luvcatz

Alla inlägg den 17 december 2013

Av luvcatz - 17 december 2013 21:19

rock me baby the world is a wreck

take one step 

kiss me, hold me, maybe we will forget

take two steps

wherever you go, I will follow

and now we´re running

again the world is whole, not hollow//luvcatz

 

 


Av luvcatz - 17 december 2013 18:52

Svårt att hitta på julklappar??

Ge bort en #upplevelse - materiella ting är inte allas favorit. En del bor trångt och har för det mesta det de behöver - då kan man ge någon man håller av ett minne för livet.

 

Ett av mina finaste minnen är när jag höll i en koala - guuud så nätt, mjuk o söt - myyys :)//fridens

 

  

Av luvcatz - 17 december 2013 18:04

Hehe, så sjuka samtalen runt fikabordet på jobbet kan bli. En röd tråd finns inte att skönja, någon börjar prata om något, en annan hör fel eller pratar om något annat o en tredje börjar följa den ena som sen blandar sig i den fjärde - förvirrat!!! Stämningen är rå men hjärtlig vid vissa tillfällen. Idag blev det att jag började prata om Al Pitchers påtår tour som blev mycket uppskattad föreställning i mars som vi i teaterföreningen köpte hem....  sen började jag prata om teaterföreningen som bara försvann ut i luften o blandades med vår amatörteaterförenings betydelse, förövrigt inte direkt hopkopplad med vår teaterförening - även om jag är med i styrelsen för bägge.... det slutade med finska ord och översättningar som var snuskiga.... meeeh förvirrat värre. Men vi fick skratta ihop ett tag -  det är faktiskt bra för arbetsmiljön på avdelningen att sitta gemensamt o dricka en slurk kaffe på fast tid. De flesta e med, det är klart att nån får telefon eller springer iväg på olika möten men det verkar ändå som att man försöker ta sig ut till fikarummet om man har tid över....Trevligt o ibland lite förvirrat....


Kunder kommer med julklappar hela tiden - det e så mycket godis o fikabröd på borden. Idag fick jag även en chokladkartong med mig hem... Klockrent test av min karaktär varje dag... efter lunchen tog jag några pepparkakor med ädelost-päron  o halv tre tog jag ett par skumtomtar... tillåter mig sånt en gång i veckan o idag var en sån dag - mörkret gör mig galen - eller månen...  Inatt e det fullmåne o sömnen brukar ha svårt att infinna sig vid fullmåne. Jag har läst att många personer får påverkan av insomnia så det är bara att gilla läget o acceptera situationen - man vet juh vad insomnian beror på....


Annars finns det tips på www.doktorn.com för er som inte bara lider av sömnlöshet när det e fullmåne :)

http://www.doktorn.com/artikel/en-god-natts-s%C3%B6mn-s%C3%A5-g%C3%B6r-du


Redan till nu har jag fått tre julklappar   Tomten måste tycka att jag har varit snäll i år...  För det är jag värd!!

Håll er friska i vintermörket o njut med tända ljus o pepparkakor//fridens


 




Av luvcatz - 17 december 2013 10:07

+5 grader o regn till o från. Andra dan ljuset vägrar komma under dagtid. Gaaah va tungt de é... Snart vänder det säger alla man möter.... o de gör de nog//fridens


 

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards