luvcatz

Alla inlägg den 11 januari 2014

Av luvcatz - 11 januari 2014 16:48

Av luvcatz - 11 januari 2014 14:41

Tjockt med snö när jag vaknade o tre minus. Alla ljud é dämpade, det är ljust o rent ute o flingorna dalar sakta ner så harmoniskt. Vi får se hur länge det blir kvar - det är bara gilla läget o ta det för vad det é.


Ringde o grattade tokgoa väninnan, hon fyller inte jämt så det är inge storkalas. Jag sa att jag kommer ner en annan dag, idag é jag inte alls sugen på att ta bilen nånstans - har en innesittardag idag, - till ikväll för då blirre bio. Jourtelefonen har varit tyst - peppar, peppar hoppas dagen fortsätter i stillhet. Har laddat med filmer jag ska se//fridens


Av luvcatz - 11 januari 2014 10:15

Det här e lite blandat personligt och allmäna reflektioner från 70 -talet    Det är svårt att komma ihåg detaljer. 

 

Bloggutmaning 365 se gärna alla utmaningar här: http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html 


"Hiss & Diss - Händelser från barndomen"

 

Hiss:

  • Barnprogrammen var utbildande o sagolika vill jag minnas :) Minns ni Drutten och Gena eller Drutten och Krokodilen var en svensk dockserie på SVT. Serien började sändas i Sveriges magasin 1 september 1973, och fortsatte med 600-700 avsnitt. Sista avsnittet var ett specialinslag som sändes 1988.
  • När jag fyllde sju år fick jag Barbie Princess - lycka
  • Friheten från alla EU - regler, lekparkerna var sagolika, gungor, rutschkanor och fort överallt
  • Platå träskor o Palestina sjal ;)
  • Sommarlov i Finland hos kusiner, mostrar, morbröder o mormor o farmor

Diss:

  • Säkerheten var inte i fokus som idag, ex inga säkerhetsbälten i bilen - man kunde ligga i bakfönstret o sova om man ville - folk rökte överallt - inte konstigt man e rökare ;)
  • V-jeansen o mörka, murriga 70-tals färger på manchesterjeans o kläder
  • Sockiplast
  • Mina föräldrars skilsmässa när jag var fem - sex år
  • Oljekrisen o lågkonjunktur
Av luvcatz - 11 januari 2014 01:55

Ibland undrar man ju hur man é funtad egentligen. Vilka val man gör o hur man tänker när man inte tänker..... Eller hur fel det blir när man tänker efter efter när man borde tänkt efter före.... Knäppt eller inte knäppt, det é frågan man ställs inför ibland - fast det är skönt att vara knäpp o crazy ibland även om det kostar på! Det kostar på med ups and downs i kropp o knopp. Fast man måste våga chansa o jag tror att man inte ångrar det när man ligger på sista ronden o tänker tillbaka på allt som en gång var livet. "Dagarna som kom och gick, inte visste jag att det var livet" - ett av mina favoritcitat!

Knäpp eller inte, hittade en kul knäpp förklaring på Wikipedia -   Så det är klart jag é knäpp, hehe, den bjuder jag på//luvcatz

 

Lidnersk knäpp är ett svenskt uttryck som syftar på en plötslig höjning av en persons intellektuella förmåga. Uttrycket har sin grund i en anekdot om den svenske sjuttonhundratalsdiktaren Bengt Lidner.

Anekdoten berättar att Lidner enligt egen utsaga ansågs vara en högst medelmåttig skolelev, tills det en dag i elva-årsåldern "knäppte till" i hans huvud på ett smärtsamt, snabbt övergående sätt. Efter denna "knäppning" visade han sig ha utmärkt uppfattningsförmåga och ett gott minne.

Uttrycket används ibland något felaktigt i samband med plötslig insikt vid problemlösning, så kallad aha-upplevelse,


Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards