luvcatz

Alla inlägg den 12 december 2013

Av luvcatz - 12 december 2013 20:46

Känner ni att det drar iväg med ekonomin under julen? Ni e nog inte ensamma om det. Vanligt för de flesta att överkonsumera. Köpmännen gör sitt bästa för att locka med glittrande julskyltning.


Själv har jag tänkt att #upplevelser ska vara riktmärket för mig denna jul. Åker till #London med hjärtat och satsar på kära möten och vistelser hos nära och kära. Upplevelser som ger minnen som man har med sig genom hela livet.


#Hälsa går inte att köpas för pengar - tänk sunt - ta hand om er och njut av helgdagarna som det bjuds på i vintermörkret.

Skulle ni fastna i köpeträsket och överkonsumera så finns quickfix i form av #microlån. Kunder hos #Swedbank, #Handelsbanken eller #Nordea får pengarna på ansökningsdagen. Kunder hos andra banker får in pengarna nästkommande bankdag. Gött va? 


Låt glädjen och kärleken flöda. Bjud på er själva och skratta mycket//Luvcatz


"En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket". 
Källa: Nalle Puh

 

http://www.tourn.se/redirect/634?u=5494

Av luvcatz - 12 december 2013 19:17

Nä, jag har inte beställt något alls... Ändå fick jag en avi om att ett paket på 5,5 kg var adresserat till mig   

Kom hem för sent igår för att hämta ut det så avin åkte ner i väskan o följde med till jobbet. Efter jobb hade jag bokat ansiktsbehandling så gissa om jag var sprickfärdig när jag äntligen kunde gå in på ICA o hämta paktetet....


Hmmm..... från Alaska, yeeeah ett paket från lånesonen som var boende i tre månader hos oss o blev som en lillebror till förstfödde. Najs - däri låg ett underbart halssmycke som inte kommer till rätt på bilden - den skimrar och ändrar färg beroende på ljuset och en vacker prydnad i ädlaste trä med söta björnar på. Han minns nog min fascination av att de verkligen har grizzly björnar i vildmarken. Förstfödde fick ett mjukt paket - det har jag inte öppnat. Lånesonen hade skrivit så gulligt - " Till stora bror ;)"  Jag tänkte att det vill han göra själv när han kommer hem o hälsar på. Kommer även att få agera tomtemor - jösses vad många paket det var i paketet - det blir till att åka runt o se glad ut med goa hälsningar från Alaska till alla underbara familjer som man haft äran att lära känna.


     

Heeey, har ni sett/hört att årets julklapp är ju framröstad - Råsaftscentrifug - kanon jag kan varmt rekommendera det, jag köpte en redan 2009 och det är super att kunna framställa juicen från allt möjligt nyttigt. Blanda mangos och apelsiner e favoriten. Morotsjuice, broccoli, tomat, bär, frukter, grönsaker allt går ner o det känns så fräscht.


En annan favorit är att ge bort en #upplevelse - materiella ting är inte allas favorit. En del bor trångt och har för det mesta det de behöver - då kan man ge någon man håller av ett minne för livet. Surfa in på upplevelse.com eller http://www.tourn.se/redirect/652?u=5494 och vinn ett presentkort på 250 kr - vilken upplevelse vill du uppleva//fridens



Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards