luvcatz

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2013

You made my day

Av luvcatz - 7 oktober 2013 19:40

Måndag igen, det var 14 varmt men väldans grått ute i morse, behövde inte skrapa rutor, det var gött :) Fåglarna har börjat samlas på hustaken igen, det var helt svart med kajjor ett tag, men när jag väl kommit fram med kameran satt de ett fåtal kvar - men de för ett herrans liv varje morgon, undrar vad de tjatar om?


Blev hittad av en nygammal vän, en tjej som bodde i min hemstad mellan - 72 till -79, va skoj, jag minns en dråplig skolresa när hon ramlade i bussen o spräckte ögonbrynet, det blödde ju som faen o såg värre ut än vad det var, så jag frågade om det var hon och det var det, hehe, undrar om vi ska ses igen? Får väl lära känna varann igen, via fejjan givetvis..

Söndagen var oxå varm, underbart med värme och sol. - Energi. Tog en prommis o satt o sola i hamnen. Lördagen var ju en hit, hade så kul och dansade, synd bara att ursöta lilla M eller tokgoa väninnan inte följde med. Men G och jag började hos mig, gick ut för en bit mat o sen så kom folket o sen började trubaduren spela... Härligt!

Igår kom hjärtat hem o vi slappa med hämtmat.- Igen.. hmmm börjar bli en ful ovana, hehe ordningen e iaf återställd o nu äre plugg o plugg o plugg som får stå i fokus. eeeeiih eller nu sitter hon o övar här för fredagens flash mob - The cup song - hehe hennes bror skulle bli stolt, hon trummar på bordet, vänder en mugg o gör det dessutom i takt. Hela klassen ska gå in på fiket på fredag o köra den. Mmmmm lätt å hålla takten ju fler de är.... Det ska givetvis filmas så jag hoppas få se filmen. De går ju mediagymnasiet   


Stannade till på mekonomen idag, en lampa till regplåten hade gått sönder, så jag trava in där o tänkte ta med en lampa till bror min eftersom skiten satt fastskruvat på någe hemligt vis - men han som jobbade där sprang ut och bytte den under tiden jag betalade min lampa och färdigblandad spolarvätska - det kallar jag service, Jag blev sådär tokglad - Tack - you made my day. Tankade och tvättade rutan invändigt, nu när solen ligger lite lågt så är det som en jäkla film på rutan. Måste ta tag i att rengöra Lady, har ju åkt runt med shampoo, tvättsvampar och vax sen i somras. Tanken var ju att min förstfödde skulle putsa Lady men det hanns inte med innan flytten... Håhå, vad tiden går fort, snart ska vinterdäcken på så då kan jag fixa med Lady i brorsans garage eller så får jag åka till gör det själv hallen..... Måste ta tag i det iaf.... Eftersom jag vart så glad för att jag fick hjälp med lampan till regplåten så åkte jag till Ica Maxi och handlade lite godis och ny klösbräda till kattorna. Den energin fick mina små håriga hjärtan del av - det är så god energi fortplantar sig//fridens

 

 


 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards