luvcatz

Alla inlägg den 19 januari 2014

Av luvcatz - 19 januari 2014 21:50

När jag var ung var filmen "huset som gud glömde" elr "Poltergeist" typ det läskigaste jag sett. Tänkte ta en titt på insidious för att se om jag fortfarande gillar övernaturliga skräckisar. Tekniken har ju förbättrats någe enormt sen den tiden men det är inte min genré. Det blir för overkligt. Filmen innehöll sådär härlig skräckmusik o en del jumpscares gjorde den ändå sevärd. En viss röd tråd kunde skönjas o det blev en story av handlingen. Det finns nog två uppföljare till denna, men då ska jag verkligen ha filmtorka om jag ska se dem//luvcatz


"Josh och Renai har precis flyttat in i ett stort hus tillsammans med sina tre barn när en av sönerna är med om en olycka på vinden och hamnar i koma. När han några månader senare får komma hem för att vårdas av familjen inträffar en rad oförklarliga och skrämmande händelser. Josh och Renai börjar misstänka att huset är hemsökt, men sanningen överträffar deras vildaste mardrömmar".

 

Jag ger ändå Insidious två filmskor av fem :)

 

 

 

 

Av luvcatz - 19 januari 2014 17:33

Minus två o fortfarande snö :/ Fick oväntat besök av förstfödde igår - blev glad i mammahjärtat att han bestämde sig för att komma hem o fira sin farfars 80-års dag o sen komma hem o umgås med hjärtat, mig o hans f.d flickvän. Helmysig kväll sådär spontant blev det.


Chattade lite med Australien i morse, 39 grader varmt o lite fler bushfires, jag såg samtidigt på nyhetsmorron att i Karesuando, Kiruna var det minus 41,2 - köldrekord. Jösses, vill inte fara mellan Kiruna - Northern Territory idag   Även om man längtar tillbaka till landet down under. Måste åka tillbaka, ubudet är enormt o jag har bara sett en pyttedel av kontinenten. Bjuder på några bilder, storheten går inte att förmedla, den måste upplevas. Köldrekord eller värmerekord - vilket väljer ni helst bloggare? Ha en fin söndag alla glada//fridens


               

Av luvcatz - 19 januari 2014 10:15

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här: http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html 


"5 Filmer man inte får missa" - Jag anser att dessa ingår i livets skola för alla att se ;)//luvcatz

  • Leon - The proffessional
  • Shindlers List
  • This is England
  • American history X
  • Gladiator

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards