luvcatz

Direktlänk till inlägg 30 september 2013

livet efter 40 i 180

Av luvcatz - 30 september 2013 20:40

Vad kallt det är nurå, varje morgon har jag frusit när det är dags att stiga upp ur sängen. Tror inte att hyresvärden dragit på värmen ordentligt än. Sen det klassiska - man klär på sig på morgonen, dagen blir solig och man värmer sig lite i strålarna på lunchen. Det är vi nordbor som sträcker hals o kisar rätt in i solen så fort den visar sig. Det är första Oktober imorgon så man vet vad man har att vänta sig.


Meeeeh, hela tiden är det nåt... har bokat tid för mig och hjärtat hos rektorn imorron. Vi måste ses hos henne för jag jobbar sent o hon har tydligen minderåriga som inte kan vara ensam hemma. Jo, nu ska vi räta ut alla frågetecken som skapar orosmoln och osäkerhet om skolgången, det bubblar under ytan. Fast innan det mötet har jag stressat hem från jobbet för jag har en tid hos frissan halv fem, mmmm..dags igen att färga o klippa lite. Hon e så gullig min frissa - duktig, ambitiös och väldigt lyhörd. Vi har rätt kul och pratar om allt, visst e det skumt att man kan ha en konversation med en främmande människa, väldigt vanligt hos frissor. Jag tror vi båda e genuint intresserade av människor och bra lyssnare. Jag bokar tid med tio veckors mellanrum hos henne. Varje gång jag går dit, så tar vi upp snacket där vi slutade, jag frågar hur det har gått för hennes saker hon hade på g och hon frågar likaså om mina uppdateringar, häftigt, vilket minne - det bara kommer över en när man sitter där o blir ompysslad. Det skulle vara tråkigt om man satt där tillknäppt o bara glodde på sig själv i spegeln.....

Satt över på jobbet idag igen, vet ju att jag måste gå i tid imorron, så jag hann slutföra lite braiga saker o minskat på to do listan. Jorå, det går i 180 även på jobbet. Fast det är otroligt viktigt med tid för rekreation, validering av utfört arbete, egen påverkan och förbättringsarbete och det tror jag inte ledningen på mitt jobb tänkt på. Den här omorganisationen har kostat, förändringen sliter och ingen ser till medarbetarna som blir kvar... De som inte är involverade i projekt eller nya organisationen - De bara är, hänger löst, gör massor av jobb och till vems tacksamhet??? Jävlar vad trött man blir.... Fast det är bara att bryta ihop och komma igen. Jag har ju massor på G. Jag kan väl välja mina fighter och blunda ibland - även om det tar emot. Tur att jag tog mig i kragen i söndags morse och tränade, hinns inte med i början på veckan så jag kommer att satsa på rejält med egentid i slutet på denna vecka, rekreation - livet efter 40 i 180 knyck - luv it.


Min förstfödde har laddat upp bilder så jag får visuell upplevelse av det han berättar om, jag tycker det är häftigt att vår teoretiker, naturvetaren bytte bana och väljer att skapa och jobba med händerna - Tänk så lite vi vet om vilka vägar livet tar oss ut på. Det gäller att våga satsa när man får chansen, kasta sig ut och fånga dagen och ta det för vad det är. Jag e förundrad, det händer så mycket kring allas våra liv och det är tur man har en bra plattform att utgå ifrån. 


Hjärtat springer fram och tillbaka med värsta ivern att få visa rektorn imorron vad hon åstadkommit under sin frånvaro under ett år, jag satte henne i jobb efter samtalet på kvällskvisten att ta fram uppgifter från skoltiden i Down Under så vi har ganska skoj samtidigt som jag bloggar och hon ränner in o ut ut rummet. Fast nu e jag trött, vi skippade disken idag, det står ju kvar imorgon, hjärnan kokar över, husets projektledare ska kolla serier på kvällskvisten, med kattor och mys i sängen i denna sena tid//fridens


  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards