luvcatz

Direktlänk till inlägg 19 september 2013

Fullmåne = Insomnia för många

Av luvcatz - 19 september 2013 21:28

Mmmmmm... så känns det alltid för mig. Månen är vacker ikväll. Det blir ju mörkt ganska tidigt så innan åtta var månen stor och majestätisk på himlavalvet. Stannade till för att titta på den och bara andas och finnas till en stund. Lovely, fick energi och stannade till hos en kär vän efter min långa dag. Snackade lite, åkte o handlade lite nödvändigheter och sen hem till soffan, ja klockan var nästan nio innan jag kom hem. Kattorna satt i dörren o mjauade när jag kom inklivandes, de hade så mycket att berätta, följde med mig in i köket när jag packade ur matvaror, de är för söta, tur jag hade köpt lite godis till dem. hjärtat var hemma o pluggade, fick lite statusppdatering om dagen o kommande prov. 

Härligt, livet efter 40 i 180, så är det och jag gillart.


Vad är en fullmåne?

Fullmåne är en av månens faser som inträffar när månen är på motsatt sida av jorden från solen. Fullmånar är även traditionellt sett förknippade med temporär sömnlöshet, sinnessjukdom och olika "magiska fenomen". Ett av de vanligare fenomenen är där en människa förvandlas till en varulv, ett vargliknande monster, vid fullmåne".


http://www.manen.nu/somn

Ja, jag har iaf aldrig haft känningar av att förvandlas till varulv hihi.


Mötet ikväll mer övriga föreningar var givande och trevligt med macka o kaffe 30 meter ner under mark i en gammal försvarsbunker som byggdes på 60 talet, väldigt välbevarat och fungerar idag som ett levande museum och de har haft riktigt uppschwing i år med svenska turister o även busslaster med tyskar. Kul att nåt lever i gamla hemstaden. Vi gick igenom våra evenemang hittills, hur det har gått för oss och spånade lite om framtida samarbeten. Sammanfattning: Trevligt och värt att avsätta en del av sin fritid!

Oooh yes, gjorde klart med datum idag för när jag ska börja nya jobbet. Det blir övergång 28 oktober   Ska försöka ta mig tid att gå på nåt avd möte hos dem för att börja känna mig för. Har ju väldigt bråda dagar nu när det är så mycket på gång inom vår organisation, men man får prioritera....

Så imorron blir en lyx dag, först luncha med min goa väninna, ta igen lite tid, sist vi gjorde nåt ihop var när jag gick på semester, vi hade så kul. Till middag imorron blir det ju mors hemlagade finska mat. Guud vad hjärtat och jag längtat efter "mummus" mat., Sen ska vi ta helg och åka på tjejkryss. Meeeh, vad tiden rusar//fridens



 
 
Micke

Micke

20 september 2013 22:05

Hejsan! Blev sittandes och läsa din blogg. Kul med någon vuxen här:) Intressant info om månen, gillar att fota den så...
Ta gärna en titt på min fotoblogg om du har lust! Trevlig helg/Micke

http://www.mikael82karlsson.bloggplatsen.se

luvcatz

21 september 2013 10:04

Härligt, ska kolla in hos dig//luvcatz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luvcatz - Torsdag 25 jan 19:41

Shooo, nu testar jag att blogga igen!   Jag har haft uppehåll sedan 2017 - var tar tiden vägen? Nu äre ju 2024 i jösse namn.... Ok, livet kom emellan, har hunnit ändra karriär, har hunnit flytta, blivit mormor två gånger och åren har bara passe...

Av luvcatz - 8 april 2016 16:30

Sitter här i vårt omväxlande aprilväder, plus tre idag o inte lika stormigt som igår. Känslan av vårfåglars sång o lite regntunga moln är likadan varje år denna årstid. Alla vet att snart smäller det till o blir vår på riktigt, bara man härdar ut apr...

Av luvcatz - 8 april 2016 12:45

Häromdagen pratade jag med en vän om min nästa resa som är i Juni till Oslo.  - Då har jag besökt alla huvudstäder i Norden sa jag, nu ere dags att sätta huvudstäder i Europa på min bucket list!!!   Vad händer?? Kvällen efter ringer min förstfödd...

Av luvcatz - 27 februari 2016 08:52

wiiii, solen lyser över oss i Nypan idag. Man hör småfåglar kvittra. De e -4 men solen värmer o nånstans känner man att våren är på ingång..... det är framförallt ljuset som har återvänt o de ger hopp om livet.   Februari månad är snart slut, jag har...

Av luvcatz - 22 februari 2016 19:56


Lord, vilken bloggtorka jag har haft..... Inget speciellt som jag haft åsikter om eller heller för den delen velat dela med mig av.... Januari var tack o lov en skööön månad - yes, var på all inclusive två veckors solresa, åkte när snön kom o termome...

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Gästboken - skriv till mig :)

Follow on Bloglovin

Bloggerfy

Fina bloggar

Fråga mig

2 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

Tidigare år

google+

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards