luvcatz

Alla inlägg den 31 december 2013

Av luvcatz - 31 december 2013 11:52

Sista jävla dagen på #2013. Tog en rejäl sovmorron :) vakna kl 10,30 tog morroncigg o satte på kaffe, hjärtat hade redan ätit frukost, inte ofta hon é uppe före mig, hehe, - tänkte gå o träna men det sket sig, hade ingen lust. Tre plus o klart idag - alltid något..... Tänker summera året som gått - det har varit annorlunda med rejäla stunder av glädje o av besvikelse. Det blir ju inte bättre än vad man gör det till så jag gillar läget....


Förra nyår firade jag o X hemma med bror o en flamma han hade med sig, god middag och glas av is som vi skålade med billigt mousserande på balkongen vid tolvsnåret ;) Vi skålade o lovade vara snällare mot oss själva o skära ner på alla måsten o njuta mer av livet......... Gick sådär kan jag väl säga............   Hade börjat öva #mindfullness o kommit på att livet går för jävla fort egentligen.... 


I Januari flyttade min härliga låneson från #Florida ut o in till oss kom den gladaste lilla skit från Alaska. Min #förstfödde fick en ny älskvärd busig lillebror.

Februari bara passerade - jag blev ett år äldre - började på #Itrim med viktminskningsprogrammet o träning.....

I mars började vi på allvar planera resan till #Australien i detalj, min kusinvitamin, X o jag. Min förstfödde ordnade fram adresser o detaljer o hjälpte oss att få den perfekta semestern med fantastiska miljöer o människor.

April - #Down Under - kärt återseende med hjärtat, mina tidigare lånebarn o deras familjer, min förstföddes värdfamiljer i underbara #Barossa distriktet - mötet med #Willy the digeridoo man o en helig plats - #Uluru, som jag måste se innan jag dör besannades.

Maj - jag bad X att gå och det blev en fin o varm vårmånad.

Juni - min förstfödde o älskade grabben från Florida tog studenten - glädje o lycka men sen sorgligt avsked när lånesonen tog farväl o åkte hem till staterna igen. 

Juli - semester, #Iron Maiden, mycket krogen o party med dans o drinkar, kryss till kusinerna i Suomimaa o hjärtats hemkomst <3

Augusti - Teaterarrangemangsplaneringar, grillfester o vi fick en söt inneboende från Australien - härligt mycket skratt o fniss här hemma - sköna #sommardagar.

September - väldigt fin #brittsommar - fina möten, stillsam månad, behövde ta igen mig efter sommaren......

Oktober - magsår o #sparesa till Tallin - annars en riktig skitmånad "fool me once shame on you - fool me twice shame on me"... lärde mig återigen en läxa :/ ....  bytte jobb från inköp till logistikavd. Najs!

November - teaterresa "#rainman" till vår vackra hufvudstad o bokade äntligen in tid för nästa taturering.

December - hjärtat o jag åkte till #London för julshopping - köpte biljetter till #Metallica 2014 - dyr månad men det får bli lugnt i början på det nya året. Kissen blev sjuk o somnade in dan innan julafton - hade en väldigt annorlunda, fridfull o rolig jul. Har kysst många grodor denna höst - livet e inte alltid på topp men det é som det é o man får vara glad för att vara frisk o ha så underbara fina vänner o människor omkring sig. Tack för i år alla fina i familjen, fina utbytes studenter/värdfamiljer, fina bloggvännor, fina fb vännor, fina grodor o alla ni tokgoa vännor som finns omkring mig..... Ikväll kommer jag att dansa som att morrondagen inte finns//fridens

 

     


Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards