hela dan efter en natt med insomnia igen. På jobbet hade nån glad kollega ändrat allas namnskyltar - anagram på namn, hehe, trevligt. En annan hade haft med mig i sin (mar)dröm - jag hade tydligen lånat ut nävertofflor till en kollega o det var två högerskor, när hen påtalade det i drömmen hade jag blivit sur o visat hur enkelt det var att gå i dem....  hehe jösses så härliga kreativa människor jag har omkring mig.... Tur är väl det, annars hade jag lätt blivit galen i mörkret. Fast, nu äre faktiskt ljust ända till fyra på dagarna... Det finns hopp om ljuset!

Efter jobb var det att springa iväg på möte med kära teaterföreningen o vi har kris, saknar ersättare till suppleantroll och kassör... Vet inte riktigt vilket spår vi ska ta för 2014. Vi har ju haft ungdomar o barn i fokus o nu kanske vi ska satsa på att värva nya o yngre medlemmar. Marknadsföring alltså... Ja, vi behöver tillskott av nytt folk som orkar och brinner för kulturen. Total idétorka på hela styrelsen   


Ringde en gammal kollega idag, i ett annat styrelseuppdrag o hon saknade en dirigent till deras kör... Jo, om jag kommer på nån så ringer jag, eeeyh, hehe så det är med föreningar. Var har föreningsandan tagit vägen - är alla individualister o hellre sitter hemma på kammaren o kurar o räknar med att någon "annan" ska se till att det händer något i byn? Var finns medborgarna o framförallt var är kårandan - en för alla, alla för en.... De som är engagerade ideéllt orkar inte ta på sig mer, för man vill ju göra ett gott avtryck och man jobbar i föreningar för att det är roligt o man har intresse för det. 


Det var iaf gött att komma hem idag för hjärtat höll på med middan o kisse var så kelsjuk så hon o jag hade en lång konversation om hur tråkigt hon har det när hon går hemma ensam om dagarna o guldfisken inte vill laja med henne. Hjärtat bara undrar - den som talar med o svarar en katt - hur står det till egentligen?    Nu ere redan sent - vart tar tiden vägen? Det blir till att somna tidigt till en film ikväll//fridens


Hehe, kul med anagram, testa själva: http://www.arrak.fi/sv/ag


Av luvcatz - 21 januari 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här: http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html 


"Vad är det roligaste du sett ett djur göra"?


Jag har aldrig haft en katt med mer personlighet än Simba. Han gick bort förra sommaren efter att ha haft ett rikt, socialt o gott liv. Han var far till Trissan o Alfons o han uppfostrade dem med lite aga o mycket noggrann pälsvård.


Han älskade att ligga på strykbordet o sova när vi andra i huset jobbade. Han var norsk skogkatt o den rasen är väldigt "pratig"  så var dag man kom hem så ropade man på Simba o han var ju för lat för att hoppa ner o komma o möta oss i hallen så man hade som vana att gå in i vardagsrummet o killa Simba på magen där han låg på sin strykbräda. Han tyckte det var sååå sköööönt att bli killad på så han sträckte o vände på sig på den smala brädan o lyckades oftast ramla av brädan - hans skämsiga min var obeskrivbar när vi fnissade åt hans klumpighet.


Han hade en fettish för cigaretthylsor, var gång mitt X satt i soffan med en tomhylsa i munnen för att börja fylla den så var Simba framme o drog ut den o började tugga på den - har ju ingen bild på det men det var tufft. Sen älskade den katten "catsticks" det ser ut typ som ölkorv för kattor o det fick han var kväll när vi satt i tv soffan :)//luvcatz

 

       



 

 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards